REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Lun., 16 Sept. 2024
Anul XX Nr. 6854
12.4° Constanța Luni, 16 Septembrie 2024 Anul XX Nr. 6854
 

Cine e de vină pentru moartea celor patru nevinovați de pe nava din Șantierul Naval Midia?!

Cine e de vină pentru moartea celor patru nevinovați de pe nava din Șantierul Naval Midia?!

Virgil STOIAN 9 august 2024 | 00:00 8061

Joi, 8 august, o adevărată tragedie s-a petrecut în portul Midia. Un incendiu a izbucnit pe nava Amar Glyfada, pavilion Insulele Belize, aflată în reparații, la cheu, în urma căruia au decedat patru persoane. Norocul proprietarului șantierului, Ion Dumitrache, președintele organizației municipale PSD, este că reparațiile la navă se făceau la cheu, sub supravegherea echipajului, respectându-se toate măsurile de securitate, astfel că acesta nu poate fi tras la răspundere.Potrivit informațiilor noastre, o eventuală cauză a incendiului ar putea fi lipsa certificatului de GasFree,  documentul ce era emis, de regulă, de către ANR pentru desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare, care certifică faptul că spaţiul inspectat al navei este liber de gaze inflamabile/nocive.

Cine e de vina pentru moartea celor patru nevinovati de pe nava din santierul Naval Midia?!Poză de pe navă

Până de curând, ANR făcea o inspecție de GasFree la toate navele care veneau în porturile românești. Aceste nave erau inspectate de reprezentanții ANR de scurgeri de combustibil, amestecuri de uleiuri, substanțe inflamabile și altele.

Cine e de vina pentru moartea celor patru nevinovati de pe nava din santierul Naval Midia?!imagini de la intervenție

Acest serviciu de siguranță s-a prestat timp de 19 de ani. Acum două luni de zile, Laurențiu Dumitrache, directorul ANR, a solicitat schimbarea ordinului prin care să nu se mai facă această inspecție la navele Cargo, exact tipul de navă care a luat foc joi, în Portul Midia, decât la solicitarea navei și doar în anumite spații, în special unde se transportă mărfuri periculoase.

Cine e de vina pentru moartea celor patru nevinovati de pe nava din santierul Naval Midia?!imagini de la fața locului

O navă trebuie verificată în amănunțime, pentru existența de materiale inflamabile, pentru a se evita catastrofele. Dumitrache a solicitat Ministerului Transportului, care a și aprobat, schimbarea acestui ordin. La ordinul actual a lucrat Serviciul de Armonizare Legislativă, din ANR, care nu are nici o treabă cu tehnica și cu inspecțiile de GasFree. Cu toate că se pot întâmpla incendii, intoxicații și alte asemenea, nu s-a revenit asupra schimbării ordinului. Și, probabil că din această cauză a izbucnit și incendiul de joi, 8 august. Ordinul a fost modificat și inspecția de GasFree nu se face decât la solicitarea armatorului. Armatorul nu o să solicite niciodată așa ceva deoarece este și destul de costisitor. Astfel, a fost scoasă obligativitatea inspecției de GasFree. Poate dacă ar fi fost făcută inspecția de GasFree tragedia de pe navă ancorată la cheul Șantierului Navala Midia nu ar fi avut loc.

Cine e de vina pentru moartea celor patru nevinovati de pe nava din santierul Naval Midia?!Ordinul prin care se elimină obligativitatea certificatului GasFree și Laurențiu Dumitrache, șeful ANR

Ce este certificatul de GasFree

Certificatul de gas free reprezintă documentul emis de către ANR pentru desfăşurarea în siguranţă a lucrărilor de reparaţii, dezmembrare şi/sau dezafectare, care certifică faptul că spaţiul inspectat al navei este liber de gaze inflamabile/nocive. Potrivit informațiilor noastre, nava Amar Glyfada nu avea acest certificat, acesta putând fi unul dintre motivele declanșării incendiului.


Așadar, încă o tragedie se petrece la Constanța și care naște multe semne de întrebare. De această dată, patru oameni au murit din cauza unui incendiu. Neglijență sau pur și simplu nepăsare? De ce s-a renunțat la obligativitatea emiterii unui certificat care asigura desfășurarea reparațiilor în siguranță? Întrebări la care, posibil, nu vom afla niciodată răspunsul.


Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sunt șefi sau patroni PSD, se întâmplă numai nenorociri, ăștia nu dau doi bani pe viața omului, asta e modelul bolșevic rusesc de succes în țara noastră
8
1
CERCETARE INVATATA IN MARELE PORT SNAGOV SAU LA HIDROBICICLETE IN HERASTRAU.
19
1
,, La ordinul actual a lucrat Serviciul de Armonizare Legislativă, din ANR, care nu are nici o treabă cu tehnica și cu inspecțiile de GasFree. ,, Este adevarat oare ?
11
0
Bine ai punctat ! Clar de cascadorii rasului.
15
0
La ordinul actual a lucrat Serviciul de Armonizare Legislativă, din ANR, care nu are nici o treabă cu tehnica și cu inspecțiile de GasFree
20
0
de la ANR este bun sa cerceteze ala de e directot general adjunct ca el le are pastea cu cercetarea.
18
1
.In orice santier din lumea asta responsabilitatea pt lucrul in spatii inchise e a QHSE de santier. Daca ei nu sunt de acord nu faci treaba in spatiu inchis.Plus ca sefu mecanic e responsabil pentru siguranta celor ce muncesc in mashina in orice santier, fie si de mameluci..
10
0
Nivelul de incompetenta in ANR a ajuns la cote alarmante prin iesirea la pensie a specialistilor. A ramas institutia plina de electricieni si cu studii de drept in privat. Ne le mai ajungi la nas de atata importanta, de aroganti si p***t crescuti. Jalnici, lepre si mai ales spagari. Pai la ce se pricepe cel mai bine un incompetent si needucat? La spaga. Si astia vor salarii crescute cu 30%. Va dati seama unde poate fi adus nivelul de tupeu si nesimtire? Veniti in parcarea ANR si vedeti ce marci de masini personale au angajatii. Sau prin ce destinatii de lux se duc in concedii pe planeta asta. Este de-a dreptul vomitiv.
28
4
Procurorii vor zice altceva, nu balivernele lui Dumitrache.
20
1
Pt.Mihai,asha este ai dreptate,insa trebuie vazut cine ia trimis pe oameni aia la munca la nava asta caci nu sau dus ei de capul lor si ce faceau defapt pentru ca eu cred ca si altzi oameni au fost trimishi sa lucreze in conditzii periculoase dar nu s-a intamplat nimic si uite asha dupa modul de lucru"las ca merge si aha"a mers treaba pana cand inevitabilul s-a produs,din partea I.T.M.Constantza nu am nici o ashteptare cu toate ca a fost un accident de munca soldat cu 4 victime ashtia vor spune probabil ca mortzi sunt vinovatzi nu cel care i-a trimis la moatre.
23
0
Cerrificatul GasFree este apa de ploaie, se fsce fictiv de niste hoti ordinari de la ANR, in frunte cu Pilat si Ablachim.....se cer spagi de min 500€ si totul e OK....
17
0
Voi cu politicienii
12
0
proprietarul/patronul, va face ce il avantajeaza financiar, nu se va gindi la oameni. statul prin reglementarile sale, trebuie sa se ocupe de cerintele legale si nu numai. in cta a mai avut loc un asemenea incident grav. nu sa invatat nimic. opinez ca cei de la autoritatea navala, au o mare raspundere. oamenii care au murit(dupa cum aratau supravietuitorii) sint niste sarmani, care in lipsa de altceva, accepta asemenea lucrari.
16
1
pare ca lucrarea se facea in privat , direct cu nava . comandantul era obligat sa ceara acest certificat
18
0
NU MAI SCAPAM DE EPAVELE: DUMITRACHE SI STROE: CINE DRAACU I TINE AN SPATE PE GOLAANII ASTIA?
35
1
Exact ce facea Mazare si Constantinescu continua sa faca Stroie si Dumitrache de asta a ajuns PSD la tomberon si in Cta
33
2
Un Port Dubios acolo se intimpla nuamai nenorociri , tarfic de droguri ,de tigari de persoane , munca la n***u , produse peroliere furate , etc ! Chiar au pus si o bariera sa nu intre oricine , DNA stie ?sau merge pe burta ? Portul lui Mazare se numea pe vremuri !Acum e portul lui Dumitrache !
42
1
Spui Ion Dumitrache și se înțelege orice.. de la un hot j***s la un mafiot ordinar
40
2
la noi statul nu mai raspunde de aproape nimic sanatatea, siguranta, educatia cetateanului, disciplina in constructii in tara cu cel mai mare ric seismic din europa, etc totul e aruncat prin legislatie in sarcina exclusiva a cetateanului si privatului iar daca ai o problema cu alt cetatean, asociatie sau privat legislatia statului te trimite in instante chiar si in cazurile in care ar fi fost de bun simt sa faca el controale si sa dea sanctiuni asa cum e de asteptat intr-o societate care se pretinde civilizata dar nu e, e jungla
58
3

REPLICA


LOTO

6/49
3861614329
5/49
2842529181
joker
17411423166