REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.3° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
16.3° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Deputatul Tararache: "Autostrada Bechtel, cea mai mare ŢEAPĂ din istoria României"

Deputatul Tararache: "Autostrada Bechtel, cea mai mare ŢEAPĂ din istoria României"

Replica API 5 iunie 2013 | 00:00 215

În urmă cu câteva zile, Guvernul a anunţat rezilierea contractului cu firma americană Bechtel care s-a angajat, în urmă cu 10 ani, la construirea Autostrăzii Transilvania. Colaborarea s-a încheia întrucât americanii au tocat 1,4 miliarde pentru doar 52 km de autostradă. Parlamentarii dau vina pe toate guvernele care au activat din 2003 şi până astăzi. Mihai Tararache şi-a susţinut marţi, în plenul Camerei Deputaţilor, declaraţia politică privind Autostrada Bechtel, pe care o consideră cea mai mare ţeapă din istoria României.

"Contractul încheiat cu firma americană de construcţii Bechtel a ajuns la sfârşit. A durat nici mai mult, nici mai puţin de 10 ani. Normal ar fi fost, ca după aceşti 10 ani, de la semnarea fatidică a contractului de construcţie a autostrăzii Transilvania, să vorbim despre faptul că România are deschisă o nouă arteră de transport către Europa. Ar fi fost de dorit ca după atât de mult timp, bani şi alte resurse importante investite, România să inaugureze o autostradă care să lege Braşovul de Câmpia de Vest", a precizat Tararache, prin intermediul unui comunicat de presă. "În schimbul acestor eforturi susţinute de generaţii întregi de cetăţeni români, fără nici un fel de exagerare, România s-a ales cu un număr de 52,5 km de autostradă impracticabilă pentru că, nu este legată încă de sistemul nostru de transport şi se află într-o stare avansată de degradare. Toate guvernele României din 2003 şi până astăzi au persistat în greşeală şi au risipit resursele publice pe nimic. Astăzi ne aflăm în situaţia în care am ajuns să ne bucurăm că am scăpat de americanii de la Bechtel, fără să ţinem cont că am plătit peste 37 de milioane de euro, de bunăvoie şi fără să primim nimic în schimbul acestor bani? Cine îşi asumă acest fiasco total, această mare ţeapă dată românilor, cu acordul tacit al autorităţilor statului? ", a mai completat el. Acesta este revoltat că România a cheltuit sume exorbitante pentru doar 52 de kilometri, construiţi în 10 ani. "După 10 ani, România este cu 1,25 miliarde de euro mai săracă. După 10 ani, din cei 415 km prevăzuţi în contract, România s-a ales cu doar 52,5 km construiţi dar, repet, impracticabili. Aritmetica este simplă: după 10 ani România a plătit o autostradă de lux cu fabuloasa sumă de 24 de milioane de euro pe kilometru. Este unul din cele mai mari preţuri din istoria mondială a construcţiilor de autostrăzi. Acestor costuri se adaugă costul efectiv al rezilierii, care este este mai mare de 200 de milioane de euro. Un miliard şi jumătate de euro stimaţi colegi, aceasta este paguba reală ce a rezultat în urma a 10 ani de guvernări ...", a mai precizat deputatul independent. Tararache consideră că rezilierea contractului cu Bechtel nu a fost soluţia optimă. "Eu cred că soluţia cea mai bună nu este rezilierea contractului, chiar dacă asta a fost decizia guvernului USL. Cred că pentru banii pe care compania Bechtel i-a încasat de la statul Român era obligatorie finalizarea tronsoanelor 3C şi 3B între Borş şi Barcău. Restul tronsoanelor până la Braşov au fost reziliate încă din 2011, bineînţeles cu alţi bani pe care România i-a plătit pe nimic.Acum vom pierde foarte mult timp pentru înlocuirea contractorului, vom pierde alţi bani pentru avansuri şi rezultatul nu se ştie dacă va fi unul bun sau rău. Îmi exprim speranţa în faţa dumneavoastră că, cel puţin de acum încolo, acest exemplu de aşa nu va preveni eventualele practici similare în domeniul achiziţiilor publice", este de părere independentul care şi-a permis să dea câteva sfaturi guvernului pentru a evita astfel de situaţii în viitor. "Pledez pentru utilizarea la maximum a fondurilor europene nerambursabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere. Trebuie să avem în vedere că, nici un leu din banii pe care i-am plătit pe Bechtel nu au provenit din accesarea fondurilor structurale. Dacă am utiliza eficient acest instrument financiar am rezolva două probleme dintr-o dată: am construi în sfârşit autostrăzi în România şi am creşte rata de absorbţie a FEN-urilor. Aceşti bani pot crea locuri de muncă, pot fi practic injectaţi în economia României.Modernizarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi dezvoltarea parteneriatelor public-private pot fi alte soluţii pe care guvernul le poate aborda pentru a încerca măcar să spele păcatele guvernărilor anterioare. Soluţii există stimaţi colegi, important este să aibă cine să le ducă la bun sfârşit. Sper să nu mai aşteptăm încă 10 ani şi să schimbăm guverne până când să putem traversa Romania spre Europa, pe o autostradă construită la standarde de calitate şi preţ decente", a conchis Mihai Tararache.

M.S.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218