REPLICA ONLINE CONSTANTA

19.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
19.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Front de aşteptare pentru desfacere/refacere convoaie la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră

Front de aşteptare pentru desfacere/refacere convoaie la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră

Replica API 18 iulie 2012 | 00:00 409

Proiect în linie dreaptă

Proiect în linie dreaptă

În aproximativ 18 luni de zile, la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari, va exista un front de aşteptare pentru desfacere/refacere convoaie. În acest sens, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Transport" şi Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa au demarat proiectul "Front de aşteptare pentru desfacere/refacere convoaie la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari". Obiectivul proiectului îl constituie realizarea unui front de desfacere/refacere convoaie la confluenţa canalelor navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari şi constă efectiv în construirea unui cheu continuu vertical de 100 metri lungime, construirea unui front de acostare din coloane metalice de 200 metri lungime; realizarea in spatele cheului vertical a unei platforme de exploatare, de circa 2000 mp şi realizarea unui ansamblu de clădiri din containere pentru desfăşurarea activităţii de supraveghere. De asemenea, se va amplasa unui modul energetic necesar alimentării cu energie termică a clădirii de exploatare, se va realiza sistemulde alimentare cu apă a folosinţelor şi cu energie electrică. Proiectul are un buget total de 13.758.038 lei, din care 5.388.309 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat, şi are ca scop îmbunătăţirea siguranţei traficului pe toate modurile de transport. "Acest proiect este o necesitate funcţională pentru traficul convoaielor în condiţii optime pe cele două canale navigabile datorită diferenţelor de gabarite ale canalului şi diferenţelor între caracteristicile geometrice ale convoaielor. Lucrarea va fi executată pe malul stâng al canalului Dunăre - Marea Neagră, între kilometrul 34 şi 35, şi constă într-un front de acostare în lungime de 300 de metri, compus dintr-un cheu continuu din palplanşe metalice, pe o lungime de o sută de metri, şi un front de acostare executat din coloane metalice forate umplute cu beton, având o lungime de circa 200 de metri", a declarat Silviu Udrea, manager de proiect. Menţionăm că perioada de execuţie a lucrărilor pentru proiectul menţionat este 16.08.2012 - 16.11.2013, fiind urmată de perioada de garanţie între 17.11.2013 - 17.11.2015. Mai mult decât atât, proiectul ce priveşte execuţia canalului Dunăre - Bucureşti, s-a întocmit studiul de fezabilitate. "Execuţia acestui canal constă în navigabilizarea zonei între Olteniţa şi 1 Decembrie, Port Bucureşti, pe Argeş, 73 de km pe Argeş şi 31 km pe Dâmboviţa, total 104 km. Studiul de fezabilitate a fost aprobat, acum urmând să fie aprobată investiţia. Valoarea estimativă a lucrărilor ar fi de aproape de 2 miliarde de euro cu TVA", a mai spus Silviu Udrea.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218