CNADNR se apucă de "cârpeli", după ce ne-am umplut de ruşine cu podul Giurgiu-Ruse
CNADNR se apucă de "cârpeli", după ce ne-am umplut de ruşine cu podul Giurgiu-Ruse
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestArătaţi cu degetul de bulgari
Arătaţi cu degetul de bulgari
Podul prieteniei Giurgiu-Ruse are nevoie neapărată de lucrări, sau cel puţin de "cârpeli". La această concluzie a ajuns şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a efectuat expertiza tehnică în luna mai a anului trecut şi este la doar un pas de a începe lucrări complexe, nu doar de asfaltare. Un singur aviz lipseşte, anunţă compania. Precizările au fost făcute la solicitarea cotidianului "Replica" de Constanţa. Facem precizarea că porţiunea română a podului a suscitat reacţii şi din partea bulgarilor, care nu au ezitat să ne ia în băşcălie pentru "craterele" din asfalt.
"În prezent este promovat obiectivul "Podul de la Giurgiu peste Dunăre, pe DN 5 km 64+884". Pentru acest obiectiv a fost efectuată Expertiza Tehnică (în luna mai 2012) şi a fost finalizat Studiul de Fezabilitate în cadrul contractului "Asistenţă tehnică pentru elaborarea expertizei tehnice şi studiului de fezabilitate pentru obiectivele: Podul de la Giurgiu peste Dunăre pe DN 5 km 64+884. Podul rutier peste Olt la Slatina pe DN 65km 48+570. Podul rutier peste Oituz la Poiana Sărată pe DN 11 km 90+450, Pod rutier la Argineşti peste Jiu pe DN 6 km 268+371 şi Podul nou de la Cosmeşti peste Siret pe DN 24 km 7 + 620", contract finanţat de Uniunea Europeană din Fonduri Structurale în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport 2007 - 2013. Studiul de fezabilitate a primit avizul CTE-CNADNR (septembrie 2012) şi CTE-MTI (decembrie 2012), în prezent fiind aşteptat avizul CTE-Interministerial. După avizare vor fi promovaţi şi aprobaţi indicatorii tehnico-economici prin hotărâre de guvern. Documentaţia de atribuire pentru contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor aferente obiectivului "Podul de la Giurgiu peste Dunăre, pe DN 5 km 64+884" este în curs de pregătire, licitaţia fiind condiţionată de obţinerea avizului CTE-Interministerial şi emiterea hotărârii de guvern", au precizat, pentru "Replica", reprezentanţii CNADNR. Potrivit Companiei de Drumuri şi Poduri, anumite lucrări au început deja: începând cu luna martie 2013, "pe podul de la Giurgiu este prevăzută executarea următoarelor lucrări: lucrări de reparaţii şi înlocuire a rosturilor de dilataţie deteriorate, execuţie covor asfaltic cu mixtură caldă pe calea podului, revizuire şi reparaţie instalaţie de iluminat pod". În ceea ce priveşte consolidarea, CNADNR precizează: "Lucrările de consolidare la podul de la Giurgiu vor fi realizate pe jumătate de cale, astfel încât să fie evitată întreruperea circulaţiei pe pod. Pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului rutier, pe timpul execuţiei lucrările vor fi marcate cu marcaj provizoriu şi semnalizate cu indicatoare speciale şi piloţi de dirijare a circulaţiei".
Sorin HULUBEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News