Constanța, VEDETĂ la Târgul de Turism 2019! Litoralul s-a lăudat prin cluburile din Mamaia, Cetatea Tomis și diversitatea gastronomică!
Constanța, VEDETĂ la Târgul de Turism 2019! Litoralul s-a lăudat prin cluburile din Mamaia, Cetatea Tomis și diversitatea gastronomică!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCel mai important eveniment din industria de turism din țara noastră, Târgul de Turism al României 2019, și-a deschis porțile, joi, 21 februarie a.c., la ROMEXPO. În prima zi a evenimentului, Constanța „a rupt gura târgului”! De departe, standul Primăriei Constanța și al Asociației Patronale Mamaia – Constanța a fost cel mai apreciat, prezentând într-o atmosferă festivă tot ce au Constanța și stațiunea Mamaia mai bun de oferit: relaxare, clubbing, istorie, cultură, diversitate gastronomică şi aventură!
Târgul de Turism se desfăşoară în perioada 21 - 24 februarie a.c., iar Constanța este prezentă prin trei standuri ale autorităților locale și județene: cel al Primariei Constanța şi Asociația Patronală Mamaia - Constanța, Consiliul Județean Constanța şi Primăria Mangalia și prin numeroase standuri ale agențiilor de turism.
Iar atracțiile care plasează Constanța pe harta turistică a României - ba chiar la loc de cinste, după cum sunt prezentate de autorități - sunt dintre cele mai diverse şi pentru toate gusturile. Ba mai mult, şi metoda de prezentare aleasă este de natură să atragă atenția. Un autobuz supraetajat în care vizitatorii află informații despre obiectivele cultural - istorice ( muzee, Delfinariu, Zona Peninsulară, Cetatea Tomis), iar la etaj se „desfășoară” DJ-ii unor cluburi importante din Mamaia, altfel fiind adusă la târg atmosfera de clubbing şi distracția din stațiune.
În tematica standului municipalitații constănțene este inclusă şi diversitatea gastronomică din Dobrogea. În cele patru zile ale târgului, cinci bucătari vor pregăti preparate din peşte şi vânat, dar şi delicatese din bucătăria moleculară.
Iar modul în care au ales reprezentanții municipalității constănțene, în parteneriat cu mediul privat, adică Asociația Patronală Mamaia – Constanța, a stârnit interesul potențialilor turiști, încă din prima zi a târgului. De la prima oră a zilei, până la închidere, standul Constanței a fost, de fapt, un spectacol neîntrerupt, organizat pentru a aduce, rând pe rând, în prim plan, tot ce înseamnă punct-forte pe plan turistic, la nivelul municipiului și al stațiunii Mamaia. Muzica a răsunat în difuzoare, DJ-ii au mixat la etajul autobuzului adus special de la Constanța pentru acest eveniment, membrii Formației Elpis i-au îmbiat la dans pe cei prezenți, inclusiv pe reprezentanții standurilor din jur, iar surorile Ioana și Maria Berechet – Ioana Berechet a câștigat, în 2018, premiul I la Festivalul Mamaia Copiilor secțiunea Interpretare- au primit ropote de aplauze.
O atracție prin care reprezentanții Constanței au reușit să smulgă cel puțin un zâmbet din partea celor care treceau prin zonă a fost statuia vie a lui Ovidius Publius Naso. Primăria Constanța și-a propus să aducă la stand atât Mamaia, cu distracțiile ei, prin autobuzul supraetajat și ce se prezintă în acesta. Dar, de asemenea, se dorea și prezența Constanței vechi, a Cetății Tomis. Astfel că s-a luat legătura cu Facultatea de Arte. Statuia vie al lui Ovidius, lângă care s-au fotografiat vizitatorii – dar și primarul Decebal Făgădău, președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu, cât și prefectul Dumitru Jeacă – a prins viață prin grija lui Edoard Petre, student la Facultatea de Arte, secția Actorie. Totodată, istoria Cetății Tomis va fi prezentată și în zilele de urmează, prin piese de teatru antic. Sâmbătă, vor prezenta o piesă de teatru antic elevii Colegiului de Arte Regina Maria, iar duminică, studenții de la Facultatea de Arte.
Pe la standul Constanței s-au oprit și chef Cătălin Scărlătescu (cel care va avea mai multe evenimente la Constanța, cu "binecuvântarea" primăriei), dar și campionul Mihai Leu.
Președintele CCINA, Mihai Daraban, a declarat, în deschiderea Târgului de Turism: „Ne dorim să transformăm Constanța într-un punct de referință, atât pentru turism, dar și pentru activitățile portuare”. Totodată, acesta a propus vicepremierului Viorel Ștefan, să „se arunce într-un colț de la litoral o lege a jocurilor de noroc precum în Nevada, pentru că singurul turist care nu ține cont de vreme este jucătorul”.
„Simțim că este un succes, dar va fi certificat în zilele de business cu flyer, adică sâmbătă și duminică, atunci când va veni publicul larg, adică potențialii turiști interesați să vină în destinația noastră. Litoralul se vinde prin resursele naturale pe care le are, dar nu putem să așteptăm fără să facem nimic. Cu toată obiectivitatea de care sunt capabilă, pot să spun că destinația Constanța – Mamaia a rupt gura târgului astăzi. Cu un concept de proiecție stand aliniat la cerințele internaționale, pentru că atunci când am fost președintele Autorității Naționale pentru Turism am avut ocazia să merg la toate târgurile de turism internaționale și acesta este conceptul: mergi pe înălțime, pe supraetajat, ești vizibil de departe, vii cu atmosferă, cu formele de turism pe care le oferi și le susții prin happening. Avem și talente de hip hop și prin etnic local – iar Constanța este renumită prin multele etnii care conviețuiesc împreună. De data aceasta avem alături Asociația Greacă. Avem gastronomia, pentru că la Constanța se mănâncă bine, cu servicii de calitate și prețuri bune. De asemenea, în autobuzul supraetajat, la parter puteți vedea ce se poate vizita în Constanța, iar la etaj avem zona de club”, a declarat Anca Nedea pentru „Replica de Constanța.
În cursul zilelor de vineri, sâmbătă și duminică, la stand vor fi prezentate, în continuare cluburile din Mamaia, respectiv NUBA, BREEZE, LOFT, FRATELLI și CRAZY; în week end urmează să fie prezenți și elevii de la Colegiul de Arte ”Regina Maria” cu o piesă de teatru, elevii de la Liceul Sportiv Nicolae Rotaru cu un flashmob, dar și studenții de la Actorie, de la Universitatea „Ovidius”. Pe toată perioada desfășurării târgului, Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu își va prezenta activitatea și strategia de dezvoltare continuă a companiei. Vor fi prezente în stand pe tot parcursul zilei cramele: RASOVA, TRANTU, HISTRIA.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News