REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.1° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.1° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Comandant de navă trimis în judecată la Constanţa! A intrat în coliziune cu o ambarcaţiune MAI!

Comandant de navă trimis în judecată la Constanţa! A intrat în coliziune cu o ambarcaţiune MAI!

Replica API 31 august 2017 | 00:00 356

Garda de Coastă, parte vătămată

Garda de Coastă, parte vătămată

Toplu Volkan a fost trimis în judecată pentru infracţiuni la alte legi speciale (legea 191/2003 art 2 alin 1), parte vătămată fiind Garda de Coastă. Mai exact, acesta, în calitate de comandant al pescadorului M/N Canhan, pavilion Turcia, este acuzat de mai multe infracțiuni. Pe 11 august, magistrații au constatat legalitatea sesizării instanţei cu rechizitoriul nr. 126/P/2017 și au decis să înceapă judecata. Pe 29 august, judecătorii au dispus avansarea sumei de 700 lei reprezentând onorariul traducătorului de limbă turcă, pentru traducerea minutei şi încheierii de data trecută.

Toplu Volkan a fost trimis în judecată sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de conducerea unei nave de către o persoană fără brevet sau fără certificat de capacitate corespunzător, punerea in navigaţie a unei nave fără echipaj minim de siguranţă in sensul incriminat, distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii; pescuitul comercial fără licenţă sau autorizaţie; folosirea la pescuit de către persoane neautorizate a uneltelor de pescuit comercial și pescuitul ilegal şi pescuitul neraportat al calcanului.

Amintim că, în data de 03.04.2017, în jurul orei 21.00, în baza unei informaţii a lucrătorilor SCOMAR (Sistemului Complex de Observare, Supraveghere şi Control al Traficului de la Marea Neagră), nava MAI 1101 din cadrul Grupului de Nave Constanţa, aflată în misiune de supraveghere şi patrulare pe Marea Neagră, a identificat, la aproximativ 64 de mile marine est de localitatea Constanţa, o ambarcaţiune suspectă că desfăşoară activităţi de pescuit ilegal în Zona Economică Exclusivă a României.

Ambarcaţiunea, identificată ca fiind un pescador, sub pavilion Turcia, inscripţionat „Can Han”, nu s-a supus somaţiilor verbale, pentru a permite operaţiunea de abordaj şi control conform procedurilor legale. Astfel, poliţiştii de frontieră au executat focuri de avertisment, folosind armamentul de la bordul navei PFR, cu respectarea prevederilor legale. Echipajul pescadorului a ignorat avertismentul polițiștilor de frontieră, continuându-și deplasarea, ulterior intrând în coliziune cu nava MAI 1101, provocând acesteia pagube minore.

La ora 23.10, pescadorul a fost oprit, dar din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, nu s-a putut efectua un control la bordul navei, aceasta fiind remorcată către Portul Constanța. În data de 4.04.2017, pescadorul a fost adus în Portul Constanţa, iar poliţiştii de frontieră au demarat efectuarea cercetărilor specifice, sub coordonarea procurorului investit în cauză din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa, în colaborare cu reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Pescuit și Acvacultură și ai Căpităniei Constanţa.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Rechinii marii, ei fac legea...,cei care se simt ...
0
0
Veniti si pe digul de sud midia navodari sa vedeti cum se munceste la negru si nimeni dupa pescadoare nu are carte de munk sau carnet conducere...este o intreaga mafie in colaborare cu pol de front. Amppa . Itm.. nimeni nu i controleaza pe astea care trauleaza la rapane.
0
0
" Comandant de nava trimis in judecata". Care comandant daca nu are brevet si atestat? Ala este un infractor! Poate trebuie verificate si certificatele sefilor mecanici portuari care isi desfasoara activitatea pe remorchere cu putere peste 3000KW...ord.1252 din 13 aug. 2014 mai este valabil? Brevetele capitanilor de remorcher transformate peste noapte in certificate de capacitate fara a intreba pe nimeni..si multe alte nereguli. Poate ar trebuit cerut un punct de vedere domnului director Grigore...
4
0
aceasta contrabanda de 2 ani o coordoneaza Dan Gheorma care are si pescadorul ALEXARIA. oare cine l protejeaza pe acest infractor?e cazu sa se ia masuriiii
4
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218