REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.1° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.1° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Cum a ajuns un client al Carpatica Asig, după o tamponare, să-şi repare singur maşina

Cum a ajuns un client al Carpatica Asig, după o tamponare, să-şi repare singur maşina

Replica API 31 decembrie 2013 | 00:00 294

"Dus de nas" de societatea de asigurări. Voi aţi păţit aşa ceva?

"Dus de nas" de societatea de asigurări. Voi aţi păţit aşa ceva?

Nu mai este pentru nimeni un secret faptul că societăţile de asigurări s-au reprofilat pe cât mai puţine pierderi, aspect care duce la o absenţă flagrantă a profesionalismului sau a respectării sloganelor fluturate în ochii cetăţenilor, doar-doar vor deveni clienţi. Acest tipar pare să-l respecte şi Carpatica Asig, cu angajaţi care dau impresia că au fost prezenţi la cursurile de training doar când se predau lecţiile "nu dăm daune, e fraudă", impunând o politică de "dus cu preşul" şi refuzând să despăgubească daunele produse în urma unui accident uşor. A păţit-o pe pielea lui un bărbat din Constanţa, care, încă din vară, este dus "cu zăhărelul". D.M.P., în vârstă de 43 de ani, s-a adresat redacţiei "Replica" de Constanţa, pentru a sesiza un exemplu, în opinia sa, lipsit complet de profesionalism şi de respect faţă de clienţii societăţii.

Constănţeanul a fost tamponat în parcarea Carrefour de către un tânăr, pe 29 iunie a.c. Culmea, ambii clienţi ai Carpatica, D.M.P. fiind de un an. S-a prezentat pe 5 iulie a.c. la sediul societăţii şi, din acel moment, a început distracţia: "S-a întâmplat accidentul la Carrefour, pe 29 iunie a.c. Eram în mers şi a ieşit cineva din parcare şi pur şi simplu nu a acordat prioritate. M-a lovit şi am fost la Carpatica Asigurări şi, foarte frumos, nu au vrut să-mi răspundă. Cel care m-a lovit a fost băiat de treabă, mi-a dat asigurarea, am fost amândoi la Carpatica. Ni s-au fotografiat maşinile şi mi-au respins dosarul. Am făcut o contestaţie, pentru care trebuia să primesc răspuns în 30 de zile şi nu mi-au răspuns nici după 106 zile. Şi cei de la Bucureşti mi-au spus că trebuie să îi dau în judecată. Referitor la pagube, vorbim de bară de protecţie şi proiector. Eu am făcut o anticalculaţie la o firmă auto acum trei zile, din care reiese că, financiar, e vorba de 4.300 de lei. Ei nu vor sub nici o formă să asigure aceste servicii. Băiatul acesta care m-a lovit nu a putut să vină imediat la Carpatica, a fost de treabă, mi-a prezentat dovada că a fost la Carpatica şi eu m-am prezentat pe 5 iulie a.c. Am fotografiat amândoi apoi maşinile şi domnul Valeriu Anton, inspector daune, a zis că e fraudă. Pur şi simplu mi-a băgat înăuntru maşina, după ce a fotografiat-o. A fotografiat-o şi înăuntru şi, în loc s-o dezmembreze pe partea pe care era lovită, mi-a dezmembrat-o pe partea cealaltă. Mă rog, mi-au prezentat o hârtie. Eu am fost nemulţumit şi am făcut o adresă la ei, la Carpatica, pe 21 august a.c., cu număr de înregistrare. Au trecut 106 zile şi nu am primit nici un răspuns, deşi trebuia să primesc în 30 de zile. După 106 zile, am fost la ei şi domnul Anton mi-a spus că nu trebuia făcută plângerea. Cum adică, dacă ai un număr de înregistrare, nu trebuie să primeşti răspuns? După aceea, mi-au trimis un răspuns prin curierat, după două-trei zile. Am trimis cu confirmare de primire la Bucureşti şi la sediu la Sibiu, o hârtie care conţin evenimentele, cum s-a întâmplat accidentul şi despre abordarea angajatului Carpatica Constanţa", a declarat D.M.P., pentru "Replica" de Constanţa. Referitor la daune, societatea auto a efectuat următorul calcul: manopera, 91 de lei; vopsitorie, 893 de lei şi piese, 2.496 de lei. Un total de 4.315 lei, pentru bara de protecţie faţă şi proiector stânga. Partea "distractivă", acum începe: D.M.P. susţine că societatea Carpatica Asig nu a întreprins demersurile necesare pentru a stabili detaliile necesare la dosarul de daune, grăbindu-se să constate o fraudă. Mai mult, afirmaţiile lui D.M.P. sunt întărite de Poliţie, care, la rândul ei, susţine că societatea de asigurări era în măsură să solicite Carrefour înregistrările video cu accidentul, pentru clarificarea evenimentului, demers pe care Carpatica nu l-a întreprins. Ca răspuns la solicitarea lui D.M.P., Poliţia a menţionat: "Soluţionarea cauzei este de competenţa exclusiv a societăţii de asigurări care a emis poliţa RCA. În condiţiile legii, pentru soluţionarea evenimentului rutier, nu putem efectua cercetări în cauză". Pe de altă parte, situaţia lui D.M.P. se agravează, în contextul în care Carpatica refuză să solicite Carrefour înregistrările video şi solicitându-i clientului său să acţioneze în instanţă: "Cei de la Carpatica trebuia să meargă la Carrefour să vadă înregistrarea de pe camerele video. N-au făcut-o. Nu s-au dus. Aşteaptă să mă duc eu. Am fost acolo şi nu vor să-mi dea înregistrările. Am fost şi la Poliţie, unde mi s-a spus că, dacă mergeam din prima la ei, se rezolva. Am vrut să fiu amiabil, că merg cei de la Carpatica. Dacă ştiam, mă duceam eu direct la Poliţie. Cei de la Carpatica nu au făcut nimic cu dosarul. Ei trebuia să fie răspunzători să meargă la Carrefour şi nu s-au dus", a declarat D.M.P. Dacă am lămurit-o cu serviciile oferite de Carpatica Asig, să vedem cum stau cu cifrele. Exact în perioada în care D.M.P. îşi schimba statutul de client cu cel de "dus de nas", Carpatica Asig se lăuda, în primul trimestru al anului, cu venituri de 228,96 milioane de lei, în creştere cu 77% faţă de perioada ianuarie - iunie 2012.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218