REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
16.2° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Codul Rutier în varianta Stroe a fost amânat

Codul Rutier în varianta Stroe a fost amânat

Replica API 3 octombrie 2013 | 00:00 122

Social-democraţii nu vor înăsprirea regulilor

Social-democraţii nu vor înăsprirea regulilor

Modificarea Codului Rutier, în sensul înăspririi sancţiunilor, a căzut ca o bombă pentru şoferi. Liberalii au discutat subiectul luni, în cadrul unei şedinţe, la finalul acesteia ministrul de Interne, Radu Stroe, declarând: "s-a optat, ca decizie politică, pentru promovarea noului Cod rutier prin ordonanţă de urgenţă a Guvernului". Chiar dacă liberalii au părut că acceptă propunerea ministrului Radu Stroe, social-democraţii au ieşit "la atac", declarând că preferă ca proiectul să fie dezbătut în Parlament. Pe fondul declaraţiilor în contradictoriu, dar mai ales a dezbaterilor care sugerau nemulţumirea populaţiei cu privire la noul Cod Rutier, iar miercuri, în şedinţa de Guvern, s-a decis amânarea adoptării.

Potrivit unor surse, premierul Victor Ponta s-a declarat nemulţumit de noul Cod Rutier. Potrivit presei centrale, Ponta i-ar fi cerut ministrului de Interne să introducă în Codul Rutier şi alte modificări decât cele legate de amenzi, precum asigurări că autorul unui accident grav nu va rămâne în posesia permisului până la o decizie definitivă a instanţei, spunând că altfel nu va accepta proiectul. Totodată, premierul i-ar fi cerut lui Stroe să detalieze modul în care autorităţile locale vor comunica cu reprezentanţii poliţiei pentru încasarea sumelor provenite din amenzi. Facem precizarea că, în forma revizuită a proiectului Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, publicată în 20 septembrie pe site-ul Ministerul Afacerilor Interne, sancţiunile din noua legislaţie rutieră au fost modificate substanţial faţă de proiectul de act normativ iniţial, cea mai mare amendă fiind stabilită la 9.600 lei, faţă de 16.000 de lei, iar suspendarea permisului, după un accident grav, urmând să vizeze o perioadă de cel mult doi ani, faţă de cinci. În forma revizuită, făcută publică la nouă zile după cea iniţială, au fost incluse sancţiuni sensibil mai mici decât cele din prima variantă a proiectului. Tot în proiectul prezentat de Stroe, dar care, subliniem, nu a fost adoptat în şedinţa de Guvern de miercuri, au mai fost prevăzute între 51 şi 200 de puncte amendă, plus suspendarea carnetului pentru un an, în cazul accidentelor rutiere soldate numai cu pagube materiale după: neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune, precum şi nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere, Trecere la nivel cu o cale ferată dublă, fără bariere însoţite de indicatorul oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferată; conducerea unui autovehicul pe una din căile autostrăzii, în sens opus celui în care se desfăşoară în mod normal circulaţia; depăşirea de către conducătorul de autovehicul cu mai mult de 60 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv şi pentru categoria din care face parte autovehiculul condus; conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, dacă fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune.

Ce spune Mazăre

Referitor la modificarea Codului Rutier, aşa cum îl susţine ministrul de Interne, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a declarat, în cursul zilei de ieri: "Sunt împotriva înăspririi tuturor regulilor. Cred că România, dacă vrea să facă ceva, trebuie să fie puţin altfel decât restul Europei care îngenuchează. Nu vreau reguli şi sancţiuni ca în Europa. Sunt împotrivă. Nu-mi place ce facem. Pentru că toţi, în Europa, trăiesc disperaţi de la reguli financiare, până la reguli rutiere. Orice străin care vine în România spune că, la noi, încă se poate trăi. Ar fi trebuit să profităm de lucrul ăsta. Încă se poate trăi", a declarat edilul, după şedinţa Consiliului Local. Întrebat dacă va veni cu propuneri la această lege, în beneficiul şoferilor constănţeni, acesta a precizat: "Tot ceea ce aş putea să fac prin Consiliul Local, ca să îmblânzesc, am să fac. Sigur. În măsura în care CL poate să facă, fac orice pentru a nu fi atât de multă stricteţe ca în Europa de Vest, şi, în special de Nord, acolo nu poţi să faci nimic", a conchis Mazăre. Alături de primarul Mazăre, şi parlamentarii PSD de Constanţa au criticat Codul Rutier, în formula propusă de ministrul de Interne. Foarte interesant este că şi parlamentarul PDL Elena Udrea s-a arătat nemulţumită de modificările la Codul Rutier, ea declarând: "Noul Cod rutier, zămislit în minţile înguste ale unor oameni care nu au nici o legătură cu realităţile vieţii de zi cu zi a românilor, arată o lipsă profundă de respect pentru cetăţenii acestei ţări. Să pui amenzi mai mari decât în orice altă ţară europeană într-o Românie în care şomajul creşte, preţurile, taxele şi impozitele se măresc şi ele, dovedeşte incompetenţă, prostie şi rea-voinţă. În nici un alt stat care se pretinde democratic, cetăţenii nu sunt priviţi ca în România, drept posibili infractori şi contravenienţi".

Mirela PASCAL, Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102