REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.5° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
11.5° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Duşmanul statului: frizerul care nu-şi spală foarfeca, „alintat” cu amenzi

Duşmanul statului: frizerul care nu-şi spală foarfeca, „alintat” cu amenzi

Replica API 19 ianuarie 2015 | 22:58 124

Cu ce se ocupă ANPC: Controale şi amenzi pentru saloanele de înfrumuseţare

Cu ce se ocupă ANPC: Controale şi amenzi pentru saloanele de înfrumuseţare

Întreţinerea corporală este unul din domeniile care beneficiază de toată atenţia din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. De parcă ar mai fi vreo surpriză faptul că instrumentele neiginizate din saloanele de întreţinere sunt o „normalitate” în ziua de azi, numai că ANPC s-a gândit că ar fi bine să le viziteze. A făcut-o. În perioada 15 - 19 decembrie 2014, inspectorii ANPC au luat la pas, în Constanţa, frizeriile, unde au descoperit „servicii de frizerie desfăşurate în condiţii igienice necorespunzătoare, având masa şi instrumentele de lucru neigienizate”. Pentru foarfeca netrecută prin chiuvetă şi pentru firimiturile de pe masă, ANPC a „rezervat” nişte amenzi, care s-au alăturat celor la nivel naţional (656 de operatori economici verificaţi, 394 cu abateri de la prevederile legale), în valoare de 530.900 lei. „Consumatorii trebuie să beneficeze de totalitatea informaţiilor atunci când apelează la diverse servicii pentru a putea lua deciziile în cunoştinţă de cauză şi că alegerile pe care le fac să răspundă nevoilor acestora. Comisarii ANPC supraveghează permanent piaţa, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate. Toţi cei care pun în pericol sănătatea consumatorilor şi le afectează interesele economice vor fi sancţionaţi”, a spus preşedintele ANPC, Marius Dunca, făcând astfel referire şi la cele 260 de avertismente pentru „nerespectarea legislaţiei în domeniul respectării drepturilor consumatorilor”, care înseamnă sancţionare de la prea puţin spre deloc. O altă profund necesară şi urgentă preocupare a ANPC presupune modificarea plachetei care trebuie afişată obligatoriu de operatorii economici care furnizează servicii sau bunuri. Potrivit Ordinului 594/2014 al preşedintelui ANPC, care va intra în vigoare de la 21 ianuarie a.c., placheta Info Cons se va numi Telefonul Consumatorilor, spre a nu se face confuzie cu o asociaţie pentru protecţia consumatorilor, care are o denumire asemănătoare. Modelul plachetei Telefonul Consumatorilor poate fi descărcat în format electronic pentru fiecare judeţ, de pe site-ul oficial al ANPC www.anpc.gov.ro. Placheta este gratuită, iar pe aceasta sunt trecute mai multe informaţii pentru consumatori. Telefonul Consumatorilor este 021/9551, iar apelarea poate fi taxată, în funcţie de tipul de abonament deţinut de consumator.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614