REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.8° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
10.8° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Gabara pentru TIR-uri devine gargară. Prefectul Bola: Am pierdut gabara din vedere. Pur şi simplu, mi-a scăpat

Gabara pentru TIR-uri devine gargară. Prefectul Bola: Am pierdut gabara din vedere. Pur şi simplu, mi-a scăpat

Replica API 4 noiembrie 2013 | 00:00 152

Calvarul de pe Podul Agigea este departe de a se sfârşi şi, mai mult, intră în noi faze interesante: pentru gabara mult dorită, încă mai aşteptăm. Puţin. Aşa ne asigurau săptămâna trecută autorităţile, într-o nouă şedinţă la Instituţia Prefectului. Transportul greu, pentru care traficul a fost restricţionat pe Podul Agigea, încă e în stand-by, întrucât gabara nu şi-a făcut apariţia. Mai mult, prefectul Eugen Bola a dat gabara "dispărută". El a declarat pentru "Replica": "Am pierdut gabara din vedere. Din câte ştiu, mâine trebuie să vină neapărat. Dar, dau astăzi nişte telefoane să văd ce şi cum. Pur şi simplu, mi-a scăpat". Prea multe detalii nu ştie nici directorul Administraţiei Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu: "În afară de aşteptat, ce să facem? Încă nu am fost anunţaţi de la Galaţi, din şantierul unde s-au operat acele schimbări la gabară. Noi am convenit cu ei ca atunci când va fi gata să fim pregătiţi aici. Mai multe nu aş dori să spun, pentru că ultima dată când am zis ceva, lumea a spus că mint. Aşadar, aşteptăm". Motivele din cauza cărora întârzie sosirea gabarei sunt de ordin tehnic. Amuzamentul situaţiei constă în zeci de organizări, şedinţe de lucru, conferinţe de presă, pentru ca gabara să intre în şantierul de la Galaţi. La ultima şedinţă organizată pe această temă la Instituţia Prefectului, reprezentantul Direcţiei de Exploatare Canal Dunăre-Marea Neagră a lămurit situaţia: "După cum ştiţi, la întâlnirea cu premierul Victor Ponta s-a stabilit ca transportul traficului greu să fie asigurat, de la nord la sud, de un bac. Caracteristicile tehnice sau condiţiile canalului nu permit accesul nici unui bac de pe Dunăre. S-a găsit o soluţie, cu o gabară de 1.000 de tone, specială pentru transport agabaritic, care asigură un bord liber. Am efectuat măsurători topometrice, am evaluat pantele pe care vor avea acces maşinile. Pe partea de organizare a accesului dinspre mal, problema a fost rezolvată. Nu a fost însă rezolvată problema gabarei. Această gabară are o singură poartă. Ori, pentru trecerea peste canal, aveam nevoie de două porţi. La o gabară de 60 de metri pentru 150 de metri, cât are canalul, vă daţi seama câte manevre de întoarcere erau necesare. Astfel, a fost nevoie de o a doua poartă. Practic, după conceperea celei de-a doua porţi, se va asigura accesul în sensul de mers. Proiectarea a durat vreo două săptămâni, avizele au durat şi ele. A intrat în şantier luni şi va fi gata pe 3 noiembrie. O zi sau o zi şi jumătate va dura drumul de la Galaţi la Constanţa, facem inaugurarea pe 5 şi pe 6 sau 7 funcţionează. Va permite accesul la nouă utilaje, maşini mari".

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367