După zăpezi, Primăria Constanţa peticeşte din nou podul IPMC
După zăpezi, Primăria Constanţa peticeşte din nou podul IPMC
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTIR-urile au în continuare restricţie de circulaţie pe pasaj
TIR-urile au în continuare restricţie de circulaţie pe pasaj
Podul IPMC sau Pasajul Rutier Filimon Sârbu de pe bulevardul Aurel Vlaicu se degradează pe zi ce trece. Circulaţia autovehiculelor de mare tonaj a fost restricţionată în această zonă, dar cu toate acestea, podul se şubrezeşte pe zi ce trece. Autorităţile constănţene spun că încearcă să găsească o soluţie pentru reabilitarea podului, dar că aşteaptă sprijinul Ministerului Transporturilor, care ori să aloce bani pentru reabilitare, ori să preia podul.
Circulaţia TIR-urilor pe podul IPMC este în continuare blocată, ne-a declarat şeful Serviciului de Drumuri şi Iluminat Public din Primăria Constanţa, Mihaela Pătruţoiu. În lipsa unor fonduri care să ajute la reabilitarea podului, angajaţii de la Serviciul de Drumuri urmează să facă unele reparaţii prin zonă. Administraţia locală s-a decis să aloce sume din bugetul local pentru asigurarea unor condiţii normale de circulaţie pe pod: "Se vor turna plombe. Este tot ceea ce putem face pentru a salva podul. Până nu se va lua o decizie în ceea ce priveşte repararea podului, încercăm să asigurăm minimul necesar", a mai menţionat Mihaela Pătruţoiu. Reparaţiile urmează să se facă după ce trec zăpezile şi, din primele informaţii, circulaţia autovehiculelor nu va fi restricţionată în perioada lucrărilor. Momentan, vehiculele circulă în continuare pe podul IPMC, şubrezind din rezistenţa construcţiei. Având în vedere că Ministerul Transporturilor nu a dat până acum vreun semn că ar vrea să se implice în reabilitarea podului, municipalitatea s-a gândit că podul poate fi reabilitat prin fonduri europene. Din expertizele Inspectoratului Judeţean în Construcţii Constanţa reiese că Podul IPMC este în continuare suprasolicitat din cauza circulaţiei autobuzelor şi a autocarelor în această zonă. Podul IPMC este format din două poduri separate, construite unul lângă altul. Primul a fost dat în folosinţă în anul 1965, iar cel de-al doilea, în 1985. În 2004, Ministerul Transporturilor a aprobat alocarea a 130 de miliarde de lei pentru repararea podului vechi, a cărui structură de rezistenţă trebuia ranforsată.
Roxana CĂLINESCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News