REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Constructorii şoselei de centură a Constanţei riscă o amendă de 100 de milioane pentru lucrări fără autorizaţie

Constructorii şoselei de centură a Constanţei riscă o amendă de 100 de milioane pentru lucrări fără autorizaţie

Replica API 28 martie 2012 | 00:00 100

Canionul din Agigea se măreşte pe zi ce trece

Canionul din Agigea se măreşte pe zi ce trece

Asocierea dintre FCC Construccion şi Astaldi, care lucrează la porţiunea Autostrăzii Soarelui reprezentată de varianta ocolitoare a Constanţei, nu are nici un fel de autorizaţii pentru hăul uriaş creat în teritoriul comunei Agigea. Primăria localităţii ne-a confirmat, în urma unei solicitări oficiale, că lucrările pentru "groapa de împrumut km 20- 21", din zona Lazu spre Portul Constanţa, sunt efectuate de către FCC Construccion/Astaldi, care a trimis însă de abia pe 21.03.2012 o cerere pentru eliberarea unui certificat de urbanism, la câteva zile după articolul din "Replica" despre acest subiect, de pe 17 martie. Potrivit oficialilor primăriei Agigea, cererea constructorilor se află acum în curs de analiză, ceea ce înseamnă că au modificat practic relieful unei localităţi fără a se sinchisi măcar să anunţe acest lucru, nemaivorbind despre avize de la primărie, port etc. În răspunsul trimis de Primăria Agigea pe adresa redacţiei, se spune că fapta celor de la FCC Construccion/Astaldi constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 1.000 şi 10.000 lei. O nimica toată pentru două companii care derulează afaceri de miliarde de euro, toleranţa stupidă a legislaţiei româneşti fiind, mai mult ca sigur, şi motivul pentru care un proiect, dealtminteri extrem de important, se desfăşoară cum are chef constructorul. Aşa se face că, în timp ce aşteaptă fie autorizaţia, fie amenda, cei de la Apolodor, de asemenea, parte în proiectul variantei, lucrau ieri de zor la lărgirea canionului din Agigea, care se întinde pe o suprafaţă de circa 20 de hectare. Utilajele săpau de zor şi transportau pământul excavat la muntele ce se poate vedea cu ochiul liber de la stradă, din imediata apropiere a căii ferate a portului, stratul inferior de pământ urmând să fie transportat pe şantierul variantei ocolitoare. Reamintim că, în zelul lor, constructorii au distrus inclusiv conducte ale ANIF, au periclitat stâlpii de medie tensiune care alimentează Radionav şi au compromis un sit arheologic, situat fix pe locul unde poate fi admirată acum noua formaţiune de relief a zonei, canionul din Agigea.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614