REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.2° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
14.2° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

DEBANDADĂ! De când Congaz a devenit Engie, constănţenii sunt BĂTAIA de JOC a companiei de gaze

DEBANDADĂ! De când Congaz a devenit Engie, constănţenii sunt BĂTAIA de JOC a companiei de gaze

Replica API 21 aprilie 2016 | 00:49 1184

Disponibilizări şi facturi umflate cu pompa

Disponibilizări şi facturi umflate cu pompa

Sursa foto: energycenter.ro

De la 1 ianuarie 2016, Congaz a fost în GDF SUEZ Energy România. Integrarea s-a întâmplat ca urmare a achiziţiei succesive de către GDF SUEZ Energy România a pachetelor de acţiuni deţinute de OMV Petrom, E.ON Ruhrgas International în 2014 şi Petroconst în 2015. De când a avut loc această intergrare, problemele au început să vină în cascadă: clienţii sunt nemulţumiţi că de atunci facturile au început să-i usture la buzunare, cererile clienţilor nu mai sunt găsite din cauză că numele lor a fost scris greşit, iar când cer relaţii la telefon, li se spune să trimită un e-mail, la care primesc un răspuns la sfântu-aşteaptă.

De la începutul anului, constănţenii au depus împotriva companiei de gaze Engie 39 de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor. Potrivit OPC, cele mai multe reclamaţii au fost legate de faptul că nu a existat o citire a contorilor, iar facturile emise pe baza unor estimări indicau un consum mai mare decât cel real. Constănţenii au mai avut nemulţumiri legate şi de respectarea termenului de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale. Mai mult, sunt cetăţeni care susţin că au avut neplăcuta surpriză de a constata că Engie nu mai găseşte documentele depuse de aceştia înainte de preluarea companiei şi că nu a de la cine să primească lămuriri, deşi există şi un telverde, dar şi un telefon pentru relaţii cu clienţii! Însă, ambele telefoane sunt inutile, ceea ce este de-a dreptul scandalos, în condiţiile în care vorbim despre un furnizor de servicii! „Procesul este mai îndelungat deoarece sunt necesare documente eliberate de către autorităţile locale şi care sunt necesare obţinerii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire, precum şi documente din partea altor furnizori de utilităţi pentru obţinerea avizelor necesare”, spun cei de la Engie. Dar iată că locuitorii urbei continuă să aibă reclamaţii la adresa furnizorului de gaze naturale.

Constănţenii spun că Engie dă afară oameni, iar contorul se învârte ca elicopterul

„Dar că Engie face disponibilizări colective, că lasă oamenii care au lucrat la Congaz fără loc de muncă, nu zice nimeni nimic?”, ne-a transmis o constănţeancă, Mihaela, de asemenea revoltată de situaţia de la Engie. Sunt constănţeni care spun că de când s-a schimbat furnizorul, contorul de gaze nu mai emite un consum corect şi că din această cauză, facturile îi ustură rău la buzunare. „Se învârt contoarele astea noi, ca elicopterul!”, spune un constănţean. De asemenea, unii cetăţeni susţin că erau mai mulţumiţi de serviciile oferite de Congaz şi că reprezentanţii fostului furnizor erau mult mai uşor de găsit decât cei de la Engie care, cer e-mail-uri la care răspund când îşi aduc aminte. Dacă îşi aduc aminte!

„La Congaz aveai cu cine să stai de vorbă. Dacă reclamai ceva, veneau imediat. Racordările la gaze nu durau foarte mult și în plus, știai în fiecare moment în ce stadiu e cererea și când se va rezolva. Acum efectiv nu ai cu cine să vorbești. Ei nu vorbesc cu nimeni nici la telefon, nici față în față. Dacă ai o problemă, scrii un e-mail și poate o să-ți răspundă cineva, cândva... E dezastru cu ăștia. Se urinează în capul nostru. Nu te mai apără nimeni de abuzurile lor”, susține Robert. ”Congaz mergea foarte bine.Trebuia să apară cineva care să dea totul peste cap... O bătaie de joc pe banii noștri! Noi suntem proști că-i acceptăm pe toți derbedeii să ne jecmănească de bani”, mai zice un constănțean. Oamenii se arată profund indignați de actuala situație și spun că instituțiile statului ar trebui să se implice mai mult în astfel de probleme și acolo unde este nevoie, să aplice sancțiunile necesare pentru ca cetățeanul de rând să nu mai aibă de suferit de pe urma lor: ”Dacă se întâmplă să nu-ți mai meargă gazul și suni la deranjamente, în momentul în care vin să-ți ,,rezolve” problema, de fapt o adâncesc. Înainte se rezolva în maxim 30 de minute și aveai din nou gaz. Acum îți pun sigiliu 2 săptămâni pentru că ,,așa e noua procedură și politica companiei”, 2 săptămâni reprezentând timpul necesar pentru a te umili mai mult. 2 săptămâni?! Cum poate o familie sta fără apă caldă și fără căldură, fără să-și facă de mâncare, doar pentru că ,,așa e politica companiei”? Dacă ai probleme în toiul iernii cu gazele, ce faci?”, ne-a mai adus la cunoștiință un constănțean. Un alt cetățean spune că primește facturi mult prea mari și că atunci când cere explicații de la reprezentanții furnizorului de gaze, aceștia îl tratează cu indiferență: ”Am primit facturi duble și cucoana de la telefon îmi spune nonșalant să plătesc factura integrală, că se reglează pe parcurs. Asta înseamna o infuzie de capital fără dobândă. Ăștia chiar ne iau de proști!”.

Geanina DRĂGOI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218