REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Mar., 16 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6701
18.4° Constanța Marți, 16 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6701
 

CNADR anunță: podurile de peste Dunăre de pe Autostrada Soarelui vor fi reabilitate!

CNADR anunță: podurile de peste Dunăre de pe Autostrada Soarelui vor fi reabilitate!

Replica API 17 august 2018 | 00:00 192

În contextul prăbușirii podului din Italia

În Italia, Guvernul a declarat zi de doliu național, sâmbătă, pentru cei uciși în tragedia de la Genova, unde au murit zeci de persoane în urma prăbușirii unui pod rutier.

În acest context, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ieșit, joi, 14 august, în spațiul public cu un comunicat prin care subliniază că „podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușeacă!”. Potrivit acestora, din totalul de 4250 de poduri, aflate pe rețeaua de drumuri naționale din România, 37 sunt în clasa tehnică 5, dar sunt monitorizate constant, „iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale”. Alte 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

„Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute. Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de șase luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România. Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați. Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în funcție de evaluările tehnice”, au precizat reprezentanții CNADR.

Reabilitarea podurilor este cuprinsă în programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse, au mai arătat reprezentanții companiei, exemplificând cu podul care traversează râul Argeș, în zona localității Adunații Copăceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar și al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea în reabilitare.

În schimb, în alte situații, precum este cazul podurilor dunărene de pe Autostrada Soarelui, se lansează programe individuale de reabilitare a podurilor, „pentru care contractele de lucrări urmează să fie lansate în scurt timp, în licitație publică”.

„Trebuie menționat că inclusiv faptul că nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp, demonstrează că situația podurilor din Romania nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi tinute sub control prin activități de reparație curentă”, au mai subliniat reprezentanții CNADR.

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
pe o A2 oribila saptamanal: muiepsd!
0
0
Poate il reabiliteaza si pe bou de necoita liviu de la cernavoda si o resapeaza pe sparta la buci de diana amanta lui, curva curvelor din primarie
1
0
daca aveti un model acuma dati bataie mai muiepesede dar va zic un secret,lasati podul in pace si continuati sa-l vopsiti si sa bagati banii in geb,si macaronarii l-au remediat in 2016 iar acuma-i la pamant,pe vremea Romaniei betonul era beton si nu sparcuiala cu pisat de fata mare si zer de oaie infestata cu pesta rumegatoarelor mici si mijlocii,mai sunt tapi precum spagoveanu care depasesc media
1
0
Totusi ar fi bine ca soferii sa aiba incredere in propriile instincte. Sa crezi in ce spun astia de la CNADNR-ul vietii este chiar oligofrenie. Cum sa crezi in cineva sau ceva care nu are nici o dovada probabila real,nu pe vorbe, ca a facut ceva bine? Fiti atenti la orice drum,nu va bazati pe zicerile autoritatilor sau ale companiilor de tot rahatul,fiti cu ochii in patru si salvati-va. Nu va bazati pe gunoaiele societatii,chiar daca sunt grupate in lucruri cu denumiri impresionante. Supravieturirea in Romania tine de fiecare,asta e demostrat zilnic!
3
0
Hai sictir... abia acum? Rusine Mergi pe autostrada soarelui si iti clantane dintii in gura.... rusine si sictir si muie psd
6
1
dragi proiectanti verificati podul din port sa vedeti cum se balanseaza stand cu masina pe el atunci se observa ,facut de tigani italieni ,astia decand se stie cei mai prosti proiectanti producatori de automobile au fost italienii nu au sange de flamanzi ei au sange de tigani .ma-m uitat la podul de la agigea este facut cred de ingineri romani se vede ca este solid .italienii mai mult a-i intereseaza design-ul decat soliditatea lucrarii
2
0
Si despre podurile cfr pe care se circula cu sub 10 kmpe ora nu se spune nimic?!!! Se repara singure???
5
0
Nu nu!!! Peste 40-50 de ani va incepe reabilitarea!!! Studii de fezabilitate, licitatii, contestatii..... alea alea!!!!
8
0
Se va termina reabilitarea in 40-50 de ani
7
1
E CNAIR, nu CNADR
1
2

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369