REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.9° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.9° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Comisia Europeană a evaluat modul în care Facebook, Google şi Twitter combat dezinformarea

Comisia Europeană a evaluat modul în care Facebook, Google şi Twitter combat dezinformarea

Replica API 24 aprilie 2019 | 00:00 435

Comisia Europeană a apreciat marţi că platformele Facebook, Google şi Twitter au făcut progrese în combaterea dezinformării online, dar cele două din urmă încă mai trebuie să înregistreze progrese la capitolul publicităţii prin blocuri tematice, şi le-a cerut tuturor celor trei să facă accesibile metodologiile şi datele lor astfel încât verificatorii de date şi analiştii independenţi să le poată evalua serviciile, relatează agenţiile dpa şi EFE şi un comunicat al executivul comunitar.

Această instituţie face începând din decembrie o evaluare lunară a aplicării unui cod de conduită pentru combaterea ''dezinformării'' online, mai ales în perspectiva alegerilor europarlamentare din luna mai. Marile companii din sectorul internetului au semnat în mod ''voluntar'' acest document şi s-au angajat să închidă conturile frauduloase sau pe acelea care răspândesc ''ştiri false'', să controleze publicitatea electorală sau să coopereze cu entităţi independente de verificare a datelor.

În evaluarea comunicată marţi, Comisia Europeană salută eforturile Facebook, Google şi Twitter de a începe etichetarea publicităţii politice, precum şi măsurile luate de Facebook şi Twitter pentru a face disponibile pentru public bazele lor de date cu anunţuri publicitare.

Însă toate cele trei platforme încă mai trebuie să-şi adapteze tehnologia astfel încât experţi precum aşa-numiţii ''fact checkers'' să le poată evalua anunţurile online, estimează Comisia Europeană. Ea atenţionează totodată Google şi Twitter că nu au făcut deloc progrese în sporirea transparenţei pentru publicitatea prin blocuri tematice, considerată de Comisia Europeană ca fiind foarte importantă pentru alegerile din luna mai.

Dar Comisia Europeană salută faptul că toate cele trei platforme au desfăşurat inţiative de ''promovare a alfabetizării mass-media şi de formare a jurnaliştilor şi staffului de campanie''.

Totuşi, dacă angajamentele voluntare asumate de aceste platforme nu merg suficient de departe, executivul comunitar avertizează că ar putea introduce reguli obligatorii.

AGERPRES

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614