Escrocheria cu care „agențiile de modelling“ păcălesc fetele că le fac vedete
Escrocheria cu care „agențiile de modelling“ păcălesc fetele că le fac vedete
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestEscrocii sentimentali mizează pe dragostea părinților pentru copiii lor și îi păcălesc pe aceștia promițându-le că îi vor face pe micuți vedete în reclamele marilor branduri. Din păcate, deși metoda a apărut în Constanța de acum 18 ani, încă sunt oameni naivi și creduli care îi cred pe acești escroci și scot bani din buzunar, fără a primi nimic în schimb. Este și cazul Georgianei Georgescu, o turistă aflată pe litoral, la Eforie, care a fost păcălită să plătească 300 de lei, fără a primi nimic în schimb. Țeparii acționează pe o firmă înființată în septembrie anul trecut.
Nu puțini sunt cei care și-au luat țeapă printr-o metodă simplă, care implică puține cheltuieli, dar mult „papagal”. Metoda agențiilor fantomă de modelling a apărut încă din 2005 și după 18 ani încă are priză la public deoarece dragostea părintească nu are limite. Poate că e implicată și puțină vanitate și puțin orgoliu, dar în special e vorba despre iubirea față de copiii noștri.
Escrocii sentimentali sunt conștienți de toți acești factori și atacă exact în locul sensibil. Sunt îmbrăcați frumos, elegant și au vorbele la ei. Abordarea părinților este făcută cu multă miere în glas și primele cuvinte sunt complimente la adresa micuților. Dacă cei mici sunt și bine îmbrăcați, acest lucru constituie un avantaj pentru escrocii sentimentali care îl vor folosi pentru acțiunile lor ulterioare, deoarece, automat, părinții țin la acest aspect. Propunerea este inițial pentru un album foto cu multe fotografii în el, dintre care unele vor fi selectate pentru a fi trimise unor branduri cunoscute și marilor magazine pentru a fi folosite în scop publicitar.
Care părinte nu vrea să-și vadă copilul într-o reclamă? Pe acest lucru mizează cei care se ocupă cu astfel de afaceri și după abordarea dulce, dacă părinții cad în plasa lor, sunt conduși la sediul firmei, unde totul pare oficial și legal, iar cei ajunși sunt convinși să scoată repede bani din buzunar. La fel i s-a întâmplat și unei turiste sosită pe litoral, în stațiunea Eforie Nord, la sfârșitul sezonului. A fost vrăjită cu vorbe frumoase și a decontat banii, dar a rămas cu buza umflată.
Nu mi-au dat nici cele 20 de poze
„Am venit în concediu, împreună cu soțul și băiețelul nostru în vârstă de trei ani, începând de pe data de 2 septembrie, la Eforie Nord. Tocmai ieșeam din farmacie, de unde îmi luasem niște pastile pentru dureri de cap, când am fost abordată de un domn foarte bine îmbrăcat, cu vorbele la el și care avea un album cu poze la el. Mi-a spus că am un băiețel foarte frumos. Nu era prima dată când mi s-a spus lucrul acesta. Apoi, m-a întrebat dacă nu vreau să fac un album foto, iar unele poze să fie folosite pentru reclame. Eu n-am apucat să îi fac un album de poze la botez și m-am gândit că aceasta este ocazia perfectă. Am mers la sediul lor, a firmei ”Artway Solution SRL, care era lângă ”Taverna Artiștilor” ca să îi facă băiatului o ședință foto. În camera respectivă era doar o față de masă brodată și o pernă. Fotograful mi-a spus că îi va face 180 de fotografii și unele vor fi trimise către firme de top, iar inițial îmi va da 20 de poze, restul urmând să fie trimise pe WhatsApp. Dar nu mi s-au dat nici cele 20 de poze. Am semnat un contract cu ei prin care 180 de poze ar fi costat 300 de euro și am plătit 300 de lei avans prin virament bancar, urmând să ne întâlnim peste două săptămâni în Ploiești pentru a realiza și restul de poze cu alte hăinuțe”, a declarat pentru Replica, Georgiana Georgescu, din Prahova.
Georgiana Georgescu a încercat să îl contacteze pe fotograful de la Artway Solutions SRL de mai multe ori, dar acesta nu i-a răspuns și în cele din urmă i-a blocat numărul de telefon. ”Bună seara! a rămas că primesc pozele... mulțumesc! Corectitudinea de care vorbeați?”, încerca să vorbească femeia cu fotograful. Văzând că nu primește niciun răspuns, Georgiana a schimbat puțin tonul conversației. ”Bună dimineața” Ai blocat numărul... Dacă nu primesc pozele astăzi, o să ne vedem la Acces Direct... Ne credeți proști, dacă legea nu face nimic, rezolvăm și această problemă nerezolvată. A fost cuvântul dumneavoastră că am pozele aseară. Nu le am... Dovadă că sunteți neserioși”.
Am încercat să îl contactăm telefonic de mai multe ori, dar în ciuda insistențelor noastre, acesta nu a răspuns.
Firma, înființată anul trecut
Femeia a mirosit că este ceva dubios încă de când a părăsit sediul firmei unde fuseseră făcute fotografii băiețelului ei și a încercat să ia măsuri, încercând să-și recupereze măcar banii pe care îi dăduse.
„Imediat cum am plecat, cei de la firmă au stins luminile și au închis ușa. Părea că nici nu fusese nimeni acolo. Atunci am avut un sentiment ca și cum aș fi fost înșelată. Am citit pe net și am văzut că mulți părinți fuseseră înșelați în acest fel. Am sunat la bancă și am explicat care a fost situația, încercând să recuperez cei 300 de lei. Nu știu dacă voi reuși să-i recuperez. Pentru noi înseamnă destul această sumă. Cu banii ăștia i-aș fi cumpărat ceva copilului. Aș vrea să se ia măsuri în privința acestor oameni care au înșelat atâta lume. Alții au dat și 300 de euro”, a concluzionat femeia.
Firma Artway Solution SRL a fost înființată în septembrie 2022, și e deținută de Nela Carmen Lazăr. Are sediul în București, cu sediu secundar în Constanța.
În urmă cu 3 ani, tot la Eforie, ataca Backstage Foto Promotion
În urmă cu 3 ani, tot în Eforie, ataca firma Backstage Foto Promotion, care acosta oameni pe stradă cărora le promitea că îi va face vedete, în special pe copii. Le face câteva poze, le ia taxe în funcție de cum sunt îmbrăcați (250, 300, 400 de lei, poate și mai mult) și asta e tot. Clienții rămân cu pozele. Internetul este plin de plângeri ale celor care au rămas cu buza umflată. Însă asta nu e tot. În Eforie a închiriat un spațiu pe bulevardul Republicii, în spatele magazinelor. Au obținut avizul de funcționare și și-a început activitatea. Au ajuns pe mâna poliției, care le-a închis afacerea.
Ce zice OPC?!
Contactați pentru un punct de vedere reprezentanții C.J.P.C. Constanța ne-au transmis că nu au mai primit reclamații în acest sens în vara aceasta, dar că așa-zisele agenții de modelling erau ”clienți fideli”, în anii trecuți. „Recent nu am mai primit reclamații, dar în anii trecuți erau clienții noștri fideli. Atunci, înainte de pandemie, am analizat documentele încheiate și au fost sancționați”, au declarat pentru Replica reprezentanții C.J.P.C. Constanța.
Iată că, au revenit! Aşadar, mare atenţie! Nu vă încredeţi în vorbele frumoase și complimentele făcute de așa-zișii agenţi care vă recrutează pe stradă și vă promit marea cu sarea!
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News