REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
21.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

De ce nu este în grafic construcţia noului pod de la Agigea

De ce nu este în grafic construcţia noului pod de la Agigea

Replica API 23 octombrie 2013 | 00:00 176

Trafic îngreunat spre Portul Constanţa

Trafic îngreunat spre Portul Constanţa

"La omul sărac, nici boii nu trag", spune o vorbă din popor şi de care se agaţă autorităţile în privinţa podurilor de la Agigea, care devin pe zi ce trece un calvar din ce în ce mai mare. În privinţa lucărilor de execuţie a obiectivului de investiţii de utilitate publică "pod rutier km. 0 + 540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră", care asigură şi accesul în portul Constanţa, autorităţile s-au reunit marţi într-o nouă şedinţă la Instituţia Prefectului. Dacă lucrările sunt (oarecum) în grafic, drumurile sunt construite aproape 100%, toate bune şi frumoase şi cu hobane sau alte cabluri, autorităţile se "împiedică" de... ciment! Mai exact, este vorba de un tip de ciment cu caracteristici speciale, care necesită transportul urgent până la piloni. Pentru aceasta, este nevoie de o gabară. Aceeaşi gabară care întârzie să-şi facă simţită prezenţa şi la Agigea, pentru TIR-urile care nu mai pot tranzita vechiul pod. Potrivit prefectului Eugen Bola, constructorii n-au decât să aştepte până la începutul lunii noiembrie: "Am avut o şedinţă de lucru cu situaţia podului de la Agigea, cu factorii responsabili din podul de la Poarta 9, din port. Avem o problemă cu acest obiectiv, în sensul că, după data de 7 noiembrie, să fie turnat un beton cu nişte caracteristici deosebite. În schimb, acest beton trebuie să fie transportat, să fie în cifă, o perioadă de trei ore, până să ajungă la piciorul podului, în partea de sud. Trebuie să ajungă la destinaţie în acest interval de timp. Nu poate să traverseze podul, pentru că ar avea undeva pe la 40 de tone, ceea ce este foarte mult, motiv pentru care am legat transportul acestui beton cu caracteristici speciale de prezenţa gabarei, pe care o aşteptăm la începutul lunii noiembrie". Despre starea actuală a lucrărilor la pod a oferit lămuriri suplimentare Laurenţiu Teodoru, din partea Administraţiei Porturilor Maritime: "Drumurile sunt executate în proporţie de 99%, iar viaductele sunt, să zic, pe undeva pe la 85% finalizate. Mai sunt lucrări secundare. Cea mai importantă lucrare la momentul actual sunt pilonii mari, care sunt nişte construcţii speciale. Lucrările sunt în grafic şi se vor finaliza la sfârşitul lunii mai sau începutul lunii iunie, 2014, iar podul va avea o garanţie de 100 de ani".

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102