REPLICA ONLINE CONSTANTA

24° Constanța Mar., 16 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6701
24° Constanța Marți, 16 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6701
 

Gabara pentru TIR-uri devine gargară. Prefectul Bola, "mai tare" ca premierul

Gabara pentru TIR-uri devine gargară. Prefectul Bola, "mai tare" ca premierul

Replica API 23 octombrie 2013 | 00:00 549

Calvarul de la Podul Agigea:

Calvarul de la Podul Agigea:

Calvarul de pe podul de la Agigea este departe de a se sfârşi şi, mai mult, intră în noi faze interesante: pentru gabara mult dorită, mai aşteptăm. Puţin. Aşa ne asigură autorităţile, reunite marţi, într-o nouă şedinţă la Instituţia Prefectului. Transportul greu, pentru care traficul a fost restricţionat pe Podul Agigea, mai are de aşteptat până la începutul lunii noiembrie. Gabara de 1.000 tone va părăsi şantierul de la Galaţi pe data de 3 noiembrie şi "într-o zi sau două", potrivit prefectului Eugen Bola, va ajunge la Agigea, pentru a-şi îndeplini menirea: asigurarea transportului greu pe canalul Dunăre - Marea Neagră. Amintim că, potrivit declaraţiilor premierului Victor Ponta, aflat într-o recentă vizită la Constanţa, gabara ar fi trebuit să se afle deja la Constanţa!

Motivele din cauza cărora întârzie sosirea gabarei sunt de ordin tehnic. Amuzamentul situaţiei constă în zeci de organizări, şedinţe de lucru, conferinţe de presă, pentru ca gabara să intre în şantierul Galaţi... luni! Ce a determinat o asemenea întârziere? O poartă de acces! Directorul executiv al Direcţiei de Exploatare Canal Dunăre - Marea Neagră, prezent la conferinţa de marţi de la Prefectură, a lămurit situaţia: "După cum ştiţi, la întâlnirea cu premierul Victor Ponta s-a stabilit ca transportul traficului greu să fie asigurat, de la nord la sud, de un bac. Caracteristicile tehnice sau condiţiile canalului nu permit accesul nici unui bac de pe Dunăre. S-a găsit o soluţie, cu o gabară de 1.000 de tone, specială pentru transport agabaritic, care asigură un bord liber. Am efectuat măsurători topometrice, am evaluat pantele pe care vor avea acces maşinile. Pe partea de organizare a accesului dinspre mal, problema a fost rezolvată. Nu a fost însă rezolvată problema gabarei. Această gabară are o singură poartă. Ori, pentru trecerea peste canal, aveam nevoie de două porţi. La o gabară de 60 de metri pentru 150 de metri, cât are canalul, vă daţi seama câte manevre de întoarcere erau necesare. Astfel, a fost nevoie de o a doua poartă. Practic, după conceperea celei de-a doua porţi, se va asigura accesul în sensul de mers. Proiectarea a durat vreo două săptămâni, avizele au durat şi ele. A intrat în şantier luni şi va fi gata pe 3 noiembrie. O zi sau o zi şi jumătate va dura drumul de la Galaţi la Constanţa, facem inaugurarea pe 5 şi pe 6 sau 7 funcţionează. Va permite accesul la nouă utilaje, maşini mari".

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369