REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
21.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

De azi, TIR-urile au interzis pe Podul Agigea! Vor folosi rute ocolitoare

De azi, TIR-urile au interzis pe Podul Agigea! Vor folosi rute ocolitoare

Replica API 1 octombrie 2013 | 00:00 143

Bola: "Nu putem folosi bacul dacă nu avem drum care să ne ducă până în buza canalului"

Bola: "Nu putem folosi bacul dacă nu avem drum care să ne ducă până în buza canalului"

Circulaţia rutieră va fi închisă pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone pe podul de la Agigea, începând de marţi, 1 octombrie, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). "În această perioadă va fi permisă, pe pod, circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară, atunci când se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. În această perioadă va fi permisă, pe pod, circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară menţionate în OUG 195/2002, Art. 32, alin. (2) lit. a) +i b), atunci cand se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. Menţionam faptul că instituirea restricţiilor de circulaţie, respectiv închiderea circulaţiei, este determinată de lucrările de reabilitare a podului de la Agigea, peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe DN 39 la km 8+988, respectiv lucrări de înlocuire a hobanelor existente", susţin reprezentanţii CNADNR.

Membrii Comandamentului pentru Situaţii de Urgenţă s-au reunit luni, 30 septembrie a.c., la Palatul Victoria, având în vedere avertizările emise de Administraţia Naţională de Meteorologie. În cadrul şedinţei s-a discutat şi despre Podul Agigea. Prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a declarat imediat după videoconferinţă că i-a transmis o adresă directorului Companiei Naţionale de Autostăzi de Drumuri Naţionale Române, Narcis Ştefan Neaga, comunicându-i faptul că în şedinţa de lucru prezidată de prim-ministrul Victor Ponta s-a dispus menţinerea traficului rutier pe Podul Agigea, pe două benzi, cu restricţia de tonaj. Panotajul şi semnele rutiere au fost realizate de către CNADNR şi urmează să fie verificate de către Poliţia Rutieră. "În momentul în care va intra restricţia în vigoare, vom avea chiar două echipaje care vor sta la Podul Agigea o bună perioadă de timp, ca să monitorizăm accesul pe pod. Cât despre faptul că suntem sub cod portocaliu de ploi, este de la sine înţeles că suntem pregătiţi pentru aşa ceva. Având în vedere că intrăm sub acest cod, există şi această variantă, şi anume ca drumurile să fie închise. Monitorizăm în permanenţă şi dacă este nevoie de poliţie, se va interveni. Având în vedere că în fiecare localitate există poliţişti, ne-am luat măsurile noastre să monitorizăm starea vremii şi să intervenim. Deocamdată nu se pune problema de aşa ceva. Să vedem ce va fi", a declarat, pentru "Replica", Constantin Dancu, şeful IPJ Constanţa.

Traficul pentru autovehiculele de mare tonaj se va desfăşura pe două variante de ocolire:

Pentru relaţia Bucureşti-Port Constanţa Sud-Agigea-Negru Vodă-Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi: A2 (Bucureşti-Constanţa-Nod rutier Medgidia)-DJ 381 (Nod rutier Medgidia-Ciocârlia de Sus)-DN 3 (Ciocârlia de Sus-Cobadin)-DJ 391 (Cobadin-Mereni-Topraisar)-DN 38 (Topraisar-Agigea)-DN 39 (Agigea-Mangalia) şi retur. Pentru relaţia Hârşova (DN 2A)-Tulcea (DN 22)-Port Constanţa Sud-Agigea-Negru Vodă-Mangalia şi retur, traseul de ocolire va fi: A4 (nod rutier Ovidiu-Nod rutier A4 cu A2)-A2 (nod rutier A4 cu A2-Nod rutier Medgidia)-DJ 381 (Nod rutier Medgidia-Ciocârlia de Sus)-DN 3 (Ciocârlia de Sus-Cobadin)-DJ 391 (Cobadin-Mereni-Topraisar)-DN 38 (Topraisar-Agigea)-DN 39 (Agigea-Mangalia) şi retur. "Conducătorii auto sunt rugaţi să respecte restricţia de circulaţie instituită şi semnalizarea rutieră temporară. Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA, la numerele de telefon 021/9360; 021/264.33.33; 021/264.33.34 sau accesând pagina de internet a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România", spun reprezentanţii CNADNR. În ceea ce priveşte situaţia autovehiculelor de intervenţie pentru situaţii de urgenţă care au peste 3,5 tone, acestea evident vor trece pe pod, fiind o situaţie de urgenţă. "Nu de la o maşină de pompieri se degradează podul, dar dacă trec zilnic maşini grele evident că degradarea se accentuează, a explicat premierul Victor Ponta săptămâna trecută la Constanţa. De altfel, Consiliul Judeţean Constanţa este nevoit să suspende taxa de drum pe ruta Topraisar - Mereni - Cobadin, urmând ca prejudiciul creat bugetului judeţean să fie compensat din fondul de rezervă al Guvernului.

Soluţia bacului, în stand by

Premirul Victor Ponta mai anunţase şi faptul că pentru transportul TIR-urilor va fi adus un bac de la Galaţi. "TIR-urile, ca să nu ocolească 100 şi ceva de kilometri, se vor urca pe bac şi trec canalul în câteva minute. A fost aici (la şedinţa organizată la Instituţia Prefectului -n.r.) directorul de la Canalul Dunăre - Marea Neagră şi a spus că se face grafic de trecere a bacului cu barjele", declara, săptămâna trecută, premierul Ponta. Numai că soluţia enunţată de premier nu poate fi pusă în aplicare! Momentan TIR-urile nu pot fi transportate cu bacul. "Atunci când a fost întrebat de domnul prim-ministru Ponta, domnul secretar de stat (Constantin Matei de la Ministerul Transporturilor -n.r.) a raportat că bacul vine la Constanţa în cel mult zece zile. Nu bacul este problema majoră, ci acea bretea de drum, care nu este foarte lungă. Acolo există o diferenţă, iar drumul trebuie adus la acelaşi nivel, lucrare care va fi gata zilele următoare. Diferenţa aceea trebuie compensată printr-o structură metalică, pentru ca TIR-urile să ajungă de pe şosea la buza canalului şi apoi să urce pe bac. Nu cred că vor fi mulţi care vor face figura aceasta. Nu putem folosi bacul pentru TIR-uri dacă nu avem drum care să ne ducă până în buza canalului. Cum urcăm TIR-urile pe bac? Aici este problema Ministerului Transporturilor, canalul este al lor. Bacul este o soluţie, dar poate fi folosit când e vremea bună. Noi am luat toate măsurile necesare, să evităm orice stare de tensiune", a declarat prefectul Eugen Bola. Reamintim faptul că dacă apare pericol iminent de prăbuşire, Podul Agigea va fi închis de tot. "Cei de la CNADNR au mandat clar de la mine să-l închidă imediat, să oprească circulaţia şi să trecem la operaţiunile pe care oricum le propusesem pentru 1 octombrie", a mai declarat Ponta. De altfel, CNADNR spune că 319 cabluri de susţinere, din cele 420 existente, sunt deteriorate.

Alexandra VASILE, Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367