REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.1° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.1° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Hipermarketurile îi caută pe micii producători: "Nu facem faţă cererii!"

Hipermarketurile îi caută pe micii producători: "Nu facem faţă cererii!"

Replica API 1 decembrie 2012 | 00:00 201

Dau afară de pe rafturi marfa multinaţionalelor

Dau afară de pe rafturi marfa multinaţionalelor

Produsele tradiţionale au început să dea afară de pe rafturi marfa multinaţionalelor din industria alimentară. Produsele tradiţionale au devenit o prezenţă obi şnuită în mall-uri. Chiar dacă nu produc în cantităţi industriale, micii producători şi-au găsit făcut loc în magazine, acoperind, în general, nişe de piaţă. Sunt apreciaţi, însă, pentru reţetele tradiţionale şi modul de fabricare a alimentelor (înscrise în Registrul de produse traţionale de la Ministerul Agriculturii), de cele mai multe ori manual. Fie că este vorba de zacuscă, dulceaţă de trandafiri, pâine pe vatră, brânzeturi sau cârnaţi, produsele tradiţionale au deja reţeaua lor de clienţi, mai ales că în ultima vreme românii nu se mai inghesuie după produse foarte ieftine. Sunt destui cei care vor mărfuri de calitate, chiar dacă dau un ban în plus. "Cel mai greu a fost să ne promovăm pe piaţă, mai ales în primul an. După ce am devenit cunoscuţi, am ajuns să ne caute supermarketurile şi străinii. Nici n-avem producţie să satisfacem cererea", spune Nicoleta Aspazia Florea, un producător de dulceaţă de trandafiri din Ucea de Sus (Braşov). Aceasta vinde circa 60% din producţie către reţeaua Auchan, iar restul la târgurile de produse tradiţionale. A mai avut încă o solicitare de la un alt mare lanţ pe care l-a refuzat însă. Acum are o plantaţie de trandafiri de circa 2.000 de metri pătraţi, pe care vrea să o mărească, poate chiar să o dubleze în 2013. Între timp, speră să obţină şi certificarea ecologică pentru plantaţie. Nicoleta Florea produce dulceaţă, sirop şi oţet de trandafiri. Citeşte toată povestea despre cât şi cum câştigă familia Florea pe agrointel.ro. Un alt producător de specialităţi din carne şi brânzeturi tradiţionale din Galaţi a reuşit să intre în reţeaua Metro, ba chiar să-şi deschidă un magazin propriu într-un mall, la AFI Cotroceni. S-a luptat însă mult până să ajungă aici şi să obţină "credibilitate", după cum spune Marius Vereşi, proprietarul Zimbria, o afacere de familie pusă pe picioare alături de soţie. Produsele sunt realizate manual, materia primă fiind furnizată de ferma proprie. Pe piaţă s-au făcut cunoscuţi, mai ales după ce au participat la multe târguri din ţară, dar şi din străinătate. "Cei de la Metro ne-au văzut şi ne-au propus să intrăm în magazin, pentru că au clienţi care solicită produse tradiţionale. Acum suntem prezenţi în doar două magazine ale reţelei din Bucureşti, deoarece nu putem să producem mai mult", spune Verdeşi. Sub brandul Zimbra, Vereşi a deschis un magazin propriu în AFI Cotroceni, unde vinde produsele proprii, dar şi ale altor producători din zona de unde vine, conform agrointel.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218