REPLICA ONLINE CONSTANTA

20° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Florin Gheorghe: Plănuim ca imobilele pe care le administrăm în Piaţa Ovidiu să le închiriem agenţilor economici; este mai rentabil

Florin Gheorghe: Plănuim ca imobilele pe care le administrăm în Piaţa Ovidiu să le închiriem agenţilor economici; este mai rentabil

Replica API 18 septembrie 2019 | 17:03 579

Directorul general al RAEDPP exclude vânzarea clădirilor

Directorul general al RAEDPP exclude vânzarea clădirilor

Regia Autonomă de Exploatarea Domeniului Public şi Privat Constanţa a anunţat că demarează lucrări de reparaţii la două imobile pe care le are în administrare: unul situat pe strada Petru Rareş, iar cel de-al doilea se află pe strada Arhiepiscopiei, chiar lângă Moscheea Carol, într-o zonă intens vizitată de turişti. Noul director general al RAEDPP, Florin Gheorghe, spune că are în plan reabilitarea tuturor clădirilor pe care le administrează, iar în cazul unora dintre ele consideră că varianta cea mai bună de exploatare este închirierea către agenţi economici.

Reporter: Aţi anunţat că începeţi renovarea unor clădiri. Unde se află acestea şi ce plănuiţi pe mai departe în privinţa lor?

Florin Gheorghe: Într-adevăr, am început cu realizarea expertizelor. Au fost finalizate anul trecut, pentru 16 imobile, şi astfel am putut demara anul acesta şi renovarea unora dintre clădiri. Renovarea a presupus lucrări de mai mică anvergură pentru că unele dintre case au fost lăsate prea mult timp în paragină şi atunci necesită intervenţii mai ample, lucrări la structura de rezistenţă şi implicit costuri mai mari, bani care anul acesta nu au fost prinşi în buget, dar sperăm ca anul viitor Primăria Constanţa să ne ajute cu fonduri.

Rep.: Dar lucrările anunţate de dvs.? Au început?

F.G.: Da, au fost bani alocaţi, dar anul acesta am considerat necesar să începem cu lucrări mai mici, să putem face cât mai multe case, să reabilităm faţadele şi acoperişurile. Clădirile sunt în zona centrală şi în zona Peninsulară, pentru că acolo avem cele mai mari probleme cu imobilele. Mă rog, nici chiriaşii nu au prea avut grijă de aceste imobile, dar nici noi, ca regie, nu am urmărit foarte îndeaproape ce se întâmplă cu ele. E adevărat, unele dintre imobile au fost revendicate, dar primăria a câştigat acele procese şi au rămas tot în patrimoniul primăriei şi în administrarea noastră.

Rep.: Din ce înţelegem de la dvs., aceste clădiri nu mai au chiriaşi?

F.G.: În unele nu mai sunt chiriaşi, sunt goale, şi atunci putem să le renovăm în voie, în altele sunt chiriaşi, dar intervenim numai la faţade şi la acoperiş.

Rep.: Ulterior, ce se va întâmpla cu ele? Le închiriaţi sau există şi varianta să le vindeţi?

F.G.: Nu, de vândut nu mai vindem absolut nimic, pentru că s-au vândut destul în decursul ultimilor ani şi, din punctul meu de vedere, eu nu sunt de acord cu vânzarea imobilelor, pentru că ele sunt un bun al oraşului şi pot produce bani pentru comunitate, din chirii, iar aceşti bani îi putem folosi pentru alte investiţii. (...) Aceste clădiri vom încerca să le exploatăm cât mai bine, unele sunt situate în zone cu trafic pietonal mare şi am putea să le închiriem în întregime către agenţii economici care să desfăşoare diverse activităţi, iar atunci şi chiria este mai mare. În momentul de faţă, sunt clădiri care sunt în fondul locativ de stat şi sunt închiriate ca şi locuinţe, însă chiriile sunt ridicol de mici, undeva la 80 de lei, 100 de lei apartamente cu 2 sau 3 camere, bani care nu sunt suficienţi nici măcar pentru a întreţine acele clădiri.

Rep.: Şi ce veţi face? Daţi oamenii afară, ridicaţi nivelul chiriei, aduceţi agenţi economici?

F.G.: Avem un dialog cu Ministerul Dezvoltării, le-am transmis că am dori ca aceste chirii să le actualizeze măcar cu rata inflaţiei, pentru că din 2007 nu au mai fost actualizate şi le-am trimis punctul nostru de vedere şi aşteptăm să dea ordonanţa de urgenţă pentru a le putea actualiza. Însă, pentru acei oameni care locuiesc în acele case, vom încerca să le găsim alte locuinţe care nu sunt centrale sau în Piaţa Ovidiu.

Rep.: Iar clădirile din Piaţa Ovidiu le veţi transforma în sedii pentru agenţii economici?

F.G.: Este mult mai rentabil aşa. Să vă dau un singur exemplu: pentru o clădire cu două etaje, astăzi încasăm din chirii de la diverse familii care locuiesc acolo 400 de lei. Aceeaşi clădire, dacă am închiria-o către un agent economic, am încasa 2.500- 3.000 de euro, 4.000 de euro. Oricum, se vor organiza licitaţii şi depinde cum va decurge licitaţia şi câţi agenţi economici se vor înscrie. (...)

Rep.: Dar, de la de la cetăţeni oricum aveţi foarte multe solicitări pentru locuinţe. Următoarea noastră întrebare este legată de sesizări pe care noi le-am primit de la cetăţeni, cu privire la atribuirea de locuinţe, spre exemplu în cartierul Henri Coandă. Oamenii reclamă că există ba o comisie de atribuire de la dvs., ba că sunt pasaţi la o altă comisie, care nu este a regiei. Lămuriţi-ne cum stau lucrurile.

F.G.: Aşa este, există o dilemă, pentru că şi la noi vin în audienţă la noi, însă dosarele sunt la Serviciul Public de Asistenţă Socială care are un birou în cartierul Henri Coandă. Ei primesc aceste dosare de la cetăţeni care doresc o locuinţă în cartierul Henri Coandă şi există o comisie, formată şi din consilieri locali, care stabileşte punctajul pentru fiecare dosar şi fac repartiţiile. Pe noi doar ne anunţă în scris că familia Ionescu sau familia Popescu a primit repartiţie în blocul HC22, apartamentul 10, să spunem. Deci, pe noi doar ne informează, iar noi luăm legătura cu respectivii şi îi chemăm să vină, să semneze contractul şi le predăm cheile. (...)

Rep.: Dar la dumneavoastră ce dosare se primesc?

F.G.: Noi primim dosare pentru locuinţe ANL, pentru locuinţe din fondul locativ de stat şi mai avem, tot în Cartierul Henri Coandă, 6 blocuri, care au fost destinate exclusiv celor evacuaţi din imobile naţionalizate. De acestea ne ocupăm noi. De restul de 27 de blocuri din acel cartier se ocupă Serviciul de Asistenţă Socială. (...)

În cadrul interviului, directorul RAEDPP a mai făcut referire şi la planurile de înfiinţare a unei sere – VIDEO INTERVIU INTEGRAL:

F.G.: Ne dorim ca de anul viitor să avem propria noastră seră de flori, să fim şi noi producători. (...) Am identificat terenul, în oraş, am făcut actele necesare către primărie, să ne fie transmis în administrare, avem firma care se va ocupa de această seră. Avem oferte pentru construcţia serei, banii sunt pregătiţi... Terenul este în zona industrială, lângă fabrica de BCA, sunt 5 mii de metri pătraţi.

A.C.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
care agenti economici ?
0
0
ca infractorii din primarie in frunte cu hotul fagadau si in combinatie cu hotul gheorghe au inceput sa iasa-n frunte ca paduchii. Incurajati fiind de jartelele de judecatori care spaguiti fiind au constatat ca infractorii n-au furat nimic. Deci fapta adica hotia nu exista. Multa muie cu cacat la toti !!!
12
0
Tara de rahat
7
0
Cine va inchiriaza vechiturile astea ?
8
4
Dar ce spagute se arata in zare...
14
2
Sunt Fagadau, Babu si cine vor ei!
13
2
Un traseist politic si un lingau notoriu.
22
4

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367