REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Fondul Proprietatea, acuzat că se opune protejării intereselor statului român!

Fondul Proprietatea, acuzat că se opune protejării intereselor statului român!

Replica API 6 decembrie 2016 | 12:37 197

RĂZBOI ÎN PORT

RĂZBOI ÎN PORT

Organizația patronală Constanţa Port Business Association, împreună cu Federația Națională a Sindicatelor Portuare susțin Proiectul de lege pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, aflat în prezent în procedură de promulgare și apreciază că informațiile publicate în presă în legătură cu acest proiect dezinformează opinia publică.

Proiectul de lege propune protejarea interesului statului român de a întreţine şi dezvolta infrastructura de transport naval pe care o are în proprietate, astfel încât să se asigure competitivitatea porturilor româneşti. Intervenția Fondului Proprietatea este făcută în calitate de acționar al CNAPMC. „Fondul Proprietatea condamnă un proiect de act normativ ca fiind un proiect de lege "alarmant", în condiţiile în care toate normele pe care legiuitorul le propune spre adoptare au drept unic scop protejarea interesului general al statului român prin asigurarea unei mai bune administrări a proprietăţii publice a Statului”, spun reprezentanții comunității portuare.

Statul român are în proprietate infrastructura de transport naval - porturi, canale, căi de navigație interioară, amenajări hidrotehnice. Pentru a fi întreținute, reparate, etc, statul român a încheiat contracte de concesiune cu societăți denumite Administrații De Porturi sau Căi Navigabile. Fondul Proprietatea este doar acționar la unele dintre aceste Administrații (societăți). Precizăm că scopul principal al proiectului de lege este asigurarea întreținerii și dezvoltării infrastructurii de transport naval, proprietate publică a statului român. Pentru aceasta, este nevoie de investiţii de anvergură, având în vedere valoarea totală a infrastructurii de transport naval din România, pe de o parte, şi faptul că în ultimii 26 de ani aceste investiţii au fost întârziate sau amânate în mod constant.

Motivul pentru FP se opune acestei legi devine simplu: investițiile ar anula profitabilitate pe perioada în care sunt făcute, astfel că Fondul nu ar mai putea încasa dividende. În 2016, Fondul încasează dividende de 20% din 90 milioane de lei, conform participației la profit. Aceste companii la care FP este acționar au reprezentat în ultimii ani o sursă importantă de venituri pentru entitate și, în mod direct sau indirect, pentru administratorii acestuia.

„Văzându-și ameninţate sursele unor venituri constante, administratorul Fondului Proprietatea reacţionează prin lansarea în presă a unor informaţii incomplete şi, care scoase fiind din context, conduc către concluzii eronate. Avem o lege bună, în interesul comun și echidistant al statului român pe care doar FP nu o dorește, deoarece se opune normalității comerciale și interesului statului”, reacționează reprezentanții Constanţa Port Business Association. Proiectul de lege mai cuprinde și alte reglementări la fel de importante menite să alinieze legislația națională la cadrul legal european privind accesul la piața serviciilor portuare și transparența financiară a porturilor.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108