REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.5° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.5° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Cum "operează" benzinarii, din mers, vagoanele cisternă: se acţionează la ponturi şi la mica înţelegere

Cum "operează" benzinarii, din mers, vagoanele cisternă: se acţionează la ponturi şi la mica înţelegere

Replica API 26 iulie 2013 | 00:00 313

Din cei patru indivizi prinşi la Medgidia, unul este rezervist

Din cei patru indivizi prinşi la Medgidia, unul este rezervist

Patru indivizi au fost surprinşi de jandarmi cu 600 de litri de motorină asupra lor, asta după ce jandarmii din Medgidia aveau informaţii că anumite persoane sustrag produse petroliere din vagoanele cisternă şi încarcă combustibilul în maşini cu numere de Bulgaria. Se jură că nu e adevărat şi se bat cu pumnii în piept că au cumpărat combustibilul de la nişte TIR-uri pentru uz propriu. Însă, cine-i crede? Treaba este mult mai "groasă", la mijloc fiind vorba de ponturi date, şi de sisteme bine puse la punct, numite popular "balene". Suspiciunile se conturează cu atât mai mult cu cât unul dintre cei prinşi este pensionar rezervist.

Totul a plecat de la faptul că jandarmii din Medgidia aveau anumite informaţii din care reieşea faptul că în ultima săptămână mai multe persoane sustrag produse petroliere din vagoanele cisternă şi încarcă combustibilul în maşini cu numere de Bulgaria. Ca atare, miercuri, 24 iulie a.c., ora 06.00, în timp ce patrulau pe lângă tronsonul de cale ferată Medgidia- Tulcea, militarii au observat o autoutilitară marca Ford, cu numere de Bulgaria, care se afla în imediata apropiere a liniilor. Echipajele au blocat dubiţa şi i-au somat pe cei din interiorul acesteia să coboare. La controlul efectuat, în spatele maşinii au găsit patru butoaie pline, două de plastic şi două din metal, cu produs petrolier cu miros şi aspect specific motorinei, aproximativ 600 de litri. Este vorba de patru bărbaţi, toţi din Medgidia, respectiv Ionuţ Gheorghe de 33 de ani, Marian Ghia de 44 de ani, Iulian Stoian de 24 de ani şi Laurenţiu Bălan, de 45 de ani, care au declarat că nu au acte şi că motorina au cumpărat-o de la şoferii de pe TIR-uri. Din cercetările de la faţa locului a rezultat că prin zonă nu a fost nici un TIR, mai mult, pe acolo a trecut o garnitură de tren, cu aproximativ 40 - 50 de minute înainte. Întrebaţi despre motorină, ei au spus că au cumpărat peste 700 de litri pentru uz propriu, întrucât au autoturisme de acest gen. Nici aici nu prea s-au potrivit cele spuse, cu cele găsite, motorina din spatele autovehiculului fiind în cantitate de 600 de litri. Celor patru le-au fost întocmite actele de constatare pentru fapta de furt calificat, acestea urmând a fi înaintate Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia.

Cu balenele, hop la tren - care e metoda de lucru

Potrivit acestora, lucrurile stau foarte clar: cumpără motorină de la TIR-işti, la preţ mai mic, unde e problema? Problema este că nu au trecut autotrenuri prin zonă, ci doar... trenuri. Oamenii legii cred că la mijloc este vorba de cu totul altceva, de ponturi, mai ales că indivizii locuiesc chiar în zona Gării din Medgidia, astfel de "relaţii" legându-se de-a lungul timpului. Dintre cei patru, cel mai în vârstă, de 45 de ani, Laurenţiu Bălan, este pensionar rezervist, doi sunt fără ocupaţie şi unul este lăcătuş. Însă, Iulian Stoian, de 24 de ani, ar avea şi un PFA, el menţionând pe anumite site-uri de pe internet că lucrează în comerţ şi are un venit lunar între 1.000 şi 1.500 de lei. Din câte se pare, toată strategia este bine pusă la punct. Se primeşte pontul, apare trenul, care în zona respectivă circulă foarte încet, chiar cu 5 kilometri la oră, şi băieţii se pun pe treabă. Lasă maşina într-o zonă mai ferită şi se năpustesc, având asupra lor nişte sisteme special făcute, denumite popular balene. Mai exact, este vorba despre o folie de celofan, mai groasă sau pusă în mai multe straturi, care se leagă la garniturile de tren, după ce au deschis vanele, şi le lasă până sunt pline ochi. Un alt mod este acela de a umple găletuşe a câte 20, 30 de litri, pe care le varsă în respectivele balene, după care le leagă la gură cu aţă plastifiată. O astfel de balenă poate avea capacitatea de chiar o tonă, spun anchetatorii. Procedura nu este greoaie, dat fiind faptul că viteza trenurilor este mică, însă la mijloc ar fi vorba şi despre o învoială între mecanicul de locomotivă şi făptaşi. Acela le dă ok-ul şi, cel mai probabil, îi iese şi lui o mică parte. Însă, pentru a demonstra varianta de faţă, cercetările sunt continuate, după care dosarul va ajunge la Parchetul de pe lângă Judecătoria Medgidia. Totodată, există suspiciuni că motorina ajunge mai departe, către firme care comercializează acest produs sau către firme care utilizează acest produs pentru autotrenuri.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614