REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Comisia pentru Controlul Activităţilor Nucleare a început să inspecteze MSC Flaminia

Comisia pentru Controlul Activităţilor Nucleare a început să inspecteze MSC Flaminia

Replica API 2 aprilie 2013 | 00:00 88

"Bomba toxică plutitoare" aşteaptă "undă verde" să fie reparată la Mangalia

"Bomba toxică plutitoare" aşteaptă "undă verde" să fie reparată la Mangalia

În cursul dimineţii de ieri, mai mulţi inspectori ai Gărzii de Mediu, de Coastă, ai Direcţiei Regionale Vamale, dar şi ai Comisiei Naţionale pentru Controlul Activităţilor Nucleare (CNCAN) au plecat cu remorcherul către nava MSC Flaminia pentru a vedea starea în care se prezintă şi a recolta primul set de probe. În urma exploziei, partea de mijloc este cea mai afectată, mai precis magaziile 4, 5 şi 6.

"La ora 10.00 au plecat cu remorcherul către navă mai mulţi inspectori de la Garda de Coastă, Garda de Mediu, de la Regionala Vamală. Cu Sănătatea Publică am rezolvat-o, ni s-a dat certificatul de liberă practică, în sensul că numai după emiterea acestui certificat pot urca ceilalţi la navă, deci nu există nici o problemă de ordin medical, certificatul este dat de DSP. S-a efectuat un control la corpul navei, atât la exterior cât şi la interior, s-a făcut un tur, două la exterior, după aceea s-a urcat la bordul navei şi s-au verificat toate compartimentele. S-a constatat că nava nu este afectată decât în partea de mijloc, magaziile 4, 5, 6 şi o bucată din magaziile 3 şi 7. Magaziile 4, 5 şi 6 sunt afectate din cauza exploziei şi a temperaturilor extrem de ridicate de la substanţele chimice care au întreţinut arderea. Au fost pe navă şi reprezentanţi ai Rompetrol Quality, au fost pe navă şi reprezentanţi ai laboratorului cu care are contract asocierea celor trei firme care vor avea acţiunea de decontaminare şi pe urmă de a aduce deşeurile la stadiul în care pot fi folosite. Cele trei firme au ca lider UNI-RECYCLING şi s-au asociat pentru a deveni mai puternice şi evident, a face dovada că sunt capabile să ducă la bun sfârşit toată această operaţiune", a declarat, pentru "Replica", prefectul Constanţei, Eugen Bola. Adevăratele probe se vor ridica miercuri sau joi, atunci când se va intra peste tot cu echipamente adecvate. Reprezentanţii CNCAN au sosit mai târziu de la Bucureşti şi s-au deplasat la navă cu o şalupă. După mai multe încercări, unul dintre reprezentanţii CNCAN a reuşit într-un final să urce la bordul navei. "Au fost prelevate nişte probe de pe punte, adică din gura magaziei, pentru că pe puntea propriu-zisă este curată. Nu s-a putut pătrunde adânc, magazia are în jur de 24 metri, nu s-a putut pătrunde în magazie pentru că unul din obiectivele acestei inspecţii a fost să vadă care este starea de fapt şi să stabilească ce echipamente de protecţie vor avea oamenii care vor intra să preleveze probele. Vor avea costum anti-chimic, vor avea tub şi mască de oxigen. Miercuri sau joi va fi adevărata prelevare de probe, pentru că au coborât foarte puţin, atât cât le-au permis mijloacele de protecţie, având doar un combinezon de unică folosinţă. Cei care au mai prelevat probe au fost cei de la CNCAN, pentru că ei pot să determine existenţa metalelor grele. Noi, prin seturile acestea de probe vrem să fim siguri că nu există nici un pericol dacă nava va fi adusă la ţărm", a mai adăugat, pentru "Replica", Eugen Bola. Toată această operaţiune până când vom afla dacă această navă va intra sau nu în Portul Constanţa va dura aproximativ 10 zile de la data în care vor fi prelevate încă un set de probe, adică miercuri sau joi. "Încă o săptămână sau poate mai mult va dura, depinde de laboratoare. Se vor lua două rânduri de probe martor, pentru ca în situaţia în care apar nişte discrepanţe între buletinele de la laboratoare, evident vom apela la un al treilea laborator. Măsurile noastre de siguranţă vizează reducerea la zero a riscurilor în situaţia în care această navă acostează la ţărm. Specialiştii vor decide dacă noi avem capacitatea să acţionăm şi să ducem lucrul la bun sfârşit sau nu avem această capacitate şi nava nu intră. Din punct de vedere al siguranţei corpului navei nu există nici o problemă pentru că a fost verificată de nemţi, danezi, englezi, belgieni, turci, iar ideea a fost să nu se scurgă nimic. Nu există nici o scurgere, nu este nici o problemă", a conchis Bola. Amintim că Flaminia a sosit în România pentru a fi reparată în şantierul Daewoo Mangalia, după ce alte ţări au refuzat-o. Nava a fost construită pe şantierele coreene ale Daewoo, şi nu în Mangalia, însă subsidiara din România a companiei deţine proiectul tehnologic care a stat la baza construcţiei ei. Mai amintim, de asemenea, că MSC Flaminia adăposteşte încă un cocktail de otrăvuri, chiar dacă încărcătura de containere cu substanţe toxice şi apa contaminată cu acestea, rezultată din stingerea incendiului care a mistuit nava în iulie 2012, au fost descărcate în portul german Jade Wesser Port.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218