REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.8° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
8.8° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Francezii de la Renault şi PSA plătesc nota acordurilor cu Daimler şi GM

Francezii de la Renault şi PSA plătesc nota acordurilor cu Daimler şi GM

Replica API 1 octombrie 2013 | 00:00 192

Producătorii auto francezi Renault şi PSA Peugeot - Citroen au întors armele în războiul din industrie în privinţa emisiilor maxime de CO2. Conform reglementărilor europene, la nivelul anului 2020, emisiile medii ale vehiculelor produse ar trebui să scadă la 95 gr./km.

Când Renault a semnat acordul cu Daimler singurele detalii oferite presei şi publicului de cei doi mari producători au fost legate de schimburi de tehnologie şi know-how. La fel s-a întâmplat şi atunci când PSA a decis să colaboreze cu divizia europeană A General - Motors, Opel. Ei bine, acum încep să iasă la lumină şi înţelegerile mai puţin vizibile dintre producătorii francezi şi cei germani. Conform ANE, atât Renault cât şi PSA, companii care au susţinut cu putere reducerea drastică a emisiilor de CO2 până la 95 gr./km alături de italienii de la Fiat, par să fi schimbat brusc taberele. Un oficial al guvernului francez a declarat că "am fost înştiinţaţi de această nouă poziţie comună a industriei noastre săptămâna trecută".

Prin urmare, presiunile făcute atât de industriaşii germani cât şi de cancelarul Angela Merkel par să aibă roade. După ce au reuşit să impună ca emisiile de CO2 luate în calcul să fie cele medii, pentru întreaga flotă, şi nu maxime pentru fiecare model în parte, germanii par să obţină o nouă victorie. Dorinţa companiilor din cel mai puternic stat european este ca emisiile de 95 gr CO2/km - care ar însemna ca maşinile să consume, în medie, doar 4 l de combustibil pentru fiecare 100 km - să fie atinse progresiv între 2020 şi 2024. Mai exact, peste şase ani ar trebui ca doar 80% dintre maşini să emită sub 95 gr/km, urmând ca annual, până în 2024, câte 5% din maşinile produse să se încadreze în aceste limite. Motivul pentru care germanii încearcă această strategie este legat, desigur, de faptul că majoritatea vehiculelor premium au motoare mari care se pot încadra într-o limită de consum mediu de 4 l/100 km doar cu cheltuieli enorme de cercetare şi dezvoltare. Mai greu de ânţeles este poziţia francezilor care au avansat enorm în direcţia reducerii consumului motoarelor şi care, neavând o gamă largă de produse premium, pot ajunge mult mai uşor la pragul solicitat de autorităţile de la Bruxelles. Se pare însă că tehnologia germană vine cu un cost suplimentar. Unul care, în timp, poate duce la pierderi enorme pentru francezii care au investit sume importante în găsirea de soluţii de reducere a consumului. Cât despre încercarea francezilor de a reveni în segmentul premium - fapt ce ar putea justifica nevoia unor sisteme de propulsie mai gurmande - este greu de crezut că nemţii vor permite apariţia unor concurenţi. Chiar dacă aceştia sunt aliaţii lor.

Sursa: Capital

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614