REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.8° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
8.8° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Evazionist trimis în judecată de DNA, pe lista celor interesaţi să construiască breteaua rutieră din Portul Constanţa

Evazionist trimis în judecată de DNA, pe lista celor interesaţi să construiască breteaua rutieră din Portul Constanţa

Replica API 21 noiembrie 2012 | 00:00 496

Competiţie pestriţă pentru un proiect de milioane de euro

Competiţie pestriţă pentru un proiect de milioane de euro

După cum era şi normal, proiectul demarat de Portul Constanţa pentru realizarea bretelei rutiere de conectare cu DN 39 a stârnit interesul mai multor societăţi, de la coloşi cu experienţă internaţională, la mici afacerişti constănţeni. Printre aceştia, un samsar de maşini şi cereale, trimis în judecată de DNA, în decembrie 2011, pentru o evaziune de peste 4 milioane de euro. Potrivit administraţiei portuare, luni, 19 noiembrie, a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitaţia deschisă privind achiziţia lucrărilor de construcţie pentru execuţia "Bretelei rutiere de conectare cu DN 39", obiectul 2 din cadrul obiectivului de investiţii "Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre- Marea Neagră, lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în portul Constanţa".

Investiţia este finanţată cu fonduri europene, 7 companii depunând oferte concrete, după cum urmează: asocierea dintre Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti- SC West Star SRL Iaşi a oferit execuţia lucrărilor pentru preţul de 19.361.874,26 lei, în 12 luni; asocierea Max Boegl România SRL- SC Apolodor Grup Construct a oferit execuţia lucrărilor pentru 19.743.802,67 lei, în 12 luni; SC Teloxim Con Bucureşti: 19.257.838,29 lei, în 12 luni; asocierea SC Rotary Construcţii SRL Bucureşti- Aglomancha Empresa Constructora SA Spania: 15.472.565,03 lei, în 12 luni; asocierea Vega 93 SRL Galaţi- Maşini Hibrid SRL a oferit execuţia lucrărilor pentru 18.055.082 lei, în 12 luni; asocierea Sociedade de Construcoes Soares de Costa SA- SC Oyl Company Holding AG SRL: 17.269.289,22 lei, în 12 luni; asocierea Bilfinger Berger Baugesellschaft- ABC VAL Constanţa: 18.468.230,96 lei, în 12 luni. Toate companiile implicate sunt de notorietate: nemţii de la Max Boegl şi Apolodor sunt implicaţi şi în construcţia Autostrăzii Soarelui, Teloxim aparţine contorversatului milionar Theodor Berna, unul din cei mai importanţi constructori din România, prin prisma contractelor cu statul, Rotary aparţine afaceristului Mihai Leonard Rotaru, cunoscut pentru câteva proiecte imobiliare impresionante realizate în Bucureşti, în timp ce Vega 93 este deţinută de milionarul gălăţean Corneliu Istrate. La rândul lor, Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti, West Star Iaşi, Oyl Company Holding şi ABC VAL sunt cunoscute pentru numeroasele contracte parafate de-a lungul anilor cu mai multe instituţii de stat.

Samsar de maşini, judecat pentru o evaziune cu cereale de peste 4 milioane de euro

Tabloul select al ofertanţilor conţine şi un nume complet necunoscut mediului de afaceri. Este vorba despre misteriosul SRL constănţean Maşini Hibride, care dă şi el cu băţul prin gard, în asociere cu mult mai titraţii gălăţeni de la Vega 93, poate-poate prind marele contract. Maşini Hibride a fost înfiinţată în martie 2011 de către Alexandru Săpunaru, de 39 de ani, din Năvodari, şi Daniel Constantin, din Constanţa. Firma are ca domeniu de activitate comerţul cu autovehicule uşoare şi, din câte se pare, i-a mers de minune, din moment ce s-a înscris în cursa pentru un contract de aproape 20 de milioane cu Portul Constanţa. Şi mai interesant decât firma în sine este însă unul din cei doi patroni, Alexandru Săpunaru. Bărbatul care va împlini pe 26 noiembrie vârsta de 40 de ani este implicat în mai multe afaceri, toate preluate din mers, Maşini Hibride fiind singura firmă pe care a înfiinţat-o. Astfel, în 2010, Săpunaru a preluat SC Trans Serv Construct SRL, Global Speed Trans SRL, ultima alături de soţia sa, Georgeta Săpunaru, de 34 de ani. Anterior, în 2009, soţii Săpunaru preluau SC Medform SRL, iar capul familiei lua în nume personal SC Algepa Grains SRL, fimă acuzată în 2010, de către Garda Financiară Constanţa, de o evaziune de 6.000.000 lei. În 2008, Alexandru şi Georgeta Săpunaru deveneau patronii Oraso Travel SRL, după ce, în 2006, capul familiei prelua şi Cereal Cargo Trans SRL. Cea mai importantă afacere cu cereale derulată de cel care râvneşte acum la zecile de milioane de euro ale portului s-a derulat în 2005, când Alexandru Săpunaru a devenit asociat în Lann Trans Group SRL şi Nyx Bar SRL, rebotezată la preluare Grain House Company SRL. Prin cele două firme, cărora li se adaugă şi Pasagri & Trade SRL, Alexandru Săpunaru, ajutat de complicii Adrian Eugen Pastia, Anton Parasca, Radu Băiatu, Costel Daniel Dumitru şi Mihai Alexandru Pîntea, a creat statului, în intervalul 2004-2006, un prejudiciu de 14.538.310,93 lei, echivalentul a peste 4 milioane de euro, prin evaziune cu cereale. Săpunaru a fost reţinut în decembrie 2011 de către procurorii DNA şi trimis în judecată pentru evaziune fiscală în formă continuată.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614