REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
11.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Fonduri europene pentru operatorii portuari, pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII!

Fonduri europene pentru operatorii portuari, pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII!

Replica API 13 iunie 2019 | 00:00 365

Operatorii portuari ar putea beneficia de finanțare nerambursabilă pentru realizarea de investiții în infrastructura portuară, pentru a contribui astfel la creșterea volumului de mărfuri manipulate în porturile maritime și interioare din România.

Ministerul Transporturilor a făcut public proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor de modificare a anexei la OMT 1532/17.10.2017 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru realizarea de investiții în infrastructura portuară și infrastructura locală intermodală/multimodală, aferentă Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), Axa Prioritară 1, Obiectivul specific 1.3 - Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală, și Axa Prioritară 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, obiectivul specific 2.4 - Creșterea volumului de mărfuri tranzitate prin terminale intermodale și porturi. Proiectul a fost publicat pe 6 iunie a.c., iar cei interesați pot transmite propunerile și observațiile până pe 17 iunie a.c..

„Modificarea Anexei la ordinul privind Schema de ajutor de stat pentru investiții în infrastructura portuară și in infrastructura locală intermodală / multimodală are în vedere acordarea posibilității ca operatorii portuari sa beneficieze de finanțare nerambursabila pentru realizarea de investiții in infrastructura portuara cu scopul de a contribui la creșterea volumului de mărfuri manipulate în porturile maritime si interioare.

Aceasta modificare are la baza Decizia C(2018) 8890, din 12.12.2018, de modificare a Deciziei de punere în aplicare C(2015) 4823 de aprobare a anumitor elemente din Programul Operațional „Infrastructură Mare” pentru sprijinul din partea Fondului European de Dezvoltare Regională și a Fondului de Coeziune în temeiul obiectivului referitor la investițiile pentru creștere și locuri de muncă din România.

Viziunea strategică pentru porturile din România este legată de o rețea de bază de porturi care va deservi în mod strategic România cu infrastructură sigură, echipamente și practici logistice moderne și eficiente.

Aceste porturi au fost alese pe baza unor criterii specifice precum încadrarea lor în rețeaua de porturi TEN-T, în funcție de dimensiune, operarea curentă și potențială de mărfuri și amplasament.

Totodată transportul naval contribuie la reducerea emisiilor provenite din transporturi prin transferarea fie parțială sau în totalitate a mărfurilor de la modul rutier la moduri de transport mai sustenabile. Acest transfer presupune, de asemenea, o eficiență mai mare și reduceri de costuri pentru transportul de marfă”, arată reprezentanții Ministerului Transporturilor.

Obiectivul prezentei scheme constă în sprijinirea realizării de investiții în porturile maritime și interioare, în vederea atingerii obiectivelor asumate de România în cadrul Axelor prioritare 1 și 2 din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, cu respectarea prevederilor schemei de ajutor de stat.

Schema de ajutor de stat are ca scop modernizarea și dezvoltarea porturilor maritime, interioare și a terminalelor locale intermodale/multimodale din România, în conformitate cu cerințele Master Planului General de Transport al României.

Bugetul total estimat al schemei alocat pentru investițiile în infrastructura portuară este de 729.950.000 euro (echivalent în lei) si reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul de Coeziune (328.015.000 euro) și prin Fondul European de Dezvoltare Regională (292.442.500 euro) şi fonduri de cofinanțare publică asigurate de la bugetul de stat / bugetul local (109.492.500 euro).

Bugetul total estimat alocat pentru investițiile în infrastructura locală intermodală/multimodală al schemei este de 40.000.000 euro (echivalent în lei) si reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională (34.000.000 euro) şi fonduri de cofinanțare publică asigurate de la bugetul de stat / bugetul local (6.000.000 euro).

F.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Totul e roz pe foaie..cateva mici probleme legata de Autoritatea nationala a vamilor, care sunt ramasi in anii 70 la nivel de mentalitate si proceduri.Cand frate se va moderniza aceasta institutie fanariota, plina de "echipe de recoltare" a banilor de prin Port?Cat timp trepadusi mici,colectorii de spagi, gen sefi de tura, sefi de vama sunt numiti si vin la pachet cu echipa lor de incredere, o sa faceti kkt-ul praf, cu toti banii si strategia voastra.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367