REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
12.3° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani

EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani

Replica API 18 februarie 2020 | 00:00 267

Directorii executivi de la nivel global, din sectorul serviciilor financiare, se aşteaptă ca inteligenţa artificială să fie un motor important de transformare la nivelul întregului sector, conform studiului Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey, co-sponsorizat de EY şi Invesco.

Potrivit cercetării, 77% dintre respondenţi anticipează că inteligenţa artificială va avea o importanţă majoră în definirea afacerii lor în următorii doi ani, iar 64% dintre directorii executivi preconizează că vor adopta în masă inteligenţa artificială, se arată într-un comunicat al EY, potrivit Agerpres.

"În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare, o tendinţă care este în prezent în ascensiune. Pionieri în adoptarea AI în România au fost acele instituţii financiare care au atins o anumită maturitate organizaţională şi care au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări AI prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi a serviciilor către clienţi", a afirmat Aurelia Costache, liderul Departamentului de Asistenţă în afaceri din EY România şi lider pentru Automatizarea Inteligentă în regiunea CESA.

Studiul şi-a propus să evalueze stadiul actual al adoptării inteligenţei artificiale (AI) de către organizaţiile din sectorul serviciilor financiare. Din rândul directorilor executivi chestionaţi, 77% anticipează că AI va avea o importanţă mare sau foarte mare în cadrul organizaţiilor lor în următorii doi ani. În acelaşi timp, 85% dintre respondenţi au implementat deja AI în cadrul organizaţiilor lor şi se aşteaptă ca aceasta să fie utilizată în scenarii noi de business în anii următori. În plus, aproape două treimi (64%) preconizează că vor utiliza AI pentru a genera noi venituri, pentru a automatiza procese, pentru un management mai bun al riscurilor, pentru a servi mai bine clienţii actuali, dar şi pentru a câştiga noi clienţi în următorii doi ani.

Însă, intensificarea adoptării tehnologiilor AI la nivelul întregului sector al serviciilor financiare vine la pachet şi cu provocări, cum ar fi: calitatea datelor, accesul la date şi concurenţa pentru resurse umane calificate. Toate aceste provocări sunt considerate obstacole majore pentru implementarea AI de către peste 80% dintre directorii executivi intervievaţi în cadrul studiului, afirmă EY.

Perspectiva respondenţilor care utilizează în mod preponderent inteligenţă artificială autonomă este însă diferită, 80% dintre aceştia considerând că piedicile cele mai importante în adopţia AI o reprezintă încrederea în tehnologie şi adoptarea acesteia de către utilizatorii finali.

"AI transformă sectorul serviciilor financiare şi ne putem aştepta ca adoptarea la scară largă să continue. Pe măsură ce tehnologiile încep să revoluţioneze modelele de afaceri şi să transforme funcţiile de business, este tot mai important ca organizaţiile să acorde atenţie implicaţiilor pe termen lung ale adoptării inteligenţei artificiale: încrederea în AI, transformarea forţei de muncă şi modul în poate fi reimaginată valoarea adăugată pentru clienţi şi alţi actori", a declarat Nigel Duffy, lider EY Global Artificial Intelligence.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218