REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.4° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
8.4° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Circulaţia elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea, în continuare la pas. Se aşteaptă decizia CNADNR

Circulaţia elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea, în continuare la pas. Se aşteaptă decizia CNADNR

Replica API 10 octombrie 2013 | 00:00 162

Hotărârea adoptată de consilierii judeţeni nu este încă pusă în aplicare

Hotărârea adoptată de consilierii judeţeni nu este încă pusă în aplicare

Săptămâna trecută, consilierii judeţeni, reuniţi în şedinţă, au adoptat o hotărâre privind transportul elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea, prin care maşinile de transport de călători şi de elevi de peste 3,5 tone vor putea circula pe Podul Agigea. Navetiştii şi elevii aşteaptă intrarea în vigoare a hotărârii CJC, potrivit căreia se stabileşte ca vehiculele cu greutate mai mare de 3,5 tone să poată traversa podul fără nici o restricţie. Hotărârea urma să intre în vigoare de miercuri, însă a fost amânată pentru scurt timp. Informaţia este confirmată de CJC, prin purtătorul de cuvânt, Gabriel Diceanu: "Sunt discuţii pozitive între CNADNR şi Consiliul Judeţean în acest sens. În principiu, hotărârea intră în vigoare în câteva zeci de ore şi este doar o chestiune de comunicare între cele două instituţii. În rest, au considerat că sunt necesare aceste măsuri. La pod, lucrurile merg bine, am trecut şi eu cu maşina pe acolo şi de fiecare dată am văzut că se lucrează".

Dacă Narcis Ştefan Neaga, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), nu a dorit să ofere o confirmare a deciziei de amânare, Marian Dima, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) spune că habar nu are: "Nu ştiu nimic de nici o amânare. Dar, dacă aşa a zis Consiliul Judeţean, înseamnă că aşa e. Ştiu că podul se prezintă bine, se lucrează şi nu se confruntă nimeni cu probleme majore. La cutremur s-a zdruncinat un pic, dar nu a fost la un nivel de alarmare". La sfârşitul lunii septembrie, directorul CNADNR susţinea că, la acel moment, cablurile se rup tot timpul, iar atunci când o hobană este ruptă, automat intervine o înclinare. Neaga declara atunci: "Ultima avertizare a fost în 2011, când am văzut o primă expertiză. Atunci degradarea însemna ruperea a trei fire pe săptămână. La sfârşitul anului, ruperea firelor a însemnat 18-20 de fire pe săptămână, deja un prim semnal de alarmă. În momentul actual progresul ruperii firelor este semnificativ. Ruperea nu este unitară. Există patru hobane chiar aproape de pilonul central care sunt într-o stare de rupere mai agresivă, doar acolo este problema mare". CNADNR a încredinţat acţiunea de monitorizare a Podului Agigea SRL-ului Viaponte Rom, o asociere de firme cu sedii în Lisabona şi Bucureşti şi care desfăşoară afaceri cu statul român. Vlad Ilie Chiotan, unul dintre administratorii societăţii Viaponte Rom, a declarat în cadrul întâlnirii de la Constanţa cu premierul Victor Ponta: "Situaţia podului este una serioasă. Noi am făcut doar monitorizare de un an de zile, mai exact din iulie 2012, şi încercări de predicţie a ceea ce se va întâmpla în baza contractului încheiat cu CNADNR. Dacă era riscant să se circule, nu eram pe pod. Starea de degradare este avansată, adică firele hobanelor sunt rupte în diferite proporţii semnificative". Contactat în cursul zilei de ieri de cotidianul "Replica", Vlad Ilie Chiotan confirmă faptul că actualele decizii privind Podul de la Agigea îngreunează procesul de reabilitare: "Noi am spus atunci, referitor la cele patru hobane aflate în stare avansată de degradare, că este nevoie de interzicerea completă a traficului pentru o perioadă de două luni. Nu s-a aprobat această propunere şi a fost aleasă altă decizie, cea de acum. Pe mine nu mă privesc lucrările la pod, ci monitorizarea şi, în această calitate, vă spun că, de când a fost luată această decizie, nu au mai apărut alte probleme mai grave". Podul Agigea este considerat drept "o bombă cu ceas", pentru că patru hobane chiar aproape de pilonul central sunt într-o stare agresivă de rupere. Podul a fost inclus în proiectul Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea - Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, iar proiectantul şi consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 EURO (fără TVA). Până la intrarea în vigoare a hotărârii Consiliului Judeţean privind transportul elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea, accesul este interzis tuturor autovehiculelor cu greutatea mai mare de 3,5 tone. În aceste condiţii, navetiştii trebuie să traverseze la pas podul, pentru a urca în microbuzele care îi duc la destinaţiile dorite.

Marius-Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369