REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Frankfurt Motor Show 2013: spectacol electrizant, veşti proaste şi speranţe deşarte

Frankfurt Motor Show 2013: spectacol electrizant, veşti proaste şi speranţe deşarte

Replica API 17 septembrie 2013 | 00:00 155

Ediţia din acest an a celei mai importante expoziţiii auto germane (IAA) a adus supuşilor zeului Automobil o mulţime de noutăţi, însă şi multe veşti proaste. Germanii au dominat show-ul

Luminile reflectoarelor, aerul sărbătoresc şi caroseriile sclipitoare ale maşinilor nu au reuşit să ascundă îngrijorarea şefilor de mari companii producătoare de maşini. În ciuda faptului că numărul premierelor mondiale a ajuns la 159 - dintre care 70 au fost vehicule noi, concepte şi studii de design, iar restul sisteme şi componente destinate industriei auto - mulţi jurnalişti au remarcat tonul sobru al prezentărilor şi feţele îngrijorate ale oficialilor. La IAA 2013, poate mai mult decât oricând, lipsa de soluţii pentru depăşirea crizei vânzărilor din Europa se vede şi pare acută. "Piaţa din Europa este încă foarte dificilă. Nu văd niciun semn de redresare", declară Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, arătând că industria auto italiană nu vede cu optimism viitorul. Pare a fi şi motivul pentru care, la Frankfurt, hala în care se află produsele mărcilor italiene Fiat, Alfa Romeo sau Lancia este ocolită de mulţi reprezentanţi ai presei auto şi chiar de oficiali ai altor mărci. Ba se pare că până şi absenţa de la Frankfurt a şefului grupului Fiat, Sergio Marchionne, este legată de acelaşi motiv: nu e nimic nou de văzut. Sau, aproape nimic, pentru că la standul Ferrari străluceşte noul 458 Speciale. "Să lansezi un nou model acum nu e o idee bună pentru că, apoi, când piaţa îşi va reveni, vehiculul tău o să fie deja vechi", adaugă Montezemolo. Din fericire, viziunea oficialilor din grupul Fiat în privinţa modului de depăşire a crizei este împărtăşită de puţini şefi ai altor mărci. Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, este de părere că "suntem pe cale să vedem sfârşitul unei perioade de cinci ani de declin". Oficialul îşi bazează afirmaţia pe o logică simplă şi clară, dar interpretabilă: creşterea vânzărilor de maşini de ocazie - vizibilă pe piaţa europeană - va atrage după sine majorarea comerţului cu maşini noi. "Suntem convinşi că scăderea pieţei se apropie de sfârşit", menţionează Ghosn, adăugând însă că redresarea vânzărilor va fi lentă şi de durată. Optimismul moderat al celor de la Renault este dovedit şi de modele prezentate la expoziţia germană din aceast an: un concept - Initiale Paris -premergător unui nou Espace şi un facelift al familiei Megane. De asemenea, colegii de alianţă de la Nissan au prezentat un concept care dezvăluie liniile viitorului X-Trail. Nici germanii de la Opel nu sunt de acord cu modul celor de la Fiat de a depăşi criza. "Nu există altă soluţie de a concura într-o piaţă dificilă decât lansarea de noi modele", spune Karl-Thomas Neumann, preşedinte al GM Europe şi director executiv la Opel. Tocmai de aceea, la standul Opel se află un facelift al modelului Insignia şi chiar un concept mai mult decât interesat: Monza.

O poziţie complet opusă celei a italienilor are însă Stephen Odell, şeful Ford of Europe. Acesta a declarat, cu un optimism destul de greu de înţeles, că se aşteaptă ca piaţa auto europeană să crească puternic. "Sunt o mulţime de indicatori pe care îi urmărim şi se pare că am depăşit partea cea mai dificilă a crizei", spune Odell, menţionând, surprinzător, că se aşteaptă la o majorare a pieţei cu nu mai puţin de 20% în următorii cinci ani. Tocmai de aceea, oficialii Ford se declară gata de a lansa 25 de noi modele până la finalul lui 2017. Cu numai un an în urmă, compania anunţa lansarea a doar 15 vehicule în acelaşi interval. Prin urmare, optimism debordant la Ford, companie care a prezentat la Frankfurt conceptul Vignale, în speţă, un Ford Modeo cu o echipare de top, peste ceea ce poate oferi Titanium în prezent. Deşi pare că se tem să recunoască, cei de la Ford ţintesc cu acest model atragerea unei părţi a clienţilor mărcilor premium. Alături de acest Mondeo cu materiale şi finisaje demne de segmentele superioare, la standul Ford poate fi văzut şi un alt concept, care arată liniile viitorului S-Max.

Dacia se zbate în anonimat

O decizie ciudată a oficialilor Renault a fost aceea de a nu înscrie lansarea Dacia Duster pe lista conferinţelor de presă, având în vedere că acest model aduce grupului, anual, vânzări de aproape 300.000 de unităţi la nivel mondial. E drept că vorbim doar despre un facelift, şi nu despre un vehicul cu totul nou, dar caracteristicile noului miniSUV produs la Mioveni îl pot face atractiv pentru clienţi. Atât noua variantă de motorizare (1.2 TCe - 125 CP), cât şi dotarea cu ESP, regulator de viteză, airbaguri frontale şi laterale, sistem MediaNAV şi alte mici detalii - printre care mutarea butoanelor pentru acţionarea geamurilor pe panourile interioare ale uşilor - aduc Duster mult mai aproape de solicitările clienţilor europeni care vor un SUV fiabil şi cu preţ redus. În ciuda imaginii de "soră săracă" pe care oficialii Renault o întreţin mai mult sau mai puţin voit, Dacia continuă să atragă atenţia. Din nefericire, viitorul nu pare la fel de luminos. Odată cu Duster, întreaga gamă Dacia a fost modificată, iar şanse pentru lansarea unui produs cu totul nou sunt puţine. De altfel, conform lui Arnaud Deboeuf, directorul programului "Entry" în cadrul grupului Renault, în anii următori ne putem aştepta doar la incuderea unor noi echipamente în dotarea maşinilor existente, serii limitate şi, eventual, facelifturi. Chiar şi fără noutăţi absolute în următorii unu-doi ani, Dacia are şanse să-şi majoreze vânzările atât în Europa, cât şi la nivel mondial, graţie faptului că gama e destul de nouă şi mai sunt multe pieţe pe care marca nu a fost încă lansată. 159 premiere mondiale au fost lansate la Frankfurt, aproape jumătate fiind vehicule noi, concepte şi studii de design

sursa: Capital

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614