REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
20.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

EuroIns refuză să plătească poliţa pentru nava Grandiosa, pe care se află români

EuroIns refuză să plătească poliţa pentru nava Grandiosa, pe care se află români

Replica API 2 septembrie 2011 | 00:00 103

Marinari abandonaţi

Marinari abandonaţi

Marinarii români de pe nava Grandiosa întâmpină noi probleme. În afara faptului că sunt abandonaţi în portul Constanţa din luna martie, că au rămas fără provizii de hrană şi sunt obligaţi prin contract să nu părăsească nava, acum a mai apărut şi problema firmei de asigurare EuroIns, cea cu care armatorul se află în contract şi care refuză să le plătească poliţa.

"Din păcate, avem veşti foarte proaste pentru ei, în sensul că H.G. nr. 83/2003 nu poate fi aplicată. Societatea de asigurare a refuzat să plătească această garanţie financiară", a declarat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu. Ca urmare, a completat el, navigatorii de la bord au o situaţie disperată la această oră. "Ei, prin agenţia de crewing Tineco Mar, cu care au plecat, nu au avut o relaţie directă cu sindicatul şi în aceste condiţii, din punct de vedere financiar, sindicatul nu se poate implica în rezolvarea cazului lor. Totuşi, sperăm ca împreună cu agenţia de crewing să le putem rezolva situaţia", a subliniat Mihălcioiu. Deşi au plecat prin Tineco Mar, a completat liderul de sindicat, nu agenţia de crewing se face vinovată de abandonul lor. "Compania este falimentară. Nu reuşim să dăm de reprezentanţii ei sub nici o formă. În momentul de faţă, la bord se află 15 persoane. Problema este că au de recuperat în jur de 150.000 de euro. În plus, trebuie să menţionez faptul că este pentru prima dată când o societate de asigurare nu execută poliţa de asigurare. După părerea mea, au fost îndeplinite condiţiile de executare ale poliţei. Agentul de crewing a avut practic poliţă continuă la acelaşi asigurator. Ei aveau de plătit în jur de 100.000 de dolari. Probabil că suma li s-a părut prea mare şi au început să găsească motive pentru neplată", şi-a exprimat punctul de vedere Mihălcioiu. De asemenea, a adăugat el, "ne punem problema modificării acestei legi, pentru că, practic, vedem că este inoperabilă. Agenţia de asigurare nu are o asigurare certă pentru orice condiţii de abandon. Părerea mea este că ei se află puţin în afara legii, dar asta este o părere personală. Probabil că acest caz va fi înaintat Instanţei", a încheiat el. Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a precizat că în aceeaşi situaţie se află şi nava Prince of Ocean, sub pavilion Panama, abandonată în aprilie 2011, în Malaesia şi care, are acelaşi asigurator, adică EuroIns-ul. Marinarii de pe această navă, s-au întors acasă, dar fără a fi plătiţi, ei având de recuperat 107.000 de dolari. Mihălcioiu a mai spus că în ultima vreme, s-au confruntat deseori cu probleme de abandon. Ultimii marinari care li s-au plâns că se află pe o navă şi că promisiunile de repatriere nu le sunt respectate sunt cei de pe nava Fidelity, sub pavilion Panama. "În final, s-a intervenit şi-n cazul lor, iar echipajul este în regulă acum". Acesta este şi motivul pentru care, a precizat Mihălcioiu, navigatorii ar trebui să fie foarte atenţi când pleacă în voiaj şi să se intereseze atât despre nave, cât şi despre armatori.

Mirabela PANFIL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102