REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.1° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
18.1° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Concedieri în masă la CFR Marfă: 1.400 de oameni ar putea pleca

Concedieri în masă la CFR Marfă: 1.400 de oameni ar putea pleca

Replica API 18 aprilie 2021 | 00:00 1281

Conducerea CFR Marfă discută ia în calcul disponibilizarea a 1.400 – 1.500 de angajați, adică o unei treimi din total, scrie Club Feroviar. „Este o discuție, (…) Este în stadiu de lucru, nu a fost prezentat nici CA”, a declarat Grigore Mare, liderul sindicatului Mișcare Comercial din CFR, scrie stiripesurse.ro

În prezent, la CFR Marfă lucrează aproximativ 4.500 de angajați, după ce anul trecut au fost disponibilizate 1.300 salariați. În ultimul an, compania a pierdut 1.300 de angajați. Dacă bugetul pe 2019 prevedea 5.800 de angajați, în prezent mai sunt 4.500, scrie cursdeguvernare.ro.

Oferta de concordat preventiv elaborată în urmă cu un an menționa faptul că CFR Marfă are creanțe neîncasate în valoare de 400 de milioane lei, din care circa 75% sunt creanțe neîncasate, deținute împotriva companiilor de stat.

„Adevărul e că nu am fost în stare să avem o abordare coerentă nici la CE ca să mergem să negociem situația aceasta. CFR Marfă a rămas un mastondont cu cheltuieli mari, cu activitate restrânsă, dar nu s-au uitat la alte cheltuieli decât cele de personal,” a mai declarat liderul de sindicat.

Planul de concordat realizat anul trecut prevedea „eficientizarea posturilor din cadrul companiei și reașezarea personalului în vederea creșterii productivității”. Administratorul concordatar era îndreptățit să recurgă la „redimensionarea structurii de personal”. Planul menționa necesitatea de reducere a soldului de ore suplimentare neefectuate și a orelor neproductive (regie, așteptare) la 16,5% la mecanici și 21% la ajutorii de mecanici la orele efectiv lucrate, către o medie de 14% la ambele categorii.

Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil în valoare de cel puțin 570 de milioane de euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie acum să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.

„Piața transportului feroviar de marfă este o componentă esențială a legăturilor de transport în orice economie. Anumite măsuri de sprijin public în favoarea operatorului istoric CFR Marfă, deținut de stat, i-au conferit acestuia un avantaj economic neloial față de alți operatori. Acestea au constat în anularea datoriilor publice și necolectarea de către creditorii publici a sumelor datorate de operator. Măsurile încalcă normele UE privind ajutoarele de stat. România trebuie acum să recupereze ajutorul incompatibil”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte CE și comisar european responsabil cu politica în domeniul concurenței.

Spre deosebire de transportul feroviar de călători, piața transportului feroviar de marfă din România este extrem de competitivă, întrucât există numeroși operatori privați; unii dintre aceștia au dobândit o cotă de piață considerabilă ca urmare a liberalizării pieței în anul 2007.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Asta am votat , asta primim !
5
0
vor mai face o afacere in Ro, LIDL MARFA sau KAUFLAND MARFA, la ce vanzari au in tara sigur le trebuie tren pentru a si tranporta marfa catre sclavii acestei tari care dupa 30 ani de la rev... tot handicapati au ramas
7
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218