REPLICA ONLINE CONSTANTA

14° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
14° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

"Daca Spitalul Judetean isi pierde autorizatia de functionare, va ramane fara finantarea Casei de Sanatate"

"Daca Spitalul Judetean isi pierde autorizatia de functionare, va ramane fara finantarea Casei de Sanatate"

Replica API 30 octombrie 2010 | 00:00 192

Constantin Dina, directorul Directiei de Sanatate Publica:

Constantin Dina, directorul Directiei de Sanatate Publica:

Toate unităţile sanitare din judeţul Constanţa sunt în atenţia Direcţiei de Sănătate Publică (DPS), fără nici un fel de rabat, susţine directorul instituţiei Constantin Dina, care a declarat, în exclusivitate pentru cotidianul "Replica", care sunt unităţile sanitare care riscă să rămână fără finanţare de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi ce spitale funcţionează fără autorizaţiile avizate de Direcţia de Sănătate Publică.

Reporter: Recent, Agenţia Naţională pentru Funcţionari Publici a organizat concurs pentru ocuparea funcţiilor de conducere din cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Constanţa. Care este actuala echipă a DSP şi care sunt responsabilităţile fiecărui direcor?

Constantin Dina: Actuala echipă a Direcţiei de Sănătate Publică Constanţa este formată din director executiv, Constantin Dina, director executiv adjunct Sănătate Publică, doctor Mihaela Dinisov şi director executiv adjunct pe parte economică, doamna Cristina Schipor. În acest moment atribuţiile Direcţiei de Sănătate Publică sunt acelea de a supraveghea starea de sănătate a populaţiei judeţului Constanţa. Verificăm starea igienico-sanitară a diferitelor instituţii. La unele şcoli s-au descoperit nereguli, la altele s-au aplicat amenzi. Urmează să reverificăm acele unităţi să vedem dacă au respectat sarcinile trasate de noi, iar în cazul în care constatăm că nu s-au conformat vom merge până la suspendarea cursurilor.

Rep.: Care au fost motivele pentru care aţi candidat pentru funcţia de director al DSP?

C.D.: Am crezut de cuviinţă că trebuie să candidez pentru această funcţie întrucât doresc ca Direcţia de Sănătate Publică Constanţa să-şi recapete reputaţia pe care ar trebui să o aibă o direcţie de sănătate publică, prin intensificarea controalelor şi supravegherea stării de sănătate a populaţiei din judeţ.

Rep.: Ţinând cont de rezultatele pe care le-aţi înregistrat la nivelul judeţului Constanţa, nu aţi fost tentat să ocupaţi o funcţie în Ministerul Sănătăţii?

C.D.: Nu sunt tentat să ocup o funcţie în Ministerul Sănătăţii, vreau doar ca lucrurile să funcţioneze foarte bine la Constanţa.

Rep.: Sunteţi preşedintele comisiei de examen pentru organizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor de manager. Am vrea să ştim cât de uşor se poate obţine nota maximă în cazul unui candidat care intenţionează să ocupe o funcţie de conducere într-o unitate sanitară.

C.D.: Am fost preşedintele comisiei de concurs la Sanatoriul Balnear şi Recuperare Mangalia şi sunt şi preşedintele comisiei de concurs la Sanatoriul Balnear şi de RecuperareTechirghiol. Bănuiesc că vă referiţi la Sanatoriul Mangalia, unde doamna doctor Laura Condur a obţinut nota maximă deoarece testul grilă l-a făcut foarte bine şi nu avea sens să o depunctăm atâta timp cât a rezolvat fiecare întrebare, iar la proiectul de management a fost foarte bine realizat. Cred că doamna Condur va face faţă provocărilor de la Sanatoriul Mangalia, care este în curs de dezvoltare, iar dumneaiei îl va duce la un alt nivel de dezvoltare pe care îl aşteptăm cu toţii. De aceea cred că nota 10 se poate obţine uşor în condiţiile în care fiecare candidat învaţă, la fel cum a făcut şi doamna doctor Condur.

Rep.: Se poate vorbi de favoritisme în cazul unui candidat sau altuia?

C.D.: Nu se poate vorbi de favoritisme. Legat de ceea ce s-a întâmplat la Sanatoriul Mangalia, doamna Emilia Mădălina Tudora, contracandidata doamnei Laura Condur, nu a îndeplinit condiţiile de înscriere la concurs. Dumneaiei nu avea un curs în domeniul sanitar. Nu avea nici un master în domeniul economic, drept urmare a trebuit să-i respingem dosarul.

Rep.: Recent v-aţi mutat sediul de pe strada Bogdan Vodă pe strada Lăcrămioarei. Care au fost motivele pentru care s-a impus această schimbare de sediu?

C.D.: În privinţa schimbării sediului, decizia este pur financiară. Până în prezent, chiria în cazul sediului de pe Bogdan Vodă o plătea o societate comercială, care nu o va mai plăti de la sfârşitul lunii decembrie. Întrucât nu exista o prevedere bugetară pentru a plăti chiria în cazul unei clădiri şi, pentru a evita să ne mutăm în mijlocul iernii, am decis să ne mutăm pe strada Lăcrămioarei.

Rep.: Care este la acest moment situaţia Spitalului Judeţean Constanţa în condiţiile în care fără avizul Ministerului Sănătăţii structura unităţii sanitare a fost modificată?

C.D.: Schimbările care s-au făcut fără avizul Ministerului Sănătăţii au fost luate în discuţie. Urmează să contactăm spitalul pentru a ne transmite o informare legată de noua structură a spitalului, care funcţionează în prezent şi, în funcţie de datele pe care ni le vor furniza Inspecţia Sanitară de Strat, urmează să ia o decizie.

Rep.: Aţi fost preşedintele comisiei care a verificat procedura de concesionare a serviciilor laboratorului de analize către firma Synevo, precum şi reorganizarea secţiilor din spital. Care sunt rezultatele controlului?

C.D.: Raportul controlului a fost depus la Ministerul Sănătăţii spre aprobare domnului ministru Attila Cseke, urmând ca acesta să decidă dacă îl va aproba sau nu, motiv pentru care nu pot să vorbesc despre rezultatele controlului întrucât nu avem un raport aprobat.

Rep.: Din documentele pe care le-aţi verificat, ce-aţi constatat?

C.D.: Au fost luate mai multe documente de la Spitalul Judeţean Constanţa. Îmi este greu să spun dacă s-a greşit sau nu s-a greşit undeva. Nu este oportun să ne pronunţăm până când raportul nu va fi aprobat.

Rep.: Referitor la mult blamatul aviz pentru modificările de la Spitalul Judeţean, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Cristinel Dragomir, menţiona că acesta nu ar fi necesar. Cum comentaţi?

C.D.: Orice modificare apărută la structura unui spital, conform Legii 95/2006, cu toate modificările ulterioare, referindu-ne în cazul de faţă inclusiv la OG 48/2010, se face numai cu avizul Ministerului Sănătăţii. Legea este destul de clară. În opinia noastră modificările de structură în cazul Spitalului Judeţean se fac numai cu avizul Ministerului Sănătăţii.

Rep.: Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Sănătăţii, Spitalul Judeţean riscă să rămână fără autorizaţia de funcţionare pentru că structura spitalului a fost modificată fără aprobarea ministrului Attila Cseke. DSP ce va face în acest caz?

C.D.: O să verificăm ce spun ordinele în vigoare, iar dacă s-a încălcat unul dintre ele, sigur că vom proceda ca atare, existând posibilitatea retragerii autorizaţiei de funcţionare.

Rep.: În cazul în care se va ajunge la retragerea autorizaţiei de funcţionare, ce se va întâmpla cu unitatea sanitară?

C.D.: Dacă Spitalul Judeţean îşi pierde autorizaţia de funcţionare, va rămâne fără finanţarea Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate.

Rep.: Rămaşi fără activitate, rezidenţii Laboratorului Spitalului Judeţean, care a fost închis de managerul Dănuţ Căpăţână, s-au deplasat la Bucureşti pentru a discuta cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii. Cum se va implica Direcţia de Sănătate Publică în rezolvarea problemelor în cazul rezidenţilor ţinând cont de faptul că închiderea Laboratorului s-a făcut fără acordul Ministerului Sănătăţii?

C.D.: Săptămâna viitoare vom convoca toate părţile implicate la o discuţie. Va exista un dialog între rezidenţi, Spitalul Judeţean, Facultatea de Medicină şi Direcţia de Sănătate pentru a ajunge la un numitor comun.

Rep.: Concret ce se poate face în cazul rezidenţilor?

C.D.: Rezidenţii pot fi redistribuiţi la Spitalul de Boli Infecţioase, la Spitalul TBC, la Spitalul Militar sau la Spitalul CFR. Avem modalităţi de redistribuire, dar decizia finală o vom face publică săptămâna viitoare.

Rep.: Spitalul Cernavodă funcţionează în baza unei autorizaţii neavizată de către Direcţia de Sănătate Publică. Mai sunt şi alte unităţi sanitare în situaţia aceasta?

C.D.: Nu. Cam toate unităţile sanitare din judeţul Constanţa funcţionează cu o autorizaţie sanitară cu plan de conformare. La finele anului vom verifica spitalele dacă şi-au îndeplinit criteriile menţionate în planul de conformare şi dacă vom constata nereguli atunci cu regret nu o să le mai acordăm autorizaţiile de funcţionare pentru anul 2011.

Rep.: În cazul Spitalului Cernavodă ce se va întâmpla?

C.D.: Vineri am emis o adresă către Spitalul Cernavodă prin care avizam anumite modificări în structură. Dacă până în luna decembrie nu vor respecta planul de conformare, atunci vom ridica problema ca autorizaţia sanitară să nu mai fie acordată nici cu acel plan de conformare, atâta timp cât au avut un an la dispoziţie să se conformeze.

Rep.: Aţi demarat un control la Spitalul Cernavodă unde managerul Gelu Coca este acuzat de reprezentanţii Primăriei Cernavodă că a demarat lucrări de reabilitare a unităţii sanitare fără avizul Direcţiei de Sănătate Publică. Ce aţi constatat în urma controlului?

C.D.: Domnul manager susţine că lucrările sunt menţionate în planul de conformare, dar iniţial lucrările au fost demarate fără avizul de specialitate din partea DSP.

Rep.: În cazul situaţiei de la Sanatoriul Techirghiol, care a fost motivul pentru care Direcţia de Sănătate Publică Constanţa a decis să intensifice controalele la compartimentele Resurse Umane şi Juridic?

C.D.: La Sanatoriul Balnear de Recuperare Techirghiol domnul manager Vasilică Silviu Rusu a solicitat Ministerului Sănătăţii un control amănunţit în ceea ce priveşte achiziţiile publice şi utilizarea fondurilor din bani publici. Direcţia de Sănătate Publică a efectuat acolo un control, a înaintat raportul spre aprobare Ministerului Sănătăţii, iar între timp s-a solicitat extinderea controlului şi pe alte compartimente deoarece erau sesizări că sunt nereguli şi pe acele compartimente. Direcţia de Sănătate nu caută vinovaţi, deocamdată demarăm un control asupra activităţii sanatoriului, iar la finalul raportului se vor stabili şi persoanele care se fac responsabile de cele întâmplate.

Rep.: Ce spitale sunt în atenţia Direcţiei de Sănătate Publică?

C.D.: Toate spitalele sunt în atenţia Direcţiei de Sănătate fără nici un fel de rabat. Vom aplica toate sancţiunile pe care le avem la îndemână. Unităţile sanitare trebuie să respecte toate procedurile care ajută pacientul şi care îl fac pe pacient să se simtă confortabil. Vom demara controale şi în cabinetele medicale, atât de medicină de familie cât şi de medicină dentară.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218