REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
15.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Culmea Rutierei: după ce a fost accidentat, un mopedist a aflat că zbura cu 100 km/h!

Culmea Rutierei: după ce a fost accidentat, un mopedist a aflat că zbura cu 100 km/h!

Replica API 23 august 2012 | 00:00 487

Şoferiţa vinovată se fofilează de mai bine de 4 ani

Şoferiţa vinovată se fofilează de mai bine de 4 ani

Un constănţean a fost lovit bine de tot de blestemul Rutierei: la interval de doar două luni, a fost implicat în două accidente cât se poate de serioase. După primul, provocat de o şoferiţă neatentă, a stat în ghips 3 săptămâni, dar încă îşi caută dreptatea pe la judecători. După al doilea, la care concluzia finală a fost că el e vinovat, a rămas fără permis de conducere, într-un dosar cu cântec, în care victima spune că şi-a rupt mâna...de la airbag, pe baza unei fişe UPU fără semnătură sau ştampilă. Ambele accidente au avut în anul 2008, pe 26 iunie, respectiv 9 august. Şi, deşi au trecut deja mai bine de 4 ani de atunci, constănţeanul nu s-a lămurit în nici unul.

La primul necaz, Bogdan Florin Mircea nu a avut nici cea mai mică vină. Se deplasa cu un scuter prăpădit dinspre Constanţa către Agigea. La intersecţia cu drumul care duce spre Cumpăna, o şoferiţă care venea spre Constanţa a virat brusc stânga, fără să se asigure apoi, ciudat, frânează chiar în faţa scuterului. Mopedistul nu a avut decât câţiva metri să frâneze pentru a nu intra în Matizul cu numărul de înmatriculare B 61 CUM, la volanul căruia se afla şoferiţa Daniela Florentina Chiriţă, căsătorită ulterior Marcu. Mopedistul a fost trântit la pământ şi a fost nevoie de ambulanţă pentru a ajunge la spital, unde a fost internat cu multiple contuzii, politraumatisme, întindere de ligamente care a necesitat 3 săptămâni de ghips, plus alte câteva luni pentru refacere de pe urma unei lovituri şi la coloană. "Distracţia" însă de abia acum începe. Sosit la faţa locului, ce credeţi că face agentul de la Poliţia Rutieră Daniel Stroe? Ia cunoştinţă de faptul că şoferiţa a mutat maşina câţiva metri de la locul incidentului, după care se duce, tacticos, şi-l testează cu aparatul Drager pe mopedistul care zăcea pe asfalt, plin de sânge, fără a repeta însă operaţiunea şi cu şoferiţa. Ulterior, agentul dispune NUP pentru şoferiţă, motivând că nu a existat contact între maşina care a virat fără să se asigure şi scuterul care a fost nevoit să frâneze pentru a nu intra în Matiz, cu alte cuvinte mopedistul trebuie să accepte că e o fatalitate a sorţii faptul că "raşchetat" asfaltul. Evident, victima Bogdan Florin Mircea face plângere penală împotriva poliţistului, în dosarul 1453/P/2009, la Parchetul Judecătoriei Constanţa, soldat însă, de asemenea, cu NUP.

La prima expertiză, victima zbura cu aproape 100 la oră! La a doua, se târâia cu 23 km/h

Accidentatul insistă, iar procurorii redeschid dosarul, dispunând de data aceasta şi realizarea unei expertize tehnice, de care se va ocupa Mircea Suciu. Concluzia expertizei acestuia, emisă în 2010, după deja 2 ani de la accident, este halucinantă: mopedul ar fi circulat cu uluitoarea viteză de 93,7 km/h în momentul producerii accidentului! Trecând peste faptul că respectivul scuter nu putea atinge nici măcar jumătate din viteza găsită de expert, victima face contestaţie şi, acelaşi expert Mircea Suciu mai face una, câteva luni mai târziu. Cu acelaşi "material" al clientului, adică pe baza datelor de la Poliţia Rutieră, aceluiaşi expert nu-i mai dă viteza mopedului de 93,7 km/h, ci... 23,5 km/h. Pentru a mai trage de timp, la vreo trei ani de la accidentul pe care l-a provocat, şoferiţa cere şi ea o expertiză, realizată de această dată de expertul Vasile Domnel. Concluzia acestuia a fost că mopedul avea 33,7 km/h şi singura posibilitate de evitare a accidentului aparţinea şoferiţei, care nu a făcut acest lucru. În cele din urmă, pe 15.12.2011, la trei ani şi jumătate de la accident, şoferiţa este pusă oficial sub acuzare pentru vătămare corporală din culpă, iar în 2012, dosarul ajunge şi în instanţă. Ocazie pentru victimă de a mai descoperi câteva "năzbâtii" din dosar: nu au fost luate măsuri asiguratorii imediat după producerea accidentului, iar şoferiţa aduce în instanţă, pentru termenul care va urma, de pe 29 august a.c., un martor al accidentului, respectiv mama sa, care se afla şi ea în maşină, totul la 4 ani şi după accident. Una peste alta, victima se arată revoltată şi de faptul că şoferiţei nu i s-a ridicat nici măcar permisul de conducere, deşi a provocat un accident rutier.

Fractură de la airbag, de pe o fişă UPU nesemnată şi neştampilată

Şi nu putea să nu-l roadă pe Bogdan Florin Mircea acest amănunt, din moment ce el însuşi a fost pus într-o situaţie oarecum asemănătoare, chiar dacă circumstanţele sunt, de această dată, mai mult decât discutabile. Este vorba despre al doilea accident rutier, de pe 09.08.2008, produs la intersecţia străzilor Portiţei cu Frunzelor, din municipiul Constanţa. Aflat la volanul unei autoutilitare Nissan, mopedistul accidentat cu 2 luni în urmă a apreciat acum că are suficient timp să treacă prin intersecţia în cauză, fără a mai acorda prioritate unui Seat, pe care îl vedea venind, fără să realizeze însă că acesta avea viteză foarte mare. Seat-ul a lovit violent Nissan-ul, oprindu-se la 37 de metri de locul impactului. Distanţa a fost ulterior scurtată la 15 metri, susţine ghinionistul şofer de la Nissan, tocmai pentru a nu se evidenţia viteza foarte mare a Seat-ului. Şoferul acestuia, Gheorghe Stelian Dima, a fost dus la spital, iar în declaraţia iniţială spune că soţia şi copilul, aflaţi cu el în maşină, nu au suferit nici o vătămare. Planurile s-au schimbat peste noapte, după cum avea să constate nefericitul Bogdan Florin Mircea. Aşa se face că, la o zi de la accident, soţia victimei (care, reamintim, a intrat cu viteză foarte mare în intersecţie, chiar dacă avea prioritate) descoperă că e şi ea rănită şi se duce la spital. Şi vătămarea şoferului de pe Seat este de-a dreptul stranie: potrivit documentelor aflate la dosar, obţinute de autorul accidentului, victima ar fi suferit o fractură la antebraţul drept din cauza airbagului, diagnostic trecut pe o fişă UPU nesemnată de nici un medic şi fără nici o ştampilă, dar pe baza căreia s-a ajuns până la condamnarea lui Mircea la 3 ani şi jumătate cu suspendare. Că lucrurile nu au fost deloc curate o confirmă şi faptul că, potrivit altui document oficial de la dosar, victima declara pe 21 august, adică la doar 11 zile de la accident, că i s-a scos ghipsul, deşi fractura necesita cel puţin 21 de zile. Pe baza acestor inadvertenţe, coroborate şi cu pretenţiile aberante ale victimei, care a cerut daune materiale de 3.000 de euro şi morale de 10.000 de euro, după ce şi-a reparat oricum maşina integral pe asigurarea CASCO a autorului accidentului, cel din urmă a înaintat plângeri penale.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102