REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
16.2° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Fostul director al Corpului de Control al Primăriei, Ionuţ Pripişi, ca şi scăpat de o condamnare cu executare!

Fostul director al Corpului de Control al Primăriei, Ionuţ Pripişi, ca şi scăpat de o condamnare cu executare!

Replica API 8 martie 2018 | 09:25 234

Ionuţ Primişi, fostul director al Direcţiei Corp Control Primărie Constanţa (actuala Poliţie Locală), a fost condamnat de Tribunalul Constanţa la o pedeapsă de 7 luni de închisoare, cu suspendare, în dosarul în care a fost trimis în judecată pentru sustragere sau distrugere de probe ori de înscrisuri şi favorizarea făptuitorului. Sentinţa nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel.

Pripişi este acuzat că a favorizat un cunoscut afacerist constănţean, care construia fără să aibă autorizaţie. Însă, totul a ieşit la iveală atunci când Pripişi a intrat în concediu medical şi i-a ţinut locul altcineva, iar persoana respectivă a verificat dacă sesizarea a ajuns la Parchet.

Potrivit rechizitoriului DNA, începând cu luna noiembrie 2015, inculpatul Ionuţ Corneliu Pripişi, şeful Corpului de Control al Primăriei municipiului Constanţa, a reţinut o sesizare întocmită de subordonaţii săi cu privire la comiterea unei infracţiuni la regimul disciplinei în construcţii, destinată Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa, pe care a păstrat-o un interval lung de timp, după care a distrus-o. Procurorii susţin că Pripişi l-a ajutat afaceristul respectiv, autor al unei infracţiuni la regimul disciplinei în construcţii, prevăzută de art.24 lit.c din Legea nr.50/1991, prin reţinerea şi în final distrugerea actului de sesizare a parchetului competent cu privire la infracţiunea respectivă, cu scopul împiedicării tragerii la răspundere penală a persoanei respective, care se apucase de „treabă” chiar în centrul urbei.

Ce spune rechizitoriul:

„La data de 4.11.2015, doi funcţionari în cadrul Direcţiei Poliţiei Locale din Primăria municipiului Constanţa au efectuat o acţiune de control la un teren, proprietate privată, situat în municipiul Constanţa, str.(.....) nr.13, zona (.....), parcela A(.....)/7/2, unde au constatat că se efectuau lucrări de construcţii fără autorizaţie de construire, necesară, constând în realizare de săpătură, realizare foraj, armare şi turnare a 18 piloţi în interiorul excavaţiei, în vederea construirii unui imobil D+P+2et. Controlul a fost efectuat cu participarea martorei (.....), mandatara suspectului, proprietarul imobilului în construcţie, care a prezentat funcţionarilor primăriei următoarele documente: certificat de urbanism nr.(.....)/14.05.2015, emis de Primăria mun.Constanţa ca urmare a cererii formulate de (.....) la data de 10.11.2014, procură specială autentificată sub nr.(.....)/26.08.2015 la BNP (.....), aviz cultură nr.(.....)19.10.2015 emis în vederea eliberării autorizaţiei de construire şi procesul verbal de trasare nr.(.....)23.10.2015. În cuprinsul notei de constatare s-a consemnat că cei doi funcţionari au constatat „executarea de lucrări de construcţii fără autorizaţie de construire necesară conform art.3 din Legea nr.50/1991, constând în realizare săpătură S=27mx14m, h=1,7 m, realizare foraj, armare şi turnare a 18 piloţi în interiorul excavaţiei în vederea construirii imobil D+P+1et+2et”.

„Cei doi funcţionari au constatat că pe strada (.....) se edifica un imobil, muncitorii fiind prezenţi la faţa locului, fără însă a exista vreun panou care să anunţe tipul de lucrare, perioada pentru care a fost avizată lucrarea, datele proprietarului, ale executantului şi numărul autorizaţiei. Faţă de această situaţie, martorii au luat legătura cu reprezentantul proprietarului, martora (.....) care s-a recomandat ca mandatar al proprietarului imobilului.

Fiindu-i solicitate documentele legale în baza cărora a iniţiat lucrările de construire, femeia a declarat că nu posedă decât certificatul de urbanism, având documentaţia depusă pentru autorizare. Din certificatul de urbanism, martorul a constatat că terenul pe care se edifica imobilul era situat într-o zonă în care fusese instituit un regim de protecţie, respectiv SIT aşezare, cu cod CT – I-s-A-02554., care afecta pe toată suprafaţă cuprinsă între intersecţia b-dul (.....) cu b-dul (.....) şi malul de sud al Lacului Siutghiol.

Tot atunci, funcţionarii Primăriei mun. Constanţa au informat-o pe martora (.....) cu privire la aceste aspecte şi au încheiat totodată nota de constatare, aducându-i la cunoştinţă şi că urma a fi sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanţa pentru a se efectua cercetări”, potrivit rechizitoriului. Numai că femeia, care era mandatara afaceristului, le-a transmis celor doi funcţionari că a vorbit cu Pripişi, care o asigurase că „va fi sancţionată cu amendă contravenţională de 1.000 lei şi asta-i tot”.

Iar de aici a urmat demiterea, urmărirea penală, trimiterea în judecată şi condamnarea în primă înstanţă, la o pedeapsă de tot râsul pentru un funcţionar public cu funcţie de conducere.

Daniel ALBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218