REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.3° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.3° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Condiţiile de siguranţă cerute firmelor de pilotaj şi remorcaj i-au pus lui Şerban tot portul în cap

Condiţiile de siguranţă cerute firmelor de pilotaj şi remorcaj i-au pus lui Şerban tot portul în cap

Replica API 3 august 2012 | 00:00 294

Stavrositu, scos din joc

Stavrositu, scos din joc

Directorul general al APC, Decebal Şerban, a declarat ieri că decizia sa de a încheia contracte pentru prestarea serviciilor de pilotaj şi remorcaj doar cu firme care îndeplinesc condiţii minime de siguranţă a stârnit nemulţumirea agenţilor din port care executau până acum aceste activităţi fără respectarea legii. "A existat o reacţie virulentă şi vehementă a agenţilor, care au altă opinie decât noi faţă de respectarea cadrului legal", a declarat Şerban. "Până acum, erau firme care nu îndeplineau condiţiile de siguranţă. De acum, fiecare firmă trebuie să asigure condiţii minime. N-am făcut asta pentru că aşa a vrut Şerban, cum spun unii, n-am nici un interes personal, ci doar să aplic legea", a mai spus directorul general al APC. Potrivit acestuia, până ieri au fost încheiate trei contracte pentru asigurarea serviciului de pilotaj (cu SC Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritim Pilot) şi unul pentru remorcaj, cu Logistic Remo Services, toate aplicabile de la 1 august, cu o valabilitate de 5 ani.

"Cine va îndeplini condiţiile de dotare minimă, este acceptat", a mai precizat Decebal Şerban. La rândul său, şefa Serviciului Juridic a APC, Ghiulentan Encioiu, a spus că protestele agenţilor din port sunt cauzate de obişnuinţa acestora de a lucra după alte criterii, mai puţin legale: "Funcţionându-se altfel în vremurile din urmă, pe unii i-au deranjat deciziile noastre. Acum, există câteva condiţii clare: firma de pilotaj să aibă cel puţin 3 pilotine şi 21 de piloţi în dotare, pentru a acoperi oricând toate cele 3 porturi, Constanţa, Midia şi Mangalia". "Până anul acesta, exista o nebuloasă privind cadrul juridic în care APC putea să colaboreze ci operatorii. Este însă normal ca APC, în sarcina căreia cade responsabilitatea pentru siguranţa operaţiunilor din porturi, să stabilească un cadru legal în care să se desfăşoare activitatea serviciilor de pilotaj şi remorcaj. Nu puteam colabora cu firme în faliment sau cu pilotine vechi. Şi nu se face contract cu o singură firmă. La toate firmele care îndeplinesc condiţiile minime de siguranţă, le vom semna contracte", a mai spus Encioiu. Condiţiile de siguranţă impuse de noua conducere a APC a scos, temporar, din port, firme cu vechime şi greutate în domeniu, prilej pentru patronii acestora, obişnuiţi să presteze după regulile proprii, să-l acuze pe directorul Decebal Şerban că urmăreşte anumite interese personale. Printre firmele care nu îndeplineau condiţiile minime de siguranţă şi care, deocamdată, nu este în stare să se alinieze la cerinţele noii conduceri a portului, este şi celebra Coremar, probabil cea mai mare firmă de pilotaj şi remorcaj din porturile constănţene, controlată de familia deputatului PDL Maria Stavrositu. Nu există indicii că deciziile, până la urmă logice, luate de şefia APC ar avea şisubstrat politic. Cert este că firma familiei Stavrositu trebuie să investească acum sume serioase pentru a putea ajunge să lucreze din nou în porturile constănţene.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614