REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.6° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.6° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Exemplu de tratament bancar: asiguratorul a plătit creditul în caz de deces, banca mai cere bani

Exemplu de tratament bancar: asiguratorul a plătit creditul în caz de deces, banca mai cere bani

Replica API 16 martie 2015 | 06:05 537

Tot mai multe cazuri

Tot mai multe cazuri

Absenţa reglementărilor legale clare şi a autorităţilor care să acţioneze în conformitate cu prerogativele de care beneficiază transformă România într-o ţară bananieră şi un Rai pentru bancherii care îşi fac de cap de ani de zile. În Constanţa, a apărut o nouă „modă”. În cazul în care un pensionar a contractat un credit, are asigurare de viaţă şi, la un moment dat, a decedat, banca consideră că asiguratorul poate să achite când vrea şi cât vrea, întrucât ea oricum are de gând să mai ceară nişte bani. Acum vine partea frumoasă: nu îţi spune pentru ce.

Din toate aceste situaţii ne vom referi la Jana Poltarac, de 68 de ani. În 2012, soţul acesteia a decedat. Avea un credit contractat la BCR, instituţie bancară care, după primirea notificărilor potrivit cărora debitorul a decedat, a notificat-o pe soţia acestuia că trebuie să mai achite 1.700 euro, după ce asiguratorul a plătit restul de bani din contractul în cauză.

„Este un credit cu ipotecă făcut pe numele soţului meu, eu coplătitor şi cu asigurare de viaţă numai pentru soţ, care a decedat. Mă chinuiesc de câţiva ani să primesc un răspuns de la bancă şi nu am primit încă. Eu am întocmit dosarul de daune, după deces. După întocmirea dosarului, asiguratorul a cerut suma de la bancă, de plată. Banca a precizat suma, dar asiguratorul a făcut plata după şpte luni, timp în care s-au adunat nişte costuri. Am făcut foarte multe sesizări, să îmi spună şi mie ce reprezintă banii aceia, de ce nu se lichidează şi de ce îmi ţin casa sub ipotecă! Nu-mi ridică nici ipoteca…”, a spus Jana Poltarac, pentru „Replica”.

Mai mult, BCR şi-a bătut joc într-un mod incalificabil de client, susţinând în notificările scrise că se află „în verificări” în privinţa sumelor solicitate, însă nu a ezitat să trimită şi o societate de recuperare să acţioneze pentru recuperarea banilor pe care banca refuza constant să-i justifice. Cu alte cuvinte, logica BCR: vă cerem bani, nu ştim pentru ce, dar vă trimitem recuperatorii dacă nu ni-i daţi. Până şi recuperatorii s-au lămurit repede cu profesionalismul complet absent al BCR.

„În loc să-mi dea un răspuns în scris, m-au dat la o firmă de recuperări, care m-a contactat, le-am spus despre ce este vorba şi le-a dat dosarul înapoi. După trei ani, mi-au făcut executare silită şi poprire pe pensie, fără să mă anunţe cu nimic. Eu ştiu de poprirea asta de la bancă, prin SMS. (…) Nu mi-au făcut nici un grafic, nu am primit nici somaţii de la ei şi nu sunt trecută nici în Biroul de Credit ca rău platnic. Cu mari scandaluri, abia am reuşit să obţin de la ei un formular de sesizare. După alte luni de zile mi-a dat şi firma de asigurare un răspuns în scris”, ne-a mai spus femeia.

Între timp, Jana Poltarac a acţionat banca în instanţă, BCR „reuşind” să se alăture astfel panoului ruşinii, în galeria băncilor care îşi tratează clienţii cu cel mai profund dispreţ şi care, de mai bine de doi ani, pierd pe bandă în hotărârile definitive ale judecătorilor.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367