REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Compania de gaze Engie, o BOMBĂ socială care va exploda în curând în Constanţa

Compania de gaze Engie, o BOMBĂ socială care va exploda în curând în Constanţa

Replica API 18 aprilie 2016 | 00:39 2615

După ENEL, constănţenii au început să reclame la OPC şi furnizorul de gaze

După ENEL, constănţenii au început să reclame la OPC şi furnizorul de gaze

Începând cu data de 1 ianuarie 2016, Congaz, companie ce are ca obiect de activitate distribuţia şi furnizarea de gaze naturale în judeţul Constanţa, a fost integrată în GDF SUEZ Energy România. Integrarea s-a întâmplat ca urmare a achiziţiei succesive de către GDF SUEZ Energy România a pachetelor de acţiuni deţinute de OMV Petrom, E.ON Ruhrgas International în 2014 şi Petroconst în 2015. De când a avut loc această intergrare, reclamaţiile constănţenilor la adresa acestei firme au început să curgă!

Clienţii sunt nemulţumiţi, susţinând că, de la preluare, facturile au început să „ardă” la buzunare, cererile clienţilor de racordare nu mai sunt găsite de către lucrătorii companiei şi solicită refacerea documentaţiei – fapt care arată debandada din companie -, iar de dată recentă a început schimbarea contorilor de gaze, lucru care seamănă cu o „sifonare” a banilor! La Constanţa, firma care lucrează este din Prahova, iar costurile acestor modificări urmează să fie suportate, desigur, tot de către clienţii înnebuniţi că au scăpat de dracu’ şi au dat de tac-su! aşadar, nemulţumirile la adresa furnizorului de electricitate ENEL (multe la număr) urmează să fie ajunse din urmă şi de cele la adresa furnizorului de gaze naturale.

sursa foto: energycenter.ro

De la începutul anului, constănţenii au depus împotriva companiei de gaze Engie 39 de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Potrivit OPC, cele mai multe reclamaţii au fost legate de faptul că nu a existat o citire a contorilor, iar facturile emise pe baza unor estimări indicau un consum mai mare decât cel real. Constănţenii au mai avut nemulţumiri legate şi de respectarea termenului de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale. Mai mult, sunt cetăţeni care susţin că au avut neplăcuta surpriză de a constata că Engie nu mai găseşte documentele depuse de aceştia înainte de preluarea companiei:

„Am depus dosar de racordare, iar firma care a preluat furnizorul de gaze ne-a transmis că nu ne mai găseşte documentele. Este inadmisibil aşa ceva. stăm să refacem dosarul şi să treacă timpul... Deja regret că am început demersurile pentru racordarea la gaze”, ne-a declarat un constănţean. Faţă de aceste aspecte, Protecţia Consumatorilor spune că de la începutul anului şi până în prezent au fost înregistrate 39 de reclamaţii la adresa furnizorului de gaze naturale şi electricitate Engie. Acestea se referă la facturile emise în luna decembrie, facturi ce indicau debite mai mari decât cele reale, întrucât nu au mai fost efectuate deplasări în teren pentru a citi contoarele.

„Au fost consumatori care au reclamat faptul că în urma estimărilor li s-a facturat un consum mai mare faţă de lunile anterioare. Aceste lucruri s-au reglat în factura următoare prin citirea contorilor şi prin regularizare. Dacă s-a emis o factură mai mare, diferenţa s-a văzut în factura următoare”, a declarat, pentru „Replica”, Lucian Lungoci, purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa. De asemenea, se pare că cetăţenii au avut nemulţumiri legate şi de termenul lung de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, însă atât OPC-ul cât şi reprezentanţii Engie spun că acest lucru se datorează faptului că cei care doresc să beneficieze de aceste servicii trebuie să obţină mai întâi o serie de avize şi autorizaţii de la autorităţile locale.

Cum se justifică Engie

Asta.. în ciuda faptului că există şi situaţii în care pur şi simplu Engie a „rătăcit” dosarele clienţilor, iar pe bună dreptate oamenii sunt revoltaţi!

"Procesul este mai îndelungat deoarece sunt necesare documente eliberate de către autorităţile locale şi care sunt necesare obţinerii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire, precum şi documente din partea altor furnizori de utilităţi pentru obţinerea avizelor necesare”, spun cei de la Engie.

Iar OPC enumeră şi documentele necesare încheierii contractului. „În contractul privind racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale este prevăzut un termen în conformitate cu ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei, respectiv un termen de 12 luni. După semnarea acestui contract urmează mai multe etape de realizare a instalaţiei. În primă fază este vorba de emiterea către firma constructoare a comenzii de execuţie, ridicarea autorizaţiei de intervenţie în domeniul public, apoi se execută lucrarea de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, iar la final, recepţia şi punerea în funcţiune a instalaţiei. Pentru realizarea acestui demers, nişte consumatori au solicitat un aviz de la RADET, care de cele mai multe ori este nefavorabil, din cauza debitului datoriilor pe care le au asociaţiile de proprietari sau din cauză că nu există debranşări legale. După ce au luat acest aviz, s-au adresat Primăriei în vederea obţinerii autorizaţiei de construire, apoi s-au adresat SC Confort Urban SRL pentru obţinerea autorizaţiilor de intervenire în domeniul public. Când au toate aceste documente, abia atunci se poate executa lucrarea de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale. De aceea există şi termenul de 12 luni de la momentul semnării contractului, în care trebuie să se efectueze lucrarea de racordare”, spune Lungoci.

Cetățenii au sesizat OPC-ului și faptul că debitul indicat de contoare nu ar fi real. Reprezentanții instituției spun că aparatele au fost ridicate și verificate, rezultând că nu era nimic în neregulă cu ele. ”A mai fost o reclamație unde Congazul a ridicat un contor de la un consumator și în urma expertizării acestuia, s-a constat că s-a intervenit neautorizat asupra lui. De data aceasta consumul afișat era mult mai mic, iar Congazul a calculat, conform unui ordin ANRE, o lună capacitatea maximă din contract, ca și cum ar funcționa 24 din 24, ieșind sume imense”, a adăugat Lucian Lungoci.

Tarifele companiei de gaze

Unii cetățeni susțin că au primit facturi mult mai mari față de lunile în care facturile la gaz veneau sub denumirea de Congaz, acest lucru fiind valabil pentru prima lună de când GDF SUEZ a cumpărat acțiunile. La acest lucru, reprezentanții Engie spun că tarifele sunt stabilite prin ordinul numărul 105/2015 al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, respectiv : B.1. Cu un consum anual mai mic de 23,25 MWh -Tarif - 114,16 lei/MWh; B.2. Cu un consum anual între 23,26 MWh şi 116,28 MWh Tarif - 113,99 lei/MWh; B.3. Cu un consum anual între 116,29 MWh şi 1.162,78 MWh – Tarif – 111,41 lei/MWh; B.4. Cu un consum anual între 1.162,79 MWh şi 11.627,78 MWh - Tarif - 110,04 lei/MWh.

”De la 1 ianuarie 2016 și până în prezent au fost înregistrate aproximativ 5400 de solicitări provenite din aria judeţului Constanţa, care vizează fie racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale pentru clienţii noi, fie alte aspecte precum modificări ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale sau ale debitelor de consum, separarea consumului de gaze naturale pentru clienţii existenţi. Aproximativ 24% din numărul solicitărilor depuse presupun racordarea la sistemul de distribuţie a clienţilor noi, respectiv construirea unui branşament de gaze naturale”, au declarat, pentru ”Replica”, reprezentanții Engie.

Timp standard de răspuns: 30 de zile

Aceștia susțin că timpul standard de răspuns la cererile de acord de acces la sistemul de distribuţie a gazelor naturale este de 30 de zile, conform HG 1043/2004.

"Timpul de răspuns depinde de natura solicitării iniţiate de către clienţi. Sunt solicitări care sunt tratate pe loc şi sunt solicitări care necesită un timp mai îndelungat pentru răspuns. În ceea ce priveşte cererile ce vizează modificări ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale, separarea consumului de gaze naturale, modificarea debitelor de gaze naturale, timpul maxim de răspuns este de 15 zile. În ceea ce privește cererile de acces care necesită realizarea unui branşament, termenul de răspuns este cuprins între 26 şi 30 de zile", susțin cei de la Engie. Ei mai spun și că nu au în prezent nici o cerere neonorată din anul 2015, explicând că pentru contractele de racordare, procedura se află în desfășurare, urmând ca lucrările de execuţie a branşamentelor să fie realizate în termenul de 12 de luni prevăzut în contract:

"Referitor la cererile ce vizează modificări ale instalaţiilor de utilizare a gazelor naturale, separarea consumului de gaze naturale și modificarea debitelor de gaze naturale, nu există cereri neonorate din anul 2015. În ceea ce priveşte cererile de acces care necesită realizarea unui branşament la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale, pentru care s-a încheiat un contract de racordare, procedura de racordare se află în derulare, urmând ca lucrările de execuţie a branşamentelor să fie realizate în termenul contractual de 12 de luni. Pentru acest tip de lucrări, procesul este mai îndelungat deoarece sunt necesare documente eliberate de către autorităţile locale şi care sunt necesare obţinerii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire, precum şi documente din partea altor furnizori de utilităţi pentru obţinerea avizelor necesare”, au adăugat reprezentanții Engie.

Istoricul Engie

Începând cu data de 1 ianuarie 2016, Congaz, companie având ca obiect de activitate distribuţia şi furnizarea de gaze naturale în judeţul Constanţa, a fost integrată în GDF SUEZ Energy România. Integrarea a venit ca urmare a achiziţiei succesive de către GDF SUEZ Energy România a pachetelor de acţiuni deţinute de OMV Petrom, E.ON Ruhrgas International în 2014 şi Petroconst în 2015. Începând cu 28 martie 2016, GDF SUEZ Energy România și-a schimbat denumirea în ENGIE Romania, iar Distrigaz Confort, companie membră a grupului, și-a schimbat denumirea în ENGIE Servicii.

În procesul de integrare, activitatea de furnizare a gazelor naturale derulată de Congaz a fost preluată de GDF SUEZ Energy România care a adoptat recent marca comercială ENGIE. De asemenea, activitatea de distribuție a gazelor naturale a companiei va fi preluată de către Distrigaz Sud Rețele, filială a GDF SUEZ Energy România. GDF SUEZ Energy România a anunțat schimbarea mărcii comerciale în ENGIE şi în România. Adoptarea noului brand ENGIE în România urmează ca o etapă a procesului internaţional de rebranding al mărcii GDF SUEZ în ENGIE, derulat sub moto-ul ”Lumea se schimbă şi, odată cu ea, energia noastră” şi anunţat de către Grup în data de 24 aprilie 2015.

ENGIE este prezent în România în trei sectoare de activitate: gaze naturale, electricitate şi servicii energetice. GDF SUEZ Energy România este principala filială a Grupului ENGIE în România. Aceasta deţine companiile Distrigaz Sud Reţele, Distrigaz Confort, Alizeu Eolian şi Brăila Winds. GDF SUEZ Energy România activează în domenii de distribuţie şi furnizare de gaze naturale, furnizare de electricitate, servicii tehnice pentru instalaţiile de gaze naturale şi centrale termice şi producţie de electricitate.

Vom reveni cu detalii despres haosul de la Engie Constanţa (fostul Congaz).

Geanina DRĂGOI, Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cei mai mari minciosi pe banii nostri.Am vandut tot nimic nu mai ne apartine..Ne chinuim de 4 ani sa ne racordam la gaz momiti de niste lichele Comgaz si Distrigaz care promit 'fericire "dupa debransare de la RADET si ne promit de cca 4 ani timp in care stam in frig copii si batrani cu tate ca am achitat tot ce au cerut fara acte cu care sa probeze sumele cerute.Imobile din str,George Enescu nr 9 si11 C-ta.Talhari ,spagari neprofesionisti manageri de rahat
3
0
hotii,hotiloe mai au un Pcs care se foloseste la trecerea gazului prin conducta distribuitorului,respectiv distrigaz,pe care il platim noi consumatorii,hotiiiii!
4
0
Ati vazut cum fac ei regularizarea? Iti pun indexul vechi de pe factura de acum doua luni si indexul nou vin si il citesc pe contoar, astfel platesti doua facturi inca odata si fac si regularizarea, Furt pe fata!
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218