Contul bancar al unui vârstnic din Constanţa, GOLIT de hackeri! Raiffeisen ridică din umeri!
Contul bancar al unui vârstnic din Constanţa, GOLIT de hackeri! Raiffeisen ridică din umeri!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAnchetă BCCO
Anchetă BCCO
Economiile din ultimii ani s-au dus pe apa sâmbetei! Un bătrânel din Constanţa s-a trezit fără banii din contul bancar deschis la Raiffeisen, chiar înainte de sărbători. Grigore Grosariu avea peste 3000 de lei strânşi la bancă, pentru zile negre. Rămas fără bani înainte de Crăciun, vârstnicul a mers la bancă să scoată o anumită sumă de pe card, însă a constatat că nu mai avea decât 7 lei.
Grigore Grosariu
Disperat, clientul a mers la ghişeu, iar funcţionarul unităţii bancare i-a scos extrasul de cont. Cele mai multe tranzacţii au fost efectuate în Amsterdam, pentru plata lunară a platformei Netflix, dar şi pentru plata serviciilor Tailor Brands, o companie care se ocupă cu crearea logo-urilor. Grigore Grosariu a solicitat să-i fie alimentat cardul, fiind golit din culpa băncii, însă reprezentanţii unităţii bancare ridică din umeri.
Tehnologia de astăzi şi o minte strălucită permite hoţilor să atace conturile bancare printr-un singur click. I s-a întâmplat unui bătrânel din Constanţa, care a rămas fără economii peste noapte. A aflat că banii lui au fost plătiţi pentru abonament Netflix în Amsterdam şi că a solicitat, contracost, serviciile Tailor Brands, companie din Israel care se ocupă cu crearea de logo-uri pentru societăţi şi nu numai.
Bătrânul de peste 70 de ani a avut un şoc când a fost la bancă, înainte de Crăciun, şi a vrut să scoată bani pentru a-şi cumpăra câteva bucate. În cont mai avea doar 7 lei, din cei peste 3000 pe care-i agonisise în ultimii ani, cu greu.
Clientul a mers la băncă să lămurească situaţia, însă funcţionarii nu l-au ajutat prea mult. Acesta ameninţă că, dacă va fi nevoie, va dormi în faţa sediului până când va fi despăgubit.
„O să merg să stau la bancă, al agenţia din Zona Far, până când o să-mi dea banii înapoi. Nu sunt bani furaţi, sunt bani munciţi cu greu, îi strângeam pentru zile negre, maia les că sunt şi bolnav”, a spus, cu lacrimi în ochi, bătrânelul fraudat. „Aveam strânşi nişte bani pe card. Când aveam nevoie, scoteam mici sume, mai mult pentru medicamente. Înainte de Crăciun, am vrut să scot bani. Nu mai aveam decât 7 lei, din cei 3000”, s-a plâns Grigore Grosariu..
„ Am cerut celor de la bancă să-mi dea banii înapoi, mi-au răspuns că nu este posibil! Sunt banii mei, pe care i-am strâns cu greu, nu sunt banii nimănui”, a completat el.
Poliţiştii BCCO au intrat pe fir!
Potrivit contractului încheiat cu banca Raiffeisen, aceasta nu se face răspunzătoare de orice operaţiune efectuată de altcineva în afară de client, decât în termen de 30 de zile de la data emiterii extrasului de cont.
„Banca corectează o operaţiune de plată numai dacă clientul a semnalat băncii în 30 de zile de la data emiterii extrasului de cont”, se arată în răspunsul unităţii bancare. Bărbatul spune că nu i s-a adus la cunoştinţă, în momentul emiterii extrasului de cont, că există această posibilitate.
Poliţiştii Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Constanţa au deschis o anchetă în acest caz, după ce bătrânelul a formulat plângere, pe data de 7 februarie a.c.
De precizat faptul că, în luna martie, un alt client al băncii mai sus menţionate s-a plâns că, din cont, i-a dispărut suma de 150 de lei, tot pentru plata abonamentului platformei Netflix.
Din păcate, singurele măsuri de siguranţă pe care le pot lua clienţii sunt SMS alert, prin intermediul căruia acesta este anunţat de fiecare tranzacţie pe banii lui, până la card blocat - care poate fi deblocat doar cu un cod de siguranţă, pentru o oră, timp suficient pentru a face o plată ori schimbare acestuia.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News