REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.8° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.8° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Constanţa, fără căldură şi apă caldă. Făgădău: „Este insultătoare lipsa unei comunicări din partea Electrocentrale“

Constanţa, fără căldură şi apă caldă. Făgădău: „Este insultătoare lipsa unei comunicări din partea Electrocentrale“

Replica API 31 decembrie 2015 | 00:00 823

Viceprimarul cu atribuţii de primar a sesizat Ministerul Energiei

Viceprimarul cu atribuţii de primar a sesizat Ministerul Energiei

Electrocentrale Constanta a lăsat aproape 20 de ore, toată Constanţa fără căldură şi apă caldă. Deşi, iniţial, reprezentanţii CET Palas au anunţat că se va relua furnizarea agentului termic marţi, la orele 15.00, abia în jurul orei 3 dimineaţa au fost încărcate instalaţiile. Viceprimarul cu atribuţii de primar, Decebal Făgădău, a transmis un comunicat de presă prin intermediul căruia solicită reprezentanţilor CET să-şi exprime scuzele de rigoare pentru situaţia creată.

„Având în vedere faptul că în prima zi cu temperaturi negative Electrocentrale Constanţa S.A. (CET Palas) a oprit furnizarea căldurii către constănţeni cu mult peste intervalul anunţat, fac următoarele precizări: în data de 28 decembrie, ora 17:21, am fost anunţat că CET Palas înregistrează o avarie şi că va întrerupe total (în tot municipiul Constanţa) livrarea agentului termic în data de 29 decembrie în intervalul orar 8:00 - 17:00; în data de 29 decembrie, ora 17:00, am fost anunţat telefonic că livrarea agentului termic va începe la ora 19:00; în realitate, furnizarea agentului termic a început gradual abia în jurul orei 23:00; punctele termice ale RADET Constanţa erau pregătite corespunzător şi au reluat imediat distribuţia căldurii către constănţeni; sistemul a funcţionat la parametri optimi abia în jurul orei 3:00 dimineaţa (30 decembrie); am fost în contact permanent cu conducerea RADET Constanţa, chiar dacă Electrocentrale Constanţa S.A. nu a mai răspuns apelurilor noastre.

Ţinând cont că municipalitatea şi constănţenii au făcut eforturi fără precedent pentru a plăti în avans sume substanţiale tocmai pentru buna funcţionare a sistemului de alimentare cu energie termică, consider că întreaga responsabilitate pentru situaţia creată aparţine Electrocentrale Constanţa S.A. Este inacceptabil ca întreg oraşul să stea în frig pentru că cineva nu şi-a făcut treaba! Totodată, este insultătoare pentru constănţeni lipsa totală de comunicare din partea CET Palas. Electrocentrale Constanţa S.A. are nu doar condiţiile, ci şi obligaţia legală să furnizeze neîntrerupt agent termic, precum şi datoria de a se asigura, anterior sezonului rece, că instalaţiile funcţionează şi sunt pregătite în permanenţă.

Solicit conducerii CET Palas să prezinte de urgenţă scuze constănţenilor şi să ia toate măsurile pentru ca asemenea situaţii să nu se mai repete! Am solicitat Ministerului Energiei să facă o analiză rapidă şi serioasă a activităţii Electrocentrale Constanţa S.A. şi am informat Instituţia Prefectului asupra situaţiei create. Îmi cer scuze tuturor celor ce şi-au petrecut aproape o zi în frig şi îi asigur că voi face tot ceea ce ţine de mine pentru a avea căldură în case“, a transmis Făgădău.

De precizat faptul că Primăria Constanța, prin Decebal Făgădău, a sesizat Ministerul Energiei cu privire la situația creată de CET Palas, în data de 29 decembrie.Astfel, administrația locală solicită reprezentanților ministerului să facă o analiză rapidă a activității societății Electrocentrale Constanța SA din perspectiva lipsei de responsabilitate socială cu privire la furnizarea agentului termic către constănțeni.

Ce a transmis Decebal Făgădău Ministerului Energiei:

„Domnule Ministru, Municipiul Constanţa, prin reprezentant legal, solicită o analiză rapidă şi judicioasă a activităţii Societăţii Electrocentrale Constanţa S.A., din perspectiva lipsei de responsabilitate socială cu privire la furnizarea agentului termic către constănţeni. Solicitarea noastră vă este adresată în calitatea dumneavoastră de autoritate tutelară şi acţionar unic al Electrocentrale Constanţa S.A., precum şi de autoritate a statului în domeniile energetic şi resurselor energetice, care asigură şi controlul funcţionării entităţilor din subordinea sa.

Electrocentrale Constanţa S.A. are obligaţia legală să asigure continuitatea serviciului de alimentare cu energie termică, cu respectarea unor indicatori de performanţă. În considerarea acestei obligaţii legale, Electrocentrale Constanţa S.A. trebuia să efectueze din timp (anterior debutului sezonului rece) lucrări de verificare a instalaţiilor proprii şi să deruleze un program permanent de monitorizare a acestora, pentru a preîntâmpina orice disfuncţionalitate în furnizarea agentului termic către beneficiarii din municipiul Constanţa. În ziua de 29 decembrie 2015 - prima zi în care s-au înregistrat temperaturi negative - Electrocentrale Constanţa S.A. a întrerupt furnizarea agentului termic către populaţie peste intervalul de timp anunţat (8.00 – 17.00), furnizarea fiind reluată gradual abia după orele 23.00 , sistemul ajungând la parametri optimi în jurul orelor 3°° (în ziua de 30 decembrie).

Vă aducem la cunoştinţă faptul că municipiul Constanţa şi constănţenii beneficiari ai serviciului public de termoficare şi-au onorat obligaţiile de plată a agentului termic furnizat începând cu data de 1 octombrie 2014, data înfiinţării societăţii Electrocentrale Constanţa SA, plăţile efectuate situându-se la un nivel peste valoarea facturilor emise în perioada 1 octombrie 2014 până în prezent. Din bugetul local s-au asigurat avansuri substanţiale (fără precedent), autorităţile locale asigurând din punct de vedere financiar toate condiţiile pentru funcţionarea fără întrerupere a serviciului public de alimentare cu energie termică. În aceste condiţii, este inacceptabil frigul din casele constănţenilor şi considerăm că nu este momentul pentru justificări, ci pentru măsuri rapide şi soluţii concrete pentru ca astfel de situaţii să nu se repete.

În plus, este insultătoare lipsa unei comunicări către constănţeni din partea Electrocentrale Constanţa S.A. Faţă de cele de mai sus, se impune adoptarea în regim de urgenţă de măsuri tehnico-administrative de către autoritatea tutelară a Electrocentrale Constanţa S.A., inclusiv asigurarea fondurilor necesare pentru efectuarea de lucrări de reparaţii/înlocuire de instalaţii. În speranţa că solicitarea noastră va fi abordată cu celeritate şi va conduce la luarea unor măsuri concrete, vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie“.

Ce spune reprezentantul Guvernului în teritoriu

Decebal Făgădău a înștiințat și Prefectura Constanța despre adresa trimisă Ministerului Energiei. „Voi aştepta concluziile ministerului şi voi furniza toate celelalte detaliile necesare pentru ca aceste concluzii să fie cât mai rapide“, a răspuns Ion Constantin. Acesta a mai precizat, în contextul în care reprezentanții CET nu au avut bună voința să comunice cu constănțenii: „comunicarea dintre autorităţi şi cetăţeni trebuie să sufere îmbunătăţire majoră“.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614