REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
16.2° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Cine are interes să împingă călătorii CFR spre microbuze?

Cine are interes să împingă călătorii CFR spre microbuze?

Replica API 29 ianuarie 2013 | 00:00 282

Adio, Inter-City! De la 1 februarie se pune cruce pe ruta Constanţa-Bucureşti

Adio, Inter-City! De la 1 februarie se pune cruce pe ruta Constanţa-Bucureşti

Începând cu 1 februarie, trenurile Inter-City vor fi anulate, ceea ce înseamnă că între orele 05.30 şi 13.30 nu va mai circula nici un tren spre Bucureşti. Nu este de mirare că s-a luat această hotărâre, având în vedere că la CFR Călători există mereu câte o problemă în buna funcţionare a lucrurilor: ba e vară şi se dilată şina, deci se circulă cu restricţii; ba nu sunt bani de modernizări, ba sunt probleme pentru că hoţii fură componente din calea ferată, în schimb se dau bani grei pe servicii de pază şi săli de cinema inutile în gări; ba e iarnă şi zăpadă, deci, din nou, se circulă cu restricţii! Şi la toate astea, se mai adaugă şi povestea cu naşii care strică tot echilibrul în bugetul companiei. În compensare, CFR face ce face şi măreşte tarifele, după care ajunge la concluzia că anumite trenuri, cum este exemplul Inter-City, nu sunt rentabile. Păi, nu sunt rentabile, dacă ne gândim că preţul unui bilet este foarte scump în raport cu serviciile oferite, călătorii fiind nevoiţi să plătească 67 de lei pentru a ajunge la Bucureşti în 5 sau 6 ore (în 3 este de mult un vis pierdut). Una peste alta, întârzierile repetate, de aproape două ore, au făcut ca cei care circulau de regulă cu trenul să se reorienteze.

Nu este foarte greu de aflat cine va beneficia în urma anulării trenurilor Inter-City, microbuzele fiind cele care preiau în ultima vreme toţi călătorii nemulţumiţi de serviciile CFR. Astfel, societăţile private se dovedesc încă o dată învingătoare în faţa statului, ca urmare a investiţilor făcute şi a speculării momentelor în care trenurile au dat mari bătăi de cap călătorilor. Unii dintre călători, deşi preferă să meargă cu trenul, s-au săturat de bătăile de joc pe care le-au îndurat, aşteptând unele trenuri care au înregistrat întârzieri şi de două ore. Pe lângă asta, drumul Constanţa - Bucureşti durează 5 - 6 ore cu trenul, iar cu microbuzul durează aproximativ 3 ore. "De ce prefer să merg cu autocarul? Cred că este simplu de ghicit de ce. Întârzierile sunt nelipsite, iar distanţa Constanţa - Bucureşti o parcurg cu 2,3 ore mai repede cu microbuzul decât dacă aş merge cu trenul. La preţ nu am nimic de comentat, că diferenţa este de 10 lei, însă orele pierdute mergând cu CFR m-au îndemnat să aleg maşina în detrimentul trenului. Sincer să vă spun, eu prefer mai mult trenul, deoarece ai o mai mare mobilitate şi poţi să beneficiezi de mai multe lucruri decât la microbuz, însă chiar şi aşa nu pot trece cu vederea întârzierile şi timpul pierdut", a declarat, pentru "Replica", Sebastian Dinu.

"Din cauza întârzierilor repetate lumea nu mai circulă cu noi"

Chiar şi şeful CFR Călători Constanţa, Gabriel Ţăranu, recunoaşte că trenul Inter-City este slab utilizat, iar banii cheltuiţi nu se justifică. Toate motivele pentru care călătorii optează să meargă cu microbuzul în detrimentul trenului au fost recunoscute de acesta: "Trenul Inter-City este slab utilizat şi cheltuiala nu se justifică. Să sperăm că se va reface linia la parametrii normali şi atunci vom reveni cu noi oferte. Trebuie să putem circula cu viteza stabilită, 140 - 160 km/h, să facem două ore jumătate, trei, şi atunci normal că aceşti călători îşi vor schimba opţiunea. Trenurile pe ruta Constanţa - Bucureşti au întârzieri de 100 - 120 de minute, cam în jur de 100 de minute. Din cauza întârzierilor repetate lumea nu mai circulă cu noi", a declarat, pentru "Replica", directorul CFR Călători Constanţa, Gabriel Ţăranu. Deocamdată nu este sigură o dată la care lucrările pentru îmbunătăţirea infrastructurii CFR vor fi demarate şi nici costurile acestor lucrări sau data de finalizare, însă directorul Gabriel Ţăranu este de părere că trenul Inter-City va reveni, cu oferte noi, fără întârzieri şi care va merge cu o viteză de aproximativ 150 km/h.

Statul pierde, privaţii câştigă

Ca în orice afacere, speculaţiile sunt ceva benefic, iar patronii societăţilor de transport îşi freacă mâinile de bucurie, ştiind că odată cu 1 februarie veniturile lor vor creşte semnificativ. Firme precum SC Comanto 94 SRL, SC SIR Impex SRL, S.C. Gifan Strong SRL, SC Simpa Trans SRL, profită de ceva timp de pe urma nemulţumirii călătorilor, care s-au săturat să aştepte cu orele în gară "Şi noi avem curse când mergem cu autobuzul aproape gol, dar la noi nu există întârzieri, ajungem chiar şi mai devreme. Preţul biletelor este semnificativ mai ieftin, cu 15 lei şi cu 30 lei la ofertă. De obicei, vara avem autobuzele pline, dar şi iarna, nu ne putem plânge. Se vede diferenţa dintre privat şi stat, se vede unde se investesc bani şi unde se fură bani. Eu nu înţeleg cum înregistrează de fiecare dată întârzieri trenurile, cu toate că linia a fost renovată de curând...", se laudă un şofer de autobuz de pe ruta Constanţa - Bucureşti. De asemenea, există o firmă care atacă teribil preţul, câştigând fără drept de apel în faţa CFR: are o ofertă prin care pentru o călătorie Constanţa - Bucureşti plăteşti doar 35 de lei, dacă îţi achiziţionezi biletul cu 6 ore înainte de a plecare.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367