REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Constanţa e plină de fiţe: toată lumea vrea categoria A, pentru motociclete

Constanţa e plină de fiţe: toată lumea vrea categoria A, pentru motociclete

Replica API 28 octombrie 2011 | 00:00 176

Potrivit lui Budu, preşedintele Ligii Instructorilor Auto,

Potrivit lui Budu, preşedintele Ligii Instructorilor Auto,

Criza nu a ocolit nici domeniul de activitate al instructorilor auto atestaţi ca persoane fizice autorizate. Amintim faptul că în anul 2009 relaţia dintre aceştia şi reprezentanta Ministerului Transporturilor - Agenţia Rutieră Română (ARR) era una foarte tensionată datorită publicării în Monitorul Oficial a unei legi care favoriza şcolile de şoferi cu instructori auto proprii. Astfel, instructorii auto independenţi rămâneau oarecum fără obiectul muncii. Această tensiune s-a diminuat în perioada august-septembrie a.c., când legea mai sus menţionată s-a modificat. "La sfârşitul lunii august, începutul lui septembrie, legea s-a modificat în favoarea noastră, a instructorilor auto care activăm ca persoane fizice autorizate. Am fost cuprinşi în această legislaţie, Ministerul Transporturilor luându-şi atribuţiunile de a ne autoriza şi pe noi. Ne bucurăm că am intrat în această ordonanţă", a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, Vasile Budu, preşedintele Ligii Instructorilor Auto Constanţa. Cu toate că această "tensiune" dintre cele două părţi s-a diminuat, situaţia activităţii instructorilor auto independenţi nu dă semne de îmbunătăţire, iar principalul motiv ar fi nivelul de trai din România, cât şi normele impuse de Ministerul Transporturilor, şi anume multitudinea de "hârtii" necesare înscrierii. "Numărul cursanţilor oscilează în funcţie de nivelul de trai. În anul curent am simţit o scădere cu până la 50% faţă de anii trecuţi. Dacă în 2010 am avut un număr de circa 60 de cursanţi, în 2011 pot spune că nu au fost mai mult de 30. La fel şi în cazul instructorilor auto. După cum spuneam, de vină este nivelul de trai, dar şi normele impuse de Ministerul Transporturilor, acea multitudine de hârtii care ne face să alergăm în jurul cireşului în loc să mergem direct la sursă", a mai adăugat Vasile Budu. Preţurile unor astfel de cursuri nu au crescut cu mult, singura diferenţă făcând-o doar preţul carburantului. Astfel, pentru categoria C, constănţenii scot din buzunare cam 20-25 milioane lei vechi, pentru categoria B în jur de 10 milioane lei vechi, iar pentru A - cam 5-7 milioane. "La categoria A, motociclete, vin numai fiţoşii. De ce spun asta? Păi nu am văzut pe nicăieri vreun anunţ de angajare care să pună condiţia unui astfel de permis. E categoria de fiţe", a declarat preşedintele Ligii Instructorilor Auto Constanţa. Economia ţării este deficitară, dar numărul "fiţoşilor", după cum a afirmat Vasile Budu, este oarecum în creştere, cam cu un procent de 5-6% faţă de anii trecuţi. "Fie vremea cât de rea, în Constanţa fiţa-i grea" - ar fi sloganul care se potriveşte în această situaţie.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108