REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
7.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Dupa 5 ani de la teribilul accident din dana 66, instanta amana verdictul

Dupa 5 ani de la teribilul accident din dana 66, instanta amana verdictul

Replica API 8 aprilie 2011 | 00:00 167

Se cere o noua expertiza... economica

Se cere o noua expertiza... economica

Procesul început în urmă cu 5 ani, ca urmare a tragicului accident din dana 66 a Portului Constanţa, încă nu s-a terminat. Dosarul destul de stufos a dat multe bătăi de cap anchetatorilor, dar şi celor abilitaţi cu efectuarea expertizelor. În cele din urmă, cel din vina căruia s-a produs teribilul accident, Traian Gâlcă, a fost adus în faţa instanţei. La ultimele termene, avocaţii au depus concluzii pe fond, cerând achitarea lui Gâlcă sau, în subsidiar, condamnarea acestuia la o pedeapsă mai blândă, fiind, totuşi, vorba de o ucidere din culpă. De precizat că în acest dosar au fost angajaţi, atât pentru inculpat, cât şi pentru părţile civile, unii dintre cei mai de seamă avocaţi din Baroul Constanţa: Ionel Haşotti, Cătălin Filişan, Liviu Cristescu şi alţii. Părţile civile susţin că, până în prezent, nu s-au depus prea multe eforturi în privinţa înaintării procesului cu privire la tragerea la răspundere a celui care se face vinovat, ci s-a bătut pasul pe loc, încercându-se uşurarea situaţiei acestuia. Tragedia a avut loc pe 8 iunie 2006 când manevrarea defectuoasă de către echipajul împingătorului "Izvorul Mare", ce aparţine Companiei Canal Services, a repercutat în lovirea braţului macaralei plutitoare M 682. Instantaneu, aceasta s-a prăbuşit peste remorcher care, parţial, s-a scufundat, îar macaraua a ajuns în bazinul portuar. Primele persoane găsite decedate au fost Cornel Constantin şi Ioniţă Gheorghe, unul dintre ei aflându-se chiar lânga podul prăbuşit, iar celălalt, sub câteva vagoane cu minereu ce se aflau sub pod. Au urmat Mircea Costea şi Marian Nastasache, muncitori aflaţi pe remorcher. Ei au fost scoşi din apă de către scafandri. Ultimul scos din remorcher a fost Eugen Smiticiuc, prins sub fiarele macaralei, în sala motoarelor. Un alt lucrător, Ştefan Niţă, prins în cabina navei, a fost scos din apă abia a doua zi. Ieri însă, la Tribunalul Constanţa s-au purtat discuţii pe baza depunerii unor înscrisuri în vederea efectuării unei expertize contabile, pentru a se stabili cu exactitate valoarea prejudiciului produs. Instanţa a dispus un nou termen, pentru data de 28 aprilie, pentru a stabili dacă o nouă expertiză contabilă este utilă cauzei sau nu.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614