Cum își pun amprenta asupra orașelor proiectele de regenerare urbană
Cum își pun amprenta asupra orașelor proiectele de regenerare urbană
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa cinci ani de la inaugurare, Iulius Town Timișoara este destinația numărul 1 de petrecere a timpului liber și hub regional de business.
Regenerarea urbană își face simțite efectele în marile orașe, la nivele multiple – social, economic, infrastructură și estetică urbană în ansamblu. Iulius, compania care a pariat în strategia de dezvoltare pe astfel de proiecte, a aniversat recent 5 ani de la inaugurarea Iulius Town Timișoara, cel de-al doilea ansamblu mixt din portofoliu, după Palas Iași, care s-a finalizat în 2012.
Aceeași companie a anunțat un astfel de proiect și la Constanța, unul chiar de mai mare anvergură, ce ar presupune 800 de milioane de euro investiție. Pornind de la aceste considerente, am încercat să aflăm cum s-a integrat în viața orașului unul dintre cele mai mari proiecte de regenerare urbană apărute în ultimii cinci ani, Iulius Town Timișoara, și cum este percepută la nivel local și regional o investiție de 442 de milioane de euro a grupului Iulius, care a livrat un ansamblu mixed-use în care retailul, office-ul și entertainment-ul orbitează în jurul grădinii devenite o destinație favorită.
Pentru cei care nu au vizitat Timișoara în acești ani trebuie menționat că ideea dezvoltării Iulius Town a venit ca urmare a cererii din partea pieței, atunci când a devenit limpede că Iulius Mall, în forma de atunci, devenise insuficient pentru planurile de dezvoltare ale retailerilor și pentru așteptările publicului. Astfel că mall-ul a fost extins, i s-au adăugat funcțiunile office și grădină și a devenit un nou pol comercial, vibrant, care atrage comunitatea și generează dezvoltare.
Ce este Iulius Town Timișoara astăzi?
O destinație. În ceea ce privește zona de business, amprenta Iulius Town Timișoara este dată de cele 4 clădiri United Business Center, cu suprafața totală de 80.000 mp și locul unde își au sediul 50 de companii de vârf din tehnologie și automotive la nivel mondial. Aproape 10.000 de angajați livrează de aici tehnologii și servicii folosite worldwide. Printre acestea se numără: Amazon, Microsoft, Atos, Veoneer, ACI Romania, Ness Romania, Visma Software, Access Workspace Romania, Cognizant, Endava etc. Toate clădirile sunt certificate green, ceea ce înseamnă că sunt operate cu grijă față de mediu, dar oferind maximum de confort.
Destinație regională
Componenta de retail atrage public român, dar și din țările învecinate. Sunt prezente 450 de magazine, mixul fiind în continuă schimbare, actualizat mereu cu noi branduri. Este cazul, de exemplu, Primark, care a inaugurat recent în Iulius Town Timișoara cel de-al treilea magazin din România, cu suprafața de 3.200 mp.
Oferta de entertainment este generoasă, cu numeroase soluții pentru petrecerea timpului liber, printre care conceptul VIP Cinema All Inclusive al Cinema City, o varietate de cafenele și restaurante tematice orientate spre zone verzi, centru de sănătate și fitness cu piscină semi-olimpică World Class, food court, hypermarket, spații de joacă pentru copii și lista poate continua.
Pol social dezvoltat în jurul unei grădini realizate de la zero
În ceea ce privește impactul asupra aspectului orașului, Iulius Town a transformat o zonă marginală, nedezvoltată și a adus-o în prim plan prin soluții de conectivitate moderne și prin investiții consistente în grădină.
Astfel, Iulius a modernizat străzi adiacente și a realizat un tunel auto cu două benzi pe sens, care traversează proiectul, fluidizând traficul. La același capitol, proiectul dispune de peste 4.000 de spații de parcare, piste velo și 800 de parcări pentru biciclete.
Timișoara s-a ales și cu un nou parc, grădina Iulius, amenajată cu arbori maturi, aduși din Italia și aclimatizați local. Grădinile fac parte din semnătura proiectelor Iulius, acestea distingându-se prin suprafețele extinse pe care sunt amenajate, de la zero, dar și prin varietatea speciilor de arbori și arbuști.
Proiecte pentru viitor
Iulius Town este cel de-al doilea proiect de regenerare urbană marca Iulius, după Palas Iași, care a fost un format în premieră națională și care a setat o nouă direcție de dezvoltare pentru Iași și pentru regiunea de nord-est a țării. O investiție care a avut un efect în serie, punând orașul pe radarul marilor companii, care și-au deschis sedii aici, atrași de infrastructura modernă de business și de forța de muncă tânără și educată. Hub-ul de business creat de Iulius în centrul Iașului prin Palas și Palas Campus – acest din urmă proiect fiind inaugurat anul trecut – constă în 8 clădiri şi 130.000 mp de birouri clasa A, care găzduiesc peste 70 de companii din cele mai dinamice și creative sectoare.
Un astfel de proiect de regenerare urbană va dezvolta Iulius și la Constanța, pe o suprafață de 38 de hectare, teren ce se află în proprietatea Oil Terminal și care a rămas neutilizat de ani de zile. Investiția ar urma să ajungă la 800 de milioane de euro, într-un proiect multifuncțional inedit, care va include un parc și o grădină botanică, spații de birouri premium și retail, cu un mix de branduri luxury și mass market, soluții de entertainment în premieră națională, cafenele, restaurante, dar și numeroase servicii. Un proiect care ar putea da un suflu nou întregului oraș și chiar regiunii, atât economic, cât și social, dacă ne uităm la impactul pe care l-au avut proiectele deja realizate.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News