Copaia cu nume de rege, nava amiral a Marinei Române, a intrat iar în reparaţii, a patra într-un an
Copaia cu nume de rege, nava amiral a Marinei Române, a intrat iar în reparaţii, a patra într-un an
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFregata 221 stă mai mult în şantier, decât pe mare
Fregata 221 stă mai mult în şantier, decât pe mare
Fregata 221 "Regele Ferdinand", nava amiral a Marinei Militare Române, a intrat iar în reparaţii, a patra într-un an de zile. Potrivit Companiei Naţionale Romtehnica SA, fregata F 221 intră la docuri pentru "reparaţie şi centraj la ansamblul generator-motor din grupurile energetice M1 şi M2", pe baza unui contract atribuit pe 18.04.2012 firmei britanice MAN Diesel & Turbo UK ltd, din Stockport. Reparaţiile vor costa statul român 402.115,02 lei, fără TVA. Interesant este că "Regele Ferdinand" a suferit exact acelaşi tip de reparaţii şi în iulie 2011, adică imediat după ce s-a întors din misiunea de război din Libia, la care România a participat sub tutela NATO. Atunci, reparaţia şi centrajul ansamblului generator-motor au costat 274.899,97 lei, fără TVA. Înainte de aventura africană, fregatele "Regele Ferdinand" şi "Regina Maria" au fost din nou în reparaţii, pe baza unui contract atribuit în martie 2011 aceleiaşi firme britanice, servicii pentru care statul a plătit 1.828.580,34 lei, fără TVA. În fine, în decembrie 2011, fregata F 221 a fost din nou băgată în şantier, pentru reparaţii capitale ale motorului auxiliar Paxman, în valoare de 549.124,80 lei, fără TVA. În etate de circa un sfert de secol, fregatele britanice se apropie cu paşi vertiginoşi de pensie, ţinând cont de faptul că durata de serviciu a unei astfel de nave este de 30 de ani. În aceste condiţii, este de la sine înţeles că instalaţiile de bord, atâtea câte sunt ele, cedează din ce în ce mai des, iar statul român va plăti tot mai mult pentru astfel de reparaţii, care vor deveni, logic, din ce în ce mai frecvente. Navele de război cu un singur tun la bord ne-au fost vândute de Marea Britanie în 2003, prin intermediul BAE Systems, care le-a cumpărat de la Royal Navy, unde urmau să fie scufundate ca ţinte navale pentru antrenamentul celorlalte nave, cu circa 200.000 de euro bucata. Ulterior, firma anchetată pentru fapte de corupţie, exact pe marginea acestei tranzacţii, le-a vândut statului român cu 180.000.000 de euro.
Cristian ANTON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News