REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.7° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.7° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Dosarul Centrului Militar Zonal: Nicuşor Constantinescu a fost trimis în judecată pentru abuz în serviciu

Dosarul Centrului Militar Zonal: Nicuşor Constantinescu a fost trimis în judecată pentru abuz în serviciu

Replica API 26 aprilie 2014 | 00:00 125

Rechizitoriu întocmit de procurorii DNA Constanţa

Rechizitoriu întocmit de procurorii DNA Constanţa

Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, a fost trimis în judecată, în stare de libertate, de către procurorii DNA, în dosarul Centrului Militar Zonal. Menţionăm că imobilul este dat în administraţia CJC, iar, prin legea 446/2006, trebuia să asigure Centrului Militar mai multe facilităţi, de la maşini de serviciu, la papetărie, lucruri care, spun procurorii DNA, nu au fost respectate, infracţiunea fiind aceea de abuz în serviciu în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut că, în perioada 2009 - 27 noiembrie 2013, Nicuşor Daniel Constantinescu, cu ştiinţă şi în exercitarea atribuţiilor care decurgeau din calitatea de Preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, în mai multe rânduri nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile potrivit art.76 din Legea nr.446/2006. Potrivit acestui articol "consiliile judeţene/ locale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti sunt obligate să asigure centrelor militare din raza lor de activitate terenurile, localurile, instalaţiile de telecomunicaţii, sistemele şi serviciile informatice, autoturismele, alte dotări şi materiale, precum şi fondurile necesare desfăşurării activităţii specifice, potrivit normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului.(...)". Astfel, în raport de funcţia publică deţinută, inculpatul nu a asigurat finanţarea Centrului Militar Zonal Constanţa, neefectuând reparaţiile necesare la sediul acestuia şi a dispus rezilierea contractelor pentru furnizarea de utilităţi şi servicii de pază necesare funcţionării în condiţii normale a acestei instituţii. De asemenea, a încercat de mai multe ori să evacueze instituţia din sediul pe care îl ocupa, fapte care au provocat vătămări ale drepturilor şi intereselor legale ale Ministerului Apărării Naţionale precum şi pagube acestei instituţii. Concret, începând cu anul 2009, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi încetat finanţarea achiziţionării unor materiale cum ar fi corpuri de iluminat, papetărie, birotică, asigurări RCA, inspecţie tehnică periodică, piese de schimb, taxe de drum, combustibil, materiale igienico - sanitare, deşi reprezentanţii Centrului Militar Zonal Constanţa au solicitat aceste bunuri instituţiei publice conduse de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel. Tot din anul 2009, nu ar mai fi fost asigurate piese de schimb şi consumabile pentru sistemele informatice din dotarea Centrului Militar Zonal şi, la cererea Consiliului Judeţean Constanţa, au fost întrerupte şi serviciile de telefonie prestate de diver'i operatori, posibilităţile de comunicare ale unităţii militare fiind paralizate. În aceeaşi perioadă, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi adoptat două Hotărâri prin care s-ar fi dispus evacuarea Centrului Militar Zonal din sediul pe care îl ocupa, însă ambele au fost anulate ca urmare a unor acţiuni în justiţie. În anul 2010 ar fi fost reziliat şi contractul cu firma care asigura service-ul sistemelor de securitate, respectiv al camerelor video cu circuit închis, sistemul anti-efracţie şi sistemul de avertizare împotriva incendiilor.

Sediul a suferit deteriorări importante

Deşi sediul a suferit deteriorări importante, iar conducerea Centrului Militar Zonal a solicitat efectuarea reparaţiilor urgente, Consiliul Judeţean ar fi refuzat să dea curs acestei solicitări. În acelaşi an, preşedintele CJC ar fi dispus rezilierea contractului de pază a sediului Centrului Militar Zonal, motiv pentru care în prezent paza sediului este asigurată de către personalul unităţii, deşi în interior se află armament şi muniţie de război, precum şi documente clasificate. Din cauza acestor acţiuni, angajaţii Centrului Militar Zonal au fost nevoiţi să-şi procure singuri şi pe cheltuiala lor materialele necesare desfăşurării activităţii, fiind nevoiţi să se deplaseze în interes de serviciu cu autoturismele proprii. Activitatea Centrului Militar Zonal Constanţa a fost, astfel, serios tulburată din cauza lipsei mijloacelor de comunicare, a utilităţilor şi a serviciilor de pază, după rezilierea, de către inculpat, a contractelor prin care acestea erau asigurate. Spre exemplu, în anul 2011, Consiliul Judeţean Constanţa a finanţat Centrul Militar Zonal cu suma de 1.705 lei, în anul 2012 suma alocată Centrului Militar Zonal de la bugetul Unităţii Administrativ Teritoriale Constanţa a fost 0 lei, iar în anul 2013 a fost achitată suma de 255.792 lei pentru servicii prestate de unii furnizori, în anii precedenţi. Sumele repartizate de Consiliul Judeţean Constanţa Centrului Militar Zonal au fost însă insuficiente, unitatea militară înregistrând debite importante la furnizorii de utilităţi care au formulat acţiuni în justiţie pentru recuperarea acestor sume. Cu toate acestea, Consiliul Judeţean Constanţa ar fi cheltuit sume foarte mari de bani atât cu titlu de ajutoare sociale către persoane fizice cât şi cu titlu de alocaţii din bugetul Unităţii Administrativ Teritoriale Constanţa către persoane juridice de drept privat. Aceste demersuri, reţinute în sarcina inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, au provocat un prejudiciu material patrimoniului Ministerului Apărării Naţionale în cuantum de 67.211,32 lei. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucureşti, cu propunerea de a se menţine măsura controlului judiciar dispusă faţă de inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel. "Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie", au precizat procurorii DNA Constanţa.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614