REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Cristian Radu: „Dacă lăsați administrația locală să găsească soluții, nu le va găsi nici în 10 ani“

Cristian Radu: „Dacă lăsați administrația locală să găsească soluții, nu le va găsi nici în 10 ani“

Replica API 18 septembrie 2015 | 00:00 156

2015, cel mai bun sezon din ultimii 8 ani. În sudul litoralului, probleme persistă

2015, cel mai bun sezon din ultimii 8 ani. În sudul litoralului, probleme persistă

Oficial, sezonul estival s-a încheiat, așa că Federația Patronatelor din Turismul Românesc a realizat, în cadrul Bursei de Turism 2015, o analiză a activității turistice de pe litoralul românesc în anul 2015. Astfel, pentru acest sezon a fost estimată o creștere medie de20 % a sosirii turiștilor în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare față de anul 2014, dintre care 5% sunt turiști străini și 95% români, anunță reprezentanții FPTR.

Cel mai bun sezon estival din ultimii 8 ani! Bursa de Turism 2015, organizată pe litoral de FPTR şi ANAT, a adunat la Mamaia, dar și în stațiunea Venus, hotelieri şi agenţi de turism care au analizat sezonul estival 2015 şi au discutat despre planurile sezonului 2016.

Astfel, potrivit Federației, au fost identificate în acest sezon estival câteva tipologii de turişti: “turistul de lux - pleacă rar, pentru că vrea să stea mereu la 5 stele şi să mănânce doar la restaurant, e cam leneş, aşa că îi roagă pe alţii să planifice excursia pentru el; turistul relaxat - are o atitudine pozitivă şi pentru orice problemă găseşte o soluţie, nu se lamentează; turistul entuziast - visează la vacanţa perfectă şi îşi pierde entuziasmul atunci când serviciile nu sunt pe măsură aşteptărilor; turistul frustrat - care indiferent de cât de bune ar fi condiţiile oferite de hotelieri nu scapă de încrâncenarea ce se poate citi în fiecare zi pe faţa sa, doreşte să fie cazat atunci când ajunge la hotel indiferent de oră de check-in specificată; turistul certăreţ – din orice caută un motiv de ceartă, cum ajunge acasă scrie cele mai proaste recenzii pe platformele de socializare; turistul lacom – este genul de turist care deşi achiziţionează un pachet all inclusive, nu se mulţumeşte cu masa servită la restaurant, prefera să facă provizii şi pentru pauzele dintre mese; turistul low cost - achiziţionează un pachet turistic fără serviciu masa inclusă, acesta prefera să mănânce în cameră sau pe plajă”.

Din analiza efectuată de FPTR se estimează o creştere de 20% a sosirilor turiştilor pe litoral, faţă de anul 2014, dintre care 5% au fost străini şi 95% români. Creşterea numărului turiştilor se datorează vremii favorabile, facilităţilor fiscale, precum şi investiţiilor din turism realizate în acest an pe litoral. „Anul 2015 a fost unul foarte bun. Am depus mult efort pentru a oferi servicii de calitate. România se va reașeza pe harta europeană și mondială”, a spus preşedintele FTPR, Mohammad Murad, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc, joi, în staţiunea Venus.

Un sezon foarte bun au avut și operatorii din sudul litoralului, în ciuda problemelor cu care se confruntă stațiunile de aici. „Aici sunt foarte mulți familiști. Nu-i putem neglija. Există un lot mare de investitori pentru anul 2016 în această zonă. Dar, pentru asta avem nevoie să fim lăsați să investim, să nu mai fie atâta birocrație, iar banii care-i plătim să se întoarcă, o mică parte, la noi. Încercăm să ținem în picioare aceste afaceri, mai ales din anul 2008, de când a venit criza“ a mai spus Mohammad Murad.

Acesta este de părere că administrația locală nu se implică în a găsi soluții pentru rezolvarea problemelor din sudul litoralului, cum ar fi, curățenia, hotelurile și clădirile abandonate, terenurile aflate în paragină, lipsa promovării stațiunilor, iluminatul public defect, lipsa încurajării investițiilor și altele. În replica, edilul Cristian Radu, prezent la conferința de presă organizată la Venus, a precizat că administrația locală nu poate găsi, singură, soluțiile, și că este important și aportul agenților economici.

Acesta a ținut să precizeze că administrația locală are în derulare investiții de 20 milioane de euro, ce vizează, printre altele, îmbunătățirea sistemului de iluminat public, vechi de 40 de ani sau realizarea unei promenade Mangalia-Olimp, cât și reabilitarea tramei stradale. Cristian Radu recunoaște că stațiunile pe care le administrează se confruntă cu probleme, însă spune că Primăria nu va reuși să le rezolve singură nici în 10 ani.

„Am identificat problemele în stațiunile administrate de Mangalia. Încercăm să îmbunătățim standardele pe care le avem și pe care toți le așteaptă. Din punct de vedere al curățeniei, mizeria nu o face Primăria, ci toți cei care stau în aceste zone, chiar și agenții economici. Spațiile verzi...Primăria nu mai are spații verzi, iar cele care mai sunt ale Primăriei, încercăm să le păstrăm verzi. Terenurile din stațiuni neamenajate au proprietari, plajele nu ale Primăriei, sunt în administrarea Ministerului Mediului și închiriate de operatori economici care nu respectă contractele.

Dacă lăsați administrația locală să găsească soluții, nu le va găsi nici în 10 ani. Administrația locală susține adevărații investitori. Dar, dacă ne păcălim unii pe alții, nu facem nimic“, a transmis edilul. Cristian Radu a precizat că în acest sezon Primăria a încasat din impozite și taxe peste 700.000 euro, în loc de 1 milion de euro, cât ar fi normal. „În 2015 am încasat 755.000 euro de la operatorii economici care activează pe litoral. Impozitul pe clădiri este de 627.000 euro, iar pe teren de 329.000 euro.

Primăria încasează din taxa de promovare 44.000 euro, din taxa de liniște 30.000 euro, din taxa verde-90.000 euro. Avem și contracte păguboase din chirii-asocieri, închirieri. Pentru câteva zeci de hectare se plătește anual impozit de 137.000 euro. Primăria nu are avantaj. În total, Primăria ar trebui să încaseze 1 milion de euro. Gradul de încasare este de 60 %“ s-a plâns Cristian Radu.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614