REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.2° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
18.2° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Constanța rămâne marea favorită pentru mega-contractul de 1,6 miliarde de euro pentru corvetele Armatei

Constanța rămâne marea favorită pentru mega-contractul de 1,6 miliarde de euro pentru corvetele Armatei

Replica API 17 aprilie 2018 | 09:41 639

Constanța are o mare șansă de a câștiga mega-contractul de 1,6 miliarde de euro pentru construcția celor patru corvete care vor intra în dotarea Armatei Române. Fără doar și poate, olandezii de la Damen sunt favoriți, după preluarea șantierului din Mangalia, dar există șanse semnificative ca înțelegerea să fie semnată chiar în capitala tomitană. Oricum ar fi, economia din Constanța va deveni cea mai puternică din România.

Pe 10 aprilie 2018, cinci mari constructori de nave şi-au depus candidaturile pentru „admiterea" în programul „Corveta multifuncţională". Producătorul ce va construi cele patru corvete militare în România va fi ales în trei etape distincte: etapa de calificare, etapa de dialog şi etapa de evaluare a ofertelor finale depuse. Ultima se va încheia în octombrie, a declarat Gheorghe Bosânceanu, acţionarul majoritar al Şantierului Naval Constanţa pentru economica.net.

Pe 10 aprilie 2018 s-au depus candidaturile pentru alegerea partenerului cu care România va îndeplini construcţia celor patru corvete militare din înzestrarea armatei române, solicitate de Nato şi UE. Cei cinci candidaţi sunt ThyssenKrupp Marine Systems din Germania, Naval Group din Franţa care s-a asociat deja cu Şantierul Naval Constanţa, Damen Shypyards Group – Olanda, reprezentat în România de şantierul naval de la Galaţi şi în curând cel de la Mangalia, grupul Italian Fincantieri care deţine în România şantierele navale de la Tulcea şi Brăila şi STM din Turcia.

Sunt cinci ofertanţi, dar în această etapă, aşa cum arată hotărârea de guvern, doar patru dintre ei se pot califica pentru etapa următoare, cea a dialogului, mai arată sursa citată. În etapa de calificare sunt verificate aspecte ce ţin de capacitatea economică şi tehnică a ofertantului, astfel încât să poată îndeplini specificaţiile tehnice cerute de MApN pentru corvete şi fregate. Mai exact, participanţii trebuie să arate câte nave cu un tonaj mai mare de 1.000 de tone au construit şi livrat în ultimii 15 ani, cifrele de afaceri şi idicatorii de solvabilitate din ultimii trei ani. O altă cerinţă pe care trebuie să o îndeplinească cei cinci candidaţi este ca producătorul de nave să fie dintr-o ţară membră NATO şi membră a Uniunii Europene. După cum se vede constructorul din Turcia nu pare să îndeplinească decât una dintre aceste cerinţe.

De asemenea, potrivit hotărârii de guvern care reglementează cum se va face înzestrarea armatei cu cele patru nave noi de război şi modernizarea/repararea celor vechi construcţia trebuie să aibă loc într-un şantier naval din România, din motive de tehnice impuse de Ministerul Apărării Naţionale (MApN). Şantierele navale din România pot apărea ca subcontractante ale programului după desemnarea câştigătorului sau pot pleca într-o relaţie de asociere cu unul dintre marii producători. Gheorghe Bosânceanu arată că Şantierul Naval Constanţa a pornit la acest drum într-o relaţie de asociere cu Naval Group din Franţa, dar că în caz de victorie, contractual va fi încheiat doar cu producătorul.

În etapa de dialog ar urma să se califice maximum doi operatori economici care îndeplinesc criteriile MApN. "Autoritatea contractantă continuă dialogul prin comisia de evaluare până când este în măsură să identifice soluţia optimă care să îi satisfacă necesităţile, obiectivele şi constrângerile", se arată în textul anexei HG-ului. Etapa finală, a desmnării câştigătorului va ţine seama de cel mai bun preţ cerut de ofertanţi şi de respectarea condiţiilor tehnice impuse de MApN.

Potrivit programului „Corveta multifuncţională", armata va cumpăra cele patru corvete mutifuncţionale construite pe un şantier din România şi va moderniza cele doua fregate tip T22R din dotarea forţelor Navale. Valoarea totală a proiectului de investiţii este de circa 1,6 miliarde de euro, inclusiv TVA şi presupune construirea într-un interval de şapte ani a celor patru corvete într-un şantier naval din România, prima urmând a fi livrată după trei ani.

R.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
corveta 32oo multirol -FINCANTIERI corveta 10514 -sigma-DAMEN si ultima daca nu mai este nimeni -gowind 2500 -naval grup desi acestia produc scump si nu au santier inca. pana se va transfera ceva de 2 lei la bosanceanu la constanta este cale lunga. SANTIERELE TULCEA SI BRAILA -FINCANTIERI SI GALATI sau MANGALIA -DAMEN NUMAI ACESTEA 2 POT INCEPE DE INDATA CONSTRUCTIA DE NAVE SERIOASE ,NU PAPUCI GEN NAVA FRANCEZA BUNA DE REGIUNEA AFRICA SI SCUMP
0
0
mai numara o data, genialule, chiparosule, spiritualule, splendoare a matematicii care esti tu!
3
0
Cei cinci ofertanti sunt patru in articol. Adica: cei patru evanghelisti, au fost trei: Luca si Matei !
0
3
Cea mai tare minciuna a anului si unii o promoveaza Oare nu mai sunt stiri?
2
0
Constanta cea mai tare auzi.... numai exista centru, str Stefan cel Mare este in ruina, piata Ovidiu recent abilitata se face praf, pur si simplu daca vrei sa te plimbi in centru trebuie sa mergi la Navodari unde chiar este frumos. De asta sunt Mall-urile pline tot timpu, pai ce sa faci in timpul liber!
2
0
cu pianul pe scari , ca macane ! Auzi la ei :"Constanta ramane marea favorita..."
2
0
Singurul mod de a sifona banii ar fi la cta,roman plus roman egal love ,adica intelgere si cel mai bun exemplu este la constructia de autostrazi Asta este singur argument pt cta ,d.p.d.v al infrastructurii,conditiilor de munca santierul din cta e praf si inca ceva ,voi credeti ca DAMMEN a renuntat la actionariat majoritar la mangalia degeaba ?
3
0
Aloo, domnul Specialist Naval, v-a sau va fugit gramatica din vo-cabular.
2
1
Ptr asta a fost mazilit Slamnoiu
2
0
Se platesc salarii umflate la stat fara munca, si pensii imense pt functionari , duce-ti tara de rapa nehalitilor
4
4
cURAJ INCEARCA SI TU Succes asigurat! Hollywood are nevoie de o poveste senzationala! Te ajutam sa reusesti si tu! Sansa ta de a te apropia de Hollywood! Aici nu ai stres! Vino in cea mai serioasa echipa! Opreste-te aici! Bani online, cu cel mai socant subiect de film! Un film bun la Hollywood! Vrei sa castigi bani? Numai aici poti sa castigi bani multi! Detalii la adresa de email: cita_ct69@yahoo.com
1
6
Costul v-a depasi doua miliarde iar prima fregata se v-a livra cam dupa cinci ani. Macar de ar fi tehnologie de varf in echiparea acestora ca nave face Romania de 50 de ani la greu. Bosanceanu v-a trage toate sforile posibile dar olandezii sunt mai hoti ca el si au si santierul din Galati care poate face multe subansamble.
11
2

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102