REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Chiru le cere operatorilor portuari să fie mai gălăgioşi: "Unii sunt suspect de tăcuţi"

Chiru le cere operatorilor portuari să fie mai gălăgioşi: "Unii sunt suspect de tăcuţi"

Replica API 7 mai 2014 | 00:00 219

Front comun PDL - PNL în privinţa acţiunilor Portului Constanţa

Front comun PDL - PNL în privinţa acţiunilor Portului Constanţa

"Ne mişcăm şi noi mai cu talent?" - Pare a fi îndemnul preşedintelui pe judeţ al PDL Constanţa, Christian Gigi Chiru, pentru operatorii portuari, ajuns la exasperare din cauza majorării pachetelor de acţiuni cu 13% pentru Primăria Constanţa. Şansele pentru această majorare sunt din ce în ce mai mari, pentru că, prezent la Constanţa, de 1 Mai, premierul Victor Ponta i-a promis primarului Constanţei că îşi va respecta promisiunile şi va acorda municipalităţii încă 13% din acţiuni.

"Vom lista cam 15% din acţiunile Portului la bursă, în felul acesta vom avea o treime capital privat, o treime autoritatea locală şi o treime Guvernul. Fiind listat la bursă, ai transparenţa investiţiei, ai implicarea autorităţii locale şi, în felul acesta, putem să dezvoltăm Portul şi să dezvoltăm oraşul, pentru că este absolut anormal, Portul ăsta parcă e undeva, nu ştiu, la Botoşani sau la Satu Mare. E în Constanţa, e normal ca oamenii din Constanţa să aibă şi ei un cuvânt de spus şi o participare, la fel şi Guvernul şi la fel şi capitalul privat. Este absolut logic. Eu discutasem şi cu doamna ministru Ramona Mănescu, dar n-am reuşit atunci să dăm drumul la proceduri şi a dat drumul domnul Şova", a declarat Ponta.

Marţi, dezamăgit de atitudinea silenţioasă a unor operatori portuari, Chiru a ripostat: "De când primarul Radu Mazăre şi-a anunţat intenţia mârşavă de a pune mâna pe Port am făcut toate demersurile pe care funcţia de parlamentar mi le permite pentru a atrage atenţia Senatului şi opiniei publice că această dorinţă ascunde interese care nu au nici o legătură cu cele ale constănţenilor", a declarat Chiru şi a solicitat ca "operatorii portuari să fie mai vocali, mai vizibili şi să-şi arate opoziţia faţă de intenţiile primarului. Aşadar, le cer public operatorilor din Portul Constanţa să-şi exprime opinia referitoare la transferul unui pachet suplimentar de 13% din acţiunile CN Administraţia Porturilor Maritime la municipalitate", a menţionat Chiru, explicând pentru "Replica" de Constanţa şi la cine se referă mai exact. "Nu îmi este indiferent ceea ce se întâmplă cu puţinele locuri de muncă sigure din judeţul nostru. Această luptă privind intenţiile de monopolizare a activităţii portuare trebuie dusă pe toate planurile, atât politic, dar aştept şi o implicare mai activă a celor care sunt direct afectaţi în activitate de o administrare neprofesională a municipalităţii. Mă refer la unii dintre ei (operatori portuari - n.r.), care sunt suspect de tăcuţi. În felul acesta, ca să folosesc o exprimare portuară, punând vânt în pânzele intenţiilor de monopolizare a activităţii portuare de către Primăria Constanţa. Sunt zeci de operatori în Port şi n-am văzut să ia o poziţie decât câţiva dintre aceştia", a declarat Chiru. Pentru că pârghiile de stopare a acestui demers pot veni din două direcţii, din zona politică sau tocmai din zona celor vizaţi, adică operatorii portuari, PDL face front comun cu PNL: "Din punct de vedere politic, am luat poziţii alături de PNL şi de celelalte partide din Constanţa, de dreapta, care au înţeles să se exprime public privind pericolul pe care îl reprezintă o astfel de decizie", a concluzionat Chiru. Într-adevăr, "portocaliilor" li se alătură liberalii. În cadrul unei conferinţe, organizată sâmbătă la sediul partidului, Ramona Mănescu a considerat că actualele locuri de muncă din Port vor fi în pericol, iar administraţia locală, absentă până în prezent de la contribuţia la cheltuieli şi investiţii în Port, nu ar putea gestiona noua situaţie. De asemenea, eventuala hotărâre de Guvern, emisă de Ponta, va fi atacată la Curtea Constituţională de PNL: "Din nefericire, din 2008, consiliul local nu a participat la cheltuielile Portului Constanţa, aşa cum ar fi fost firesc. În contract, scrie foarte clar, acţionarul participă la cheltuieli şi profit. Dacă se măreşte cota de participare a consiliului local, se listează şi pe bursă, deci mediul privat va avea acces la un pachet considerabil de acţiuni, asta înseamnă că ministerul Transporturilor va rămâne cu 33% din acţiuni. În tot acest timp, investiţiile în Portul Constanţa au fost susţinute, în principal, cu bani de la buget, de la ministerul Transporturilor. Dacă schimbăm cota de participare şi ministerul nu mai are 60% sigur că nu va mai contribui cu bani de la buget pentru dezvoltarea Portului Constanţa. În schimb, va participa consiliul local. Ori participă la cheltuieli, ceea ce înseamnă că măreşte taxele şi impozitele constănţenilor, pentru a-şi îndeplini obligaţiile de acţionar, ori pune Portul pe butuci şi, cu ocazia aceasta, cei 30.000 de angajaţi riscă să îşi piardă locurile de muncă. Este o perspectivă tristă. Oricare dintre aceste situaţii nu este fericită pentru constănţeni", a declarat Mănescu.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614