Grupul Nordis se prăbușește! Tribunalul București a aprobat cererea de intrare în insolvență
Grupul Nordis se prăbușește! Tribunalul București a aprobat cererea de intrare în insolvență
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCutremur pe piața imobiliară! Tribunalul București a aprobat, luni, cererea de intrare în insolvență a companiei Nordis Management.
Asociații majoritari ai Nordis Management sunt omul de afaceri Răzvan Ciorbă, soțul deputatei PSD Laura Vicol, și Mapp Development/Emanuel Gheorghe Poștoacă, fiecare cu câte 46% din părțile sociale. Este pentru prima oară când Nordis admite că trece prin dificultăți financiare după ce, în trecut, confruntat cu cereri de intrare în insolvență, susținea că „nu se pune problema ca Nordis Group să aibă probleme financiare.”
Grupul Nordis este unul dintre cei mai cunoscuți dezvoltatori imobiliari din România, cu proiecte anunțate în mai multe zone din țară.
Soluția pe scurt
„Admite cererea creditorului Zaldo Management SRL. Califică cererile celorlalţi creditori ca fiind declaraţii de creanţă urmând ca acestea să fie analizate de administratorul judiciar. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a debitoarei pârâte în ceea ce priveşte cererea formulată de creditoarea reclamantă Păduraru Cătălina Ioana şi respinge cererea introdusă de această reclamantă ca introdusă împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Ia act de cererea de renunţare la judecată formulată de reclamanta Amato Daniela Ionela (fostă Culea). În temeiul art. 72 alin. 6 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, deschide procedura generală împotriva debitoarei. În cazul în care debitoarea nu depune la dosar, în termen de 10 zile de la pronunţarea prezentei hotărâri, o declaraţie prin care să-şi manifeste intenţia de reorganizare, în temeiul art. 85 alin. 1 raportat la art. 74 şi art. 67 alin. 1 lit. g din Legea nr. 85/2014, urmează a opera ridicarea de drept a dreptului de administrare – constând în dreptul de a-şi conduce activitatea, de a-şi administra bunurile din avere şi de a dispune de acestea, situaţie în care conducerea integrală a activităţii debitoarei revine administratorului judiciar. Dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitoarea are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al judecătorului sindic sau al administratorului judiciar, obligaţia de înştiinţare a băncilor revenindu-i administratorului judiciar, în cazul în care operează ridicarea de drept a dreptului de administrare. Pune în vedere debitoarei că este obligată să depună în 10 zile de la pronunţarea prezentei hotărâri, la dosarul cauzei, actele şi informaţiile prevăzute la art. 67 alin. 1 din Legea nr. 85/2014. În cazul în care debitoarea nu va depune actele şi informaţiile arătate devin aplicabile dispoziţiile art. 82 alin. 2 şi art. 169 alin. 1 lit. d din Legea nr. 85/2014. Fixează următoarele termene limită: a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului – 21.11.2024; b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe – 11.12.2024; c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 06.01.2025; d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 16.12.2024. Numeşte administrator judiciar provizoriu pe CITR FILIALA BUCUREŞTI SPRL cu o remunerație de 4000 lei din averea debitoarei, care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din Legea nr. 85/2014. În temeiul art. 71 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, dispune ca administratorul judiciar să trimită o notificare, în condiţiile art. 99 alin. 3 din lege, privind deschiderea procedurii generale împotriva debitorului, tuturor creditorilor menţionaţi în lista depusă de debitor în conformitate cu art. 67 alin. 1 lit. c), debitorului şi oficiului registrului comerţului sau, după caz, registrului societăţilor agricole ori registrului asociaţiilor şi fundaţiilor în care debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea menţiunii, instanţelor judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul declarat la registrul comerţului, şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi, în vederea aplicării prevederilor art. 75 din Legea nr.85/2014. Pune în vedere administratorului judiciar să efectueze în 60 de zile de la data pronunţării prezentei hotărâri inventarierea bunurilor debitorului, să întocmească şi să depună la dosar, în termen de 20 de zile de la desemnare, raportul prevăzut la art. 92 alin. 1 din Legea nr. 85/2014, şi, în termen de 40 de zile de la desemnare, raportul prevăzut la art. 97 din aceiaşi lege. În temeiul art. 39 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, dispune deschiderea de către debitor a unui cont la o unitate bancară din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, în termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii; în caz de neîndeplinire a atribuţiei, contul va fi deschis de către administratorul judiciar. Pune în vedere administratorului judiciar prevederile art. 252 din Legea nr. 31/1990, republicată şi dispune îndeplinirea formalităţilor privind menţionarea la registrul comerţului a reprezentanţilor permanenţi ai săi. Pune în vedere administratorului judiciar să depună lunar la dosar raportul prevăzut de art. 59 alin. 1 din Legea nr. 85/2014. În acest scop, administratorul judiciar va efectua verificări la DITL Sector 1, 2, 3, 4, 5 şi 6 Bucureşti, Serviciul Permise Auto, ANCPI şi AFP Sector 1 - conturile bancare. Pune în vedere administratorului judiciar/lichidatorului judiciar ca notificările transmise creditorilor să cuprindă solicitarea de comunicare a declaraţiilor de creanţe, a documentelor justificative, a taxei de timbru: (i) un exemplar va fi transmis atât in format scriptic (hârtie) la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, cât şi în format electronic (documente PDF de maximum 4 MB fiecare) pe adresa de e-mail a Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti (trb-insolventa@just.ro); (ii) exemplarul destinat practicianului in insolventa va fi transmis pe adresa de corespondenta electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare. Fixează termen pentru verificarea stadiului procedurii la data de 27.01.2025, ora 11:00. Executorie. Cu drept de apel la Curtea de Apel Bucureşti în termen de 7 zile de la comunicare prin publicare în BPI. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti Secţia a VII a Civilă, sub sancţiunea nulităţii. Pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei azi 07.10.2024”, scrie stiripesurse.ro.
CITEȘTE ȘI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News